S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 149,00 Kč (5,52 €)
Cena od: 499,00 Kč (18,48 €)
Cena od: 432,00 Kč (16,00 €)

Nejprodávanější

Cena od: 119,00 Kč (4,41 €)
Cena od: 249,00 Kč (9,22 €)

» Zprávy od vody

Pavel Kahovec a jeho "Veselé září"

Je druhý týden v září a podle předpovědi počasí náš čekají deštivé přeháňky spojené s vytrvalým větrem. Nějakým zázrakem, snad zásahem vyšší moci, jsem v práci dostal týden volna. Přes pochybnosti některých kolegů v zaměstnání o mém duševním zdraví jsem se rozhodl, že volno budu trávit u jedné svazové pískovny nedaleko mého bydliště.

Rozhodl jsem se chytat na nepřekonatelné boilie Elite a již notoricky známou stálici Fish.

Na vytipovaná místa jsem kobrou nasázel asi 0,5 kg boilie od každého druhu a pod každý háček dvě kuličky o průměru 24mm. Háček jsem použil RSH 1000 vel. 6 se ztuženou návazcovou šňůrkou Strip Easy Stiff 25lb a rovnátkem, vše z produkce firmy Soul.

První noc jsem ulovil 1 kapra odhadem 6-8 kg. Druhý den odpoledne dorazil můj syn Šimon, který má první rok povolenku a snaží se chytat kapry. Zatím co si drahý potomek zakrmoval místo, kde by chtěl chytat, jsem mu připravil návazce. Po náhozu asi 10m od břehu jsem mu pomohl dopnout swingery a nastavit brzdy u navijáků. Během noci jsem ulovil krásného lysce s váhou 12kg a asi okolo 6hodiny ranní se Šimonovi rozjel jeho prut nahozený do 10 metrové vzdálenosti. Než se cvrček vymotal ze spacáku, držel jsem jeho prut v ruce a pomalu zdolával bránící se rybu. Když jsem kapra navedl synovi nad podběrák tak Šimon to vše okomentoval slovy: „to je kapr jako kráva“. Měl na břehu krásného zdravého šupináče s váhou 20,6kg. Naše radost byla obrovská, kapr neodolal dvěma 24mm kuličkám boilie Fish.

Další den se odvíjel ve zdolávání ryb ve váhovém rozmezí 6-10kg, odpoledne se ale zatáhlo a začal foukat poměrně silný vítr doprovázený deštěm. Ve spěchu jsem přehodil oba dva pruty a zlehka pocukroval hladinu několika kuličkami. V noci mě probudilo jedno pípnutí následované krutopřísnou jízdou a začal tanec. Vítr, déšť a rozjetá ryba ve vázce, opravdu „famózní kombinace“. Půjčil jsem si od kamaráda 160cm člun a tradá na vodu. Jen co jsem vyprostil kapra z jedné vázky, tak se zamotal do staré utržené montáže s několika metry šňůry, prostě pakárna. Ale vše dobře dopadlo a mě se podařilo zdolat krásného šupíka s váhou 22,90kg, kterému zachutnali jak jinak, dvě 24mm kuličky Elite. Užil jsem si opravdu krásné chvíle u vody, prostě „VESELÉ ZÁŘÍ“.

Závěrem chci popřát všem rybářům klid a pohodu na rybách.

S pozdravem Pavel a Šimon Kahovcovi

Zdravím příznivce Imperialu!

Letos jsem hodně pracovně vytížen a na rybařinu opravdu nebyl čas. Přesto jsem podnikl dvě menší výpravy na známou východočeskou pískovnu nedaleko Chlumce nad Cidlinou.

První výpravu jsem podnikl koncem jara a druhou v polovině léta. Měl jsem celkem smůlu, protože když jsem poprvé dorazil k vodě, tak jsem zjistil, že ryby se začaly třít, a tak jak to chodívá, měly jiné zájmy. Druhá výprava byla docela dobře naplánovaná, ale zase chybělo štěstíčko. I tak jsem nachytal spoustu pěkných ryb. Váha se nejvíce pohybovala od 8 do 13 kg, ale také se mně povedlo zdolat nádherného lysce o váze 14,95 kg.

