S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 499,00 Kč (18,48 €)
Cena od: 139,00 Kč (5,15 €)

Nejprodávanější

Cena od: 299,00 Kč (11,07 €)
Cena od: 249,00 Kč (9,22 €)

» Zprávy od vody
Letní odpočinek

Jak jen čas dovolil, vydal jsem se i s celou rodinou na pár dní k vodě. Zvolil jsem pískovnu s krásně čistou vodou. Z minulých let dobře vím, že na tomto revíru kapři berou i v těch největších vedrech i přes den. S krmením jsem si hlavu vůbec nedělal a šáhl jsem rovnou k boilie Elite a Elite-Strawberry obalené stejnojmenným amino gelem. Pomocí amino pelet 15mm jsem vytvořil jedno krmné místo o ploše cca 20metrů. Šokový nástavec dělám z 1m olověné šňůrky SOUL Leadcore 45lb. Návazce jsem udělal ze ztužené šňůrky SOUL Strip Easy soft 25lb o délce 15cm, zakončené háčky SOUL Hook FT 2000, ke kterým jsem připevnil 3 kuličky pomocí PVA pásky. Vše fungovalo perfektně a na břehu se postupně ukázalo nespočet kaprů okolo 6-10kg.

Jelikož jsem chtěl docílit i záběrů od větších kaprů, na jeden prut nastražuji mé oblíbené boilie Elite obalené v GLM a na druhý bílou V-Pops 20mm dipované v esenci banán. Záběry od větších ryb opravdu přišli a na podložce skončilo několik pěkných kaprů nad 15kg. I největšímu kaprovi s váhou 18,20kg zachutnala právě kombinace obaleného boilie Elite a V-Pops v banánu. Jak čas letí přicházejí i záběry od amurů, kterých jsme chytli za jednu noc okolo 10ks. O záběry opravdu není nouze a jak se říká v nejlepším se má skončit.

Co říct na závěr ?, že opravdu platí : „Kaprařina je někdy opravdu dřina“.

Za Czech Imperial team Ondra Kubena

2 x 48 hodin - stejné místo činu

Je léto, i když tento rok spíše aprílové. Ale i tak pro kapraře ne zrovna ideální roční období. Stejně to nevzdávám a vyrážím na pár kratších výprav na svazovou vodu.

Už přesně nevím co to bylo za den, pršelo, vítr foukal o sto šest, mraky se honily ze strany na stranu . To bylo počasí, které mi nahrávalo do karet. Okamžitě vyrážím k vodě.

Jeden prut osedlávám panáčkem Monsters Paradise 20mm + pop up Monsters Paradise16mm, nahazuji kousek od břehu a krmím cca 2kg Monsters Paradise. Na druhý prut umisťuji svého favorita Birdfood Banana 16mm, nahazuji co nejdál je to možné, kobrou krmím cca 1kg .

Prší čím dál víc, voda pomalu stoupá, když vtom dostávám první záběr. Ryba si bere metry vlasce, jede, jede a pořad jede. Dotahuji brzdu a jen s hrůzou čekám kdy to praskne, ale naštěstí všechno dobře dopadlo. Podařilo se mi otočit a zdolat krásného šupináče s váhou 16,5kg, kterému zachutnal panáček Monsters Paradise. To by ale nebylo vše, do rána z toho místa dostávám ještě tři záběry. Bohužel jsem o ryby přišel ve vázkách nebo těsně před podběrákem .

Během dne se mi daří chytit na druhý prut menšího kapra který neodolal Fish 24mm a to je vše podstatné co se událo. Další noc jsem úplně bez záběru. Naprosto spokojený balím a jedu domů , jen doufám že se sem zase brzo dostanu.

Netrvalo to tak dlouho , je pátek odpoledne, balím věci a vyrážím za Petrem na minulé místo činu. Vyhlídky nejsou nijak růžové - par kaprů se chytlo, ale spíše menších. Hodina cesty utekla jako voda, jsem u pískovny a jen se modlím, aby bylo místo, na kterém sem minule chytal volné. Pecka, je tam volno a Petr chytá nedaleko. Zatím vše probíhá na jedničku. Navazuji oba pruty s použitím komponentů značky Soul. Tento víkend sem se rozhodl chytat na játry nabušený Liver 20 mm a Fish 24mm s přidáním Essential Oil Black Pepper.