Strategie lovu byla jasná. Krmení jsem zvolil Elite o průměru 20 mm a 24 mm, bez kterého na ryby nejedu, a jako druhou variantu jsem zvolil novinku Worm Up a samozřejmě aminopelety, které jsem zaléval Liquidem a zasypával Squid-Liver moučkou.

Jako nástrahu jsem zvolil Elite20 mm s V-POPS - bílé namočené v esenci elite a black peper.

Druhou nástrahu jsem zvolil Worm Up s růžovou V-Popkou namočené v esenciálním oleji Oriental Spice a esenci Worm Up.

Návazcový materiál používám od firmy Soul.

Za IB Luděk Doležal

Ahoj všichni.

Tak se konečně zadařilo. Po několika neúspěšných výpravách na mé milované Pálavě konečně trefa do černého.

Stále jsem čekal na změnu počasí, protože letošní sezóna nebyla zrovna ideální na lov kaprů na těchto jezerech. Výkyvy teploty vody spolu s povodněmi vzali taky za své. Až poslední srpnový týden nasvědčoval tomu, že by se to mohlo obrátit k dobrému.

Po nalezení lovných míst a rozkrmení jsem byl přesvědčen, že jsem na správném místě, protože všude okolo mě skákali kapři všech velikostí. Od rána nastal kolotoč záběrů, kdy kapři pravidelně najížděli zhruba v hodinových intervalech na krmné místo. Kapři se pohybovali velikostně od 10ti do 16ti kg a my jsme si užívali nádherných soubojů, i když nám už pomalu docházeli síly.

Jako nástraha se osvědčilo obalovat boilies v Liquidu a v Glm full fat. Hotovky Elite a Fish o průměru 20mm nezklamali a fungovali na 100%.

Rekapitulace za dvě noci nej: 2x12kg,3x13kg a 1x16.5kg. Začína nám podzim a proto je potřeba ho využít naplno jak jen to půjde. Zase se vám brzo ozvu.

S pozdravem René Gargoš

Honza Chvapil s kámošem nás přesvědčili, že i ve Vltavě plavou pěkní kapři.

Zdárek Imperialáci.

S kámošem jsme se zajeli podívat k nám na řeku Vltavu. Já jsem zkoušel čapat na boilies Monster‘s Paradise o velikosti 24 mm. Ondra lapal zase na boilies Monster – Liver také o velikosti 24 mm.

Vyváželi jsme všechny 4 klacky do vzdálenosti 170 metrů a chytali jsme jen z hlavního koryta řeky. Dávali jsme dvě 24 mm koule pod sebe a poměrně se zadařilo. Ondra zaléval boilies Monster – Liver Liquidem a zasypával ho ještě Powderem. Každý jsme na jednu udici zkoušeli i obalovací těsto z Powderu a InL–ka a poté ještě obalovačku z Liquidu a Powderu.

Rozkrmili jsme třetí místo boiliesem Birdfood Banana a z tohoto zakrmeného místa se nám povedli krásní amuři. Dostali jsme na podložku ještě pár pěkných kapříků, za které jsme byli moc rádi a již zmiňované amury.

Boilies Monster‘s Paradise musím ohodnotit jako nejlepší boilies, na které jsem doposud v životě chytal. Je to opravdu magnet, budu mu věřit i na dalších výpravách a jsem si stoprocentně jistý, že mě nezklame.

Honza Chvapil IB

Tovačov 2013

Zdravím jak příznivce Imperial Baits, tak i členy teamu.

Bylo to v polovině srpna tohoto roku, kdy jsme se společně domluvili s kamarádem Martinem, že navštívíme již známé tovačovské jezero Annín 3. Pro mě, jako pro místního, to nečinilo žádný problém.

V plánu jsme měli rybařit 8 dní, tak nezbývalo, než nabalit věci a hurá k vodě.

Po příjezdu k jezeru nás překvapilo, že jsme čekali daleko více rybářů, ale bylo to jedině dobře. Střídali jsme kluky, kteří odjížděly ten den. Vybaluji věci, stavím bivak, sestavuji pruty, krmení a samotné montáže. Používám šňůrku Sufix Sheath skin a SOUL háčky RSH 1000 vel. 4 a 6.