Pruty umisťuji do blízkosti břehů a na každý krmím cca 1kg boilie. Vše bylo připravené, slunce pomalu zapadalo a tak můžu v klidu spát. Ráno mam na kontě 2 menší kapry kolem 5-7kg a jednoho cejna. „To nebylo úplně nejhorší“, říkám si. Je poledne, něco málo jsem poobědval a vyrážím za Petrem na pokec. Asi po půl hodině nechávám Petrovi můj příposlech s tím že se jdu projít kolem vody. Po necelé hodině se vracím, a už z dálky slyším nějaký křik, zase a zase! Vůbec netuším co se děje, když v tom dobíhám k Petrovi. Už je mi to jasné, má v ruce podběrák, skáče radostí a řve Big mama JJJ. Nevěřím mu, ale to co jsem uviděl v podběráku, mi vyrazilo dech!

O tom už Petr psal, kapra vážíme, fotíme a pouštíme. Neskutečná ryba to byla, ještě jednou mu gratuluji, když vtom se ozývá tón mého příposlechu, který měl Petr na hlídání. Na nic nečekám, běžím k prutu. Mám to asi 70m daleko, po cestě ztrácím pantofle, ale zvládám to. Prut je ohnutý do pravého úhlu a kapr si bere nemilosrdně metry vlasce. Prut opatrně zvedám a cítím jak vlasec kousek od břehu o něco drhne, na nic nečekám skáču do vody a vlasec naštěstí uvolňuji. Tah ryby je impozantní, přibíhá i Petr,koukáme na sebe, kroutíme hlavou a nevěříme co se děje. Zdolávání trvá asi půl hodiny a poprvé kapra vidím u hladiny. Je to lysec odhadem 15kg, jen se modlím, aby to dobře dopadlo a dopadlo. Netrvá dlouho a kapra podebíráme. Oba jsme v euforii, ani si pořádně neuvědomujeme, co se nám povedlo!!! Mám na podložce známou rybu s váhou 15,8kg. Kapra fotíme a pouštíme. Jsme oba neskutečně šťastní. Povedlo se nám chytit kapry s váhou 19,1kg a 15,8kg během hodiny, kolem poledne, na svazové vodě, na odlišnou nástrahu z dílny Imperial baits, z odlišné hloubky a odlišné vzdálenosti od břehu.

Právě teď, když píšu tenhle článek , sedím zase na 48 hodin na místě činu, třeba se zadaří a budu mít zase o čem psát. Ale kdo ví …………….

Za Imperialbaits team Jindra Týč

Nový osobák 2x

Je tady další osobák , tentokrát v podání Martina Kazdy a překonaný 2x během měsíce. Nezbývá, než gratulovat šťastnému lovci.

Zdravím všechny příznivce kaprařiny. Začnu jako všichni mí kolegové a to tím, že jsem si konečně našel trochu času na ty naše šupinaté krasavce…

Letos jsem si řekl, že se zaměřím na jednu velmi pěknou a mnou velice oblíbenou pískovnu v Čechách. Montáže volím co nejjemnější páč místní mohykáni jsou velmi mazaní a dokážou prokouknout takřka vše co jim tam naservírujeme. Přesvědčil jsem se o tom z jara, když byla voda velmi čistá. Prokrmil jsem si místo cca 10m od břehu, bylo zde asi 4m hloubky a viděl jsem přesné položení montáže takže jsem prokrmil několika kuličkami na co největší přesnost. Ještě před vytažením nedotčené montáže zjišťuji, že všechny kuličky, samozřejmě kromě mé nastražené, jsou pryč.

Mou nejoblíbenější nástrahou je nejvyšší třída značky imperial baits : Elite-Strawberry a Elite. V poslední době používám i Monster-Liver v mraženého formě.

A teď k samotnému lovu. Jak už jsem zmiňoval na začátku, tak se kvůli práci nemám šanci dostat na delší výpravu, proto si volím taktiku co nejpřesnějšího krmení po malých dávkách.

Vždy dávám odlišné nástrahy, abych zjistil, která jim v ten den šmakuje více. V poslední době nesmí na jedné mé koncové montáži chybět panáček tvořený z 24mm kuličky Elite-Strawberry, doplněné o plovoucí boilies V-pop růžové barvy, polité stejnou esencí. Je to už taková má srdcovka.

Asi v pulce června jsem s kamarádem vyrazil na jednu noc. Dorazili jsme na pískovnu se setměním a rychle své montáže naházeli do vody a zakrmili ve velmi malém množství a jak se ukázalo udělali jsme velice dobře. Měli jsme do rána pěknou sérii záběrů, takže jsme se takřka nevyspali, ale to nám bylo v tu chvíli jedno a užívali jsme si záběrů co to jen šlo.