První den jsem experimentoval a zkoušel jsem to na odhoz, což se nesvědčilo. Druhý den jsem se rozhodl pruty vyvézt a zhruba po 9ti hodinách se přihlásil první kapřík. První vlaštovce zachutnala kulička Elite-Strawberry 20mm na jednoduchém návazci s háčkem gladiátor 6 a rovnátkem Line Aligner. Třetí den se kamarádovy na lovném místě začali ukazovat Amuři. To mě pěkně rozhodilo a rozhodl jsem se sbalit a přestěhovat do jedné z místních zátok. Nakonec to byl klíč k úspěchu a od té doby byly pravidelné záběry ráno od 6:00h do 7:00. Přes den nic moc a než se setmělo první záběr přišel na žlutou V-pops v esenci Banán, obalená v těstě z Liqiudu a Powderu. Byl to krásný lín 45cm.

Pak dlouho nic, až po setmění přišel první noční záběr a byl to konečně šupík kolem 10kg. Bohužel to byl také poslední noční záběr na fotku. Paráda prostě novinka pro letošní rok Uncle Bait jede.

Naše místa navštěvovali i Amuři, tak jsme byly nucení hodně krmit směsí vařené kukuřice, boiliesu Elite, Uncle Bait a Amino pelet. Tohle fungovalo po zbytek výpravy. Lovné a krmné místo jsem měl bez zavážky „směšných“ 15m od břehu, kde se průměrná hloubka pohybovala od 1m do 2,5m. Každý den tam padly 2-3 iBoxy kukuřice společně s kuličkami.

Další ranní záběr byl lysec, což jsem nečekal. Tovačovský krasavec s váhou kolem 15kg a 89cm. Poté to přestalo, jako by ryby odjely, tak jsem začal zkoušet návazce a vyplatilo se. Nejlépe fungoval kombinovaný návazec z fluorocarbonu a měkké šňůrky a háček Longshank Nailer 8. Celý návazec byl zakončen nezbytným rovnátkem. O žádnou rybu jsem díky dobrým koncovým sestavám nepřišel.

Ráno vstávám, vařím vodu na ranní kávu a v tom se mi rozjíždí pravý prut položený v jemné travičce, který jsem v noci jen tak přehodil. Byl z toho nový osobák Amura, rovných 97cm 14,5kg. Nečekal jsem to, po fotodokumentaci opět dokrmit masou kukuřice, kuliček a čekat. Bralo spousta malých kaprů, ale i to je rybařina.

Další den je už takový smutnější. Ochladilo se a ryba odjela, ale jak leží nástrahy ve vodě, je pořád šance na úspěch.

Je tu poslední noc. Jsem plný očekávání a chtěl jsem dostat na podložku ještě pár kaprů, tak jsem nakrmil 5kg Elitu.a Uncla . Na jeden prut jsem dal kuličku Monster´s Paradise v Gelu a na druhý Elite-Strawberry.

Noc byla bezesná, záběr střídal záběr. Naspal jsem asi jen 3hodinky. Pořád jsem zdolával a už jsem byl vyčerpaný. Kapři jako by tušili, že už zítra končím, asi chtěli, abych si to ještě užil. Užíval jsem si to plnými doušky až do konce. Na prutu, kde je Paradisko, jsem se jen modlil, ať to nevezme nějaký kapří dorostenec a nevzal.

Probouzíme se do chladnějšího rána a já unaven začínám balit. Už mám vše sbalené, už jen jedna kulička Paradiska tam leží a 40minut před odjezdem se ten prut prostě rozjel. Jaké štěstí. Souboj trvá asi 15 minut a ten okamžik, když ryba vplouvá do podběráku úplně na sklonku výpravy, jóóóó je tááám, je tááám! Až na podložce zjišťuji, co to je za nádheru. Ani tomu nevěřím, poslední Tovačovský záběr byl krásný rozlučkový šupináč 97cm 16kg. Krásný konec. Kapra pouštím se slovy: „děkuji kapříku a dávej pozor na masařky!“

Tuhle výpravu bych zhodnotil jako velmi velice úspěšnou. Jedno velké poděkování patří Martinu Plchovi za báječný týden na rybách.

pro Czech Imperial Baits team Jiří Petržela

Ještě z léta

Konečně mám trochu volného času a můžu se vydat k vodě. Měl jsem v plánu nějakou tu zahraniční výpravu, ale to neklaplo. Nic se neděje, vyrazíme s mojí přítelkyní Jaruškou na pár dní na svazovou pískovnu.

Teploty byli spíše opalovací a koupací, než na chytání kaprů. No uvidíme, jak to dopadne, aspoň si odpočneme, když už nebude záběr. To jsem si samozřejmě nechtěl připustit! Už jsem zde několikrát lovil, takže výběr krmení byl jednoduchý. Zvolij jsem hotovku Carptrack Elite, k tomu plovky Elite zalité esencí Elite + EO Black Pepper.

Po příjezdu k vodě je mnou vytypované místo volné. Zaparkujeme a hurá do práce. Jaruška připravuje bydlení a já jsem se vrhnul na pruty. Návazce jsem vyrobyl ze šnůrky SOUL Strip stiff 25lb, háčků SOUL Hook RSH 4000, rovnátek SOUL Line aligner a převleků SOUL Antitangle rubber .

Na první prut nabíjím jednu kuličku Carptrack Elite a obaluji v Carptrack Amino Gelu Elite. Na druhý dávám samotnou plovku. Montáže letí do vody a já ještě kobruji zhruba tři kg na každou montáž. Vše je připraveno, tak se jdu věnovat odpočinku koupaní atd., jelikož teploty tomu odpovídají.

V noci mě budí dvě jízdy, ale byli to dva dorostenci do deseti kg. Přes den jsou velká vedra a signalizátory mlčí. Další noc mám jednu jízdu a na podložku se podíval šupík na 12kg. Přehazuji prut a dokrmuji zhruba třicet kuliček k montáži. Další dny záběry úplně ustali, ale třešnička na dortu přišla předposlední noc. Po pomalém záběru a perfektním boji podebírám velkého šupíka. Ručička váhy Korda Rubben Heaton Scales se zastvila na váze 19,8kg. Dělame fotky a pouštíme kapra do jeho domova. Poslední den ani noc už jsme žádný záběr neudělali, tak balíme a vyrážíme k domovu.

Krásné chvíle u vody přeje Jarda "Barošák" Baroch.

Zdravím všechny lovce.

O prázdninách jsem měl možnost navštívit jedno jezero ve Francii společně s Jardou Suchým, který už má zde bohaté zkušenosti. K jezeru jsme přijeli pozdě v noci a tak po několika hodinách spánku jsme začali připravovat vše potřebné k lovu.

S výběrem chytacích míst to nebylo nijak slavné, protože všechna místa byla rezervována, nebo obsazena. Předpověď počasí nebyla nic moc pro lov kaprů panovaly teploty kolem 35°C ve stínu. Rozhodl jsem se chytat s dvěma udicemi na rozlehlé ploše na místech, kde končily koberce travin a začínaly nerovnosti dna spolu s trsy stulíků a dvě udice jsem položil na opačnou stranu do menšího průplavu.

První noc proběhla se záběry několika sumců a při popíjení ranní kávy jsem ještě nevěděl, co na mě čeká. V nedalekém přístavu měli místní děti výuku na malých plachetnicích, takže jejich první výjezd mě kompletně uřezal všechny šnůry i přesto, že jsem je měl potopeny několika back leady.

Takto se to opakovalo každý den, když začali vyjíždět po 10 hodině. A tak zhruba po 15 uřezaných udicích, které jsem vždy našel kotvičkou, jsem se rozhodl chytat se dvěma udicemi jednu malou zátoku, kde byl celý den klid od lodí a koupajících se lidí. Z této zátoky jsem dostal lysce 16kg, 11kg šupíka a několik sumců. Boilies jsem používal Elite, Fish a Monster-Liver o průměru 24mm, které jsem nastražoval společně s V-Popkou dipovanou v příslušných esencích.

Jarda se bohužel kapra nedočkal. Dostal sice jednu šanci, ale kapr mu uřízl SHOCKit o hranu lavice.

Takže krátké shrnutí: dva kapři, několik sumců a línů a uřezaných udic od plachetnic. Beru tuto výpravu, jako za poznáním, kterou jsem přežil bez psychické újmy na zdraví. Tímto bych chtěl poděkovat Jardovi za jeho cenné rady a že jsem si mohl čuchnout k opravdové kaprařině.