Po delší odmlce se mi ozývá příposlech, já neváhám a rozbíhám se k prutu. Po přiseknutí zjišťuji velmi pěkný tah, který ne a ne ustat. Po velmi pěkném boji se mi na hladině ukázal v plné kráse mohutný lysec, známý pod jménem ARNOLD. Navážili jsme mu po odečtení vážícího saku 15.90 kg . . Nejen, že mi tento kapr zvýšil dosavadní osobáček ze svazové vody, ale také mi splnil můj letošní sen a tím bylo chytit na tomto jezeře pojmenovaného kapra. Po co nejšetrnějším a nejrychlejším focení na památku putoval zpět do vody. Od jeho puštění jsme se už záběru nedočkali, ale i tak jsem byl s nocí naprosto spokojen.

Asi po měsíci jsem si udělal volný víkend a mohl konečně opět vyrazit. Tentokrát jsem věděl, že budu o něco déle než obvykle, proto jsem i více prokrmil. Na levý prut dávám montáž ze šňůrky SOUL STRIP EASY SOFT, zakončené háčkem SOUL Hook FT 4500 velikost č.6. Pod háček dávám nadipované 2 x 24mm kuličky mraženky Elite. a před náhozem je obaluji v GLM, které se mi už nejednou osvědčilo. Nahazuji do hloubky cca 8m. Na pravý prut dávám návazec tvořený ze šnůrky Kryston Quick Silver GOLD, zakončený háčkem CARP´R´US Longshank Nailer velikosti č.8 a pod něj dávám již zmíněného panáčka tvořeného z 24mm kuličky mraženky Elite-Strawberry nadipované ve stejnojmenném dipu a doplněné o plovoucí růžovou V-Popku zalitou ostrou esencí Elite-Strawberry. Vše jsem ještě obalil v amino gelu Elite-Strawberry.

Naprosto všechny háčky vždy doplňuji o rovnátko od firmy SOUL Line Aligner, které jsem si v poslední době velmi oblíbil. Tuto montáž nahazuji stejně jako před měsícem do hloubky 4m. Obě montáže zakrmuji kuličkami o průměru 24 a 30mm cca 2kg na montáž. Doplňuji si penál návazci a v tom přichází první záběr na levý prut. Je to krásně stavěný šupináč 11kg a po vyfocení a vrácení kapra zpět do vody nahazuji montáž do stejného místa. Boilies výborně pracovalo a bylo ideálně rozmočené, takže jsem ani kuličky neměnil.

Do rána se nic nedělo, asi v půl deváté se mi ozývá pravý prut, rychle prut zvedám a zjišťuji těžší rybu. Po půl hodinovém boji zjišťuji, že se jedná o toho samého lysce jako jsem vytáhl před měsícem. Opatrně navádím kapra do podběráku, ale z ničeho nic kapr ztrácí háček z tlamy a v celkem čisté vodě mi mává ocasem. Tentokrát zvítězil on.

Na jednu stranu, jsem velmi zklamán, ale život jde dál a já neváhám, měním kuličku mraženky za průměr 30mm a V-Popku nechávám. Až do nedělní 15hodiny se nic neděje a v tom mi přichází velmi plynulá a pomalá jízda na levý prut, který nebyl od pátku přehozen, zvedám prut MK3, ten mi okamžitě ztěžkne v rukou a já tuším opět těžší rybu. Taky že ano, po zhruba deseti minutovém boji mi kamarád Jindra podebírá obrovského šupináče. Po podebrání zjišťujeme, že se jedná o velmi známého šupináče jménem PITBULL. Byli jsme oba velmi napnutí a velmi zvědaví kolik nám ukáže ručička váhy. Ukazuje něco malinko přes 20kg tudíž to znamená, že kapr má rovných fantastických 19kg a Jindra mi gratuluje k mému novému osobáku… Vyfotit, mě přišel kamarád Robert, páč jak Jindra tak já jsme měli foťáky vybité. Pořídili jsme velmi pěkné fotky a pustili kapra opatrně zpět do vody…

Tímto bych chtěl mockrát poděkovat všem klukům z IB týmu a nerad bych na někoho zapomněl, za asistenci při focení kapru a rady které jsem od nich dostával a doufám, že i nadále dostávat budu J.

Pro Imperial baits MARTIN KAZDA

Osobák se Stickmixem

Petr "malej" Paulus se činí a jeho snaha přináší zasloužené ovoce. Za snahu je mu tentokrát odměnou nový osobák: Pěkná práce a gratulace chlape!

Asi po čtyřech týdnech půstu jsem se dostal k nedaleké svazové pískovně. Uplynula dovolená, proto jsem jezdil vždy po práci a ráno zase zpátky do reality. Rozhodl jsem se po delší době vrátit k letošní novince Stickmix. Pro druhé krmné místo jsem v nově našlapaném obchodě u Tomáše Blažka sáhnul po osvědčené bombě Elite.

Po příjezdu na pískovnu, jsem zvolil místo, kde jsem nikdy nechytal. Na tomto místě je hloubka od 7 do 13m. Vybral jsem si ho, protože počasí bylo již delší dobu deštivé, studené a zatažené. Tak jsem si řekl, že by tam dole mohlo něco většího jezdit.

Elitko putovalo asi do vzdálenosti 110m a Stickmix jsem přihazoval asi jen 20 - 30m od břehu. Elitem jsem nakrmil trochu víc, než jsem byl zvyklý. Hned první noc jsem na lovné místo poslal asi 3kg koulí o průměru 20 – 24 mm. Stickmixu jsem hodil asi tři hrsti kombinací 16mm a 24mm kuliček. Na montáže, jak už u mě bývá zvykem poskládaných od značky Soul, jsem umístil 2x 24mm Elitu obalené v GLM a u druhé montáže jsem zkusil naopak nastražit menší kuličky a to hotovku 20mm s plovkou 16mm Stickmixu, které byli ještě zalité čistou esencí Med.

Během první noci jsem byl bez záběru a pouze asistoval u focení 18-ti kilového známého šupináče u kamaráda Tomáše. Další noc jsem měl pět ryb, ale největší nepřesáhl váhou 8 kg. Po další čtyři dny jsem průměrně zdolal za noc čtyři kousky, ale žádný nebyl velikostně podle představ. Předposlední den přijel kousek vedle mě kamarád Jindra. Večer když jsme klábosily, tak jsme probírali situaci o tamní pískovně, jak přes poledne a už vůbec ne o víkendu ryby neberou a tak...

V noci se nic zvláštního nestalo až na dva juniory. Přiblížilo se poledne posledního dne. Tentokrát jsem zůstal celý den, protože byla sobota. Klasicky jsem jednou hrstí dokrmil. Tu se objevil Jindra, ať mu pohlídám pruty, že jde omrknout místa vedle. Z jeho příposlechu se ozval krátký tón. Nedalo mi to a vyrazil jsem zkontrolovat pruty. Když jsem se vracel k sobě uviděl sem swinger přilepený na prutu MK3 a cívka na navijáku Soul FREEWHEEL 12000 se šňůrou Visible Touch se slušně protáčel. Hned při zvednutí jsem věděl, že půjde o pěknou rybu. Kapr mi vzal asi 150m než začal spolupracovat. Po tuhém boji se vynořil z hloubky a hned, když sem viděl jeho hlavu, pro jistotu jsem zkontroloval volnost brzdy. Kousek od podběráku kapr chytil druhý dech a odjel cca 60 m. Poté jsem ho už v klidu přitáhl a navedl do podběráku. Pískovnou se v tu chvíli nesl můj oslavný výkřik. V tu chvíli se objevil Jindra. Kapr zabral kolem poledne na Stickmix. Když jsme kapra zvážili, jeho čistá váha byla 19,10 kg. A já měl nový osobák. Kapra jsme nafotili a opatrně vrátili do svého teritoria. V tu chvíli se rozezněl příposlech Jindry, ale o tom už on sám….

Petr „malej“ Paulus

Monstra z hlubin

Je konečně začátek července a vše je připraveno k odjezdu. Rozhodl jsem se navštívit nově objevenou vodu na Severu Moravy. Horké léto je pro kapraře zpravidla těžkou zkouškou. Úmorně tropická vedra a každé místo u vody je v obložení rekreantů. Předpověď počasí nebyla moc příznivá: bouřky, horko, déšť prostě „masakr“.

Po příjezdu na místo jsem zaregistroval na hladině četný pohyb ryb a v mé blízkosti hodně potopených stromů a keřů. První zákrm boiliem Elite-Strawberry 20 mm jsem soustředil na větší plochu před sebe a do stran. První dva dny chytání nebyly nijak slavné, ale ryby se neustále na lovném místě ukazovaly, což slibné očekávání ještě víc podpořilo.

Následující den se v odpoledních hodinách rozjel prut, který jsem položil k potopeným stromům. Silná ryba na domácím poli se snažila v těchto kotlinách stromů schovat a ztratit, ale po parádním souboji ze člunu jsem boj vyhrál a vysněnou rybu podebral. Byl to šupináč vážící krásných 14,5 kg! Skvělý začátek!

Další dny se mi podařilo přemluvit k záběru i pár dalších ryb, ale náročný terén způsobil, že jsem o pár ryb přišel, když se háčku zbavily v potopených stromech. I přes tyto překážky skončil v podběráku další kapr, který vážil 13,1 kg. V této místní propadlině byly nádherné bojovné ryby, které podlehly boilie Elite-Strawberry a Monster-Liver na návazci z potahované šňůrky a háčku Longshank Nailer č.8 a Kurv Shank č.4 doplněný rovnátkem Mouthsnaggerem. Sezóna ještě zdaleka nekončí, ale už ukázala jakou sílu v sobě toto boilie skrývá.

Roman Belada ml.

Grilovačka

Změna zaměstnání a časové vypětí mi bohužel nedovoluje strávit na rybách tolik času jako dříve. Proto, když můžu, tak vyrážím sem tam i jen na pár hodin. Tak tomu nakonec bylo i nedávno, kdy mi dlouholetý kamarád a nový člen Imperial teamu Pavel "Louža" Louženský zavolal, jestli bych nedorazil na večerní grilovačku a rybačku. Neváhal jsem ani minutu a za malou chvilku bylo zabaleno. Vyrazil jsem opět jen na chvilku, protože jsem ráno musel do práce. V podvečer přijíždím na pískovnu a připravuji montáže. Kombinace provrtané aminopelety průměr 15mm a nového, famózního boiliesu Monster´s Paradise průměr 16mm mi přišlo jako dobrá volba. Ještě trošku nástrahu vylepšuji a namáčím ji na několik minut do čisté esence Elite. Jako druhou nástrahu volím mé oblíbené boilies Elite 20mm, které máčím v InL a obaluji v GLM. Nahozeno, připraveno a… jde se baštit. Ještě se na mě nedostala ani řada na maso a vysoký tón hlásiče mě zvedá od grilu. Po dlouhém boji podebírám dlouhého šupíka o váze 15,5kg, kterému jsme naměřily 96cm. Neodolal peletě s "paradajskem" v esenci Elite. Ovšem to nebylo vše! Při podebírání se rozjíždí i o několik minut déle nahozený prut s Elitem, kde se plácá kapří dorostenec cca 7kg. Do rána se neděje nic zvláštního, jen těsně před balením a odjezdem do práce zdolávám ještě menšího šupíka opět na peletu a Paradise tentokrát v GLM-ku. No a nezbývá nic jiného než se rozloučit s kámošema a fofrem do práce.

Za Imperialbaits team Petr Praus

Francouzská zkouška

Když jsem se začátkem roku rozhodoval, kam pojedu do zahraničí na ryby, padla volba na francii. Nikdy jsem tam nebyl a byla to pro mě velká výzva. S kamarádem Petrem jsme vybrali jedno částečně zarostlé jezero ve východní francii.

Čas utíká jako voda, je polovina června a s parťákem stojíme ve větrném počasí na břehu jezera. Po zakoupení povolenky jsme jeli na místo, které jsme měli v plánu. Přijeli jsme k němu a bylo volné, čemuž jsme se oba dost divili. Během mapováni jezera jsem se kouknul kolem sebe a zjistil jsem, že na celém jezeře jsme jen my a dvě party, což je na takové ploše úplné nic . Po veškerém vybalovaní chystám montáže z komponentů od firmy SOUL. Boilies jsem si s sebou vzal Elite, Elite-Strawberry, Monster-Liver a horkou novinku Monster´s Paradise + k tomu Aminopelety. Používám pouze hotové boilies.

Po prvním slunečném dnu, který byl prokládán horkým větrem, se probouzím do deštivého rána. Zvedá se vítr a v duchu si říkám, jestli to zesílí, tak je po vyvážení. Jak jsem řekl, tak se stalo. Tři dny jsem nevylezl z bivaku. Prostě počasí pod psa!!! Z týdenní výpravy ztratit tři dny je moc času, ale musel jsem se s tím smířit a bojovat dál. Čekal jsem až počasí mírně povolí a já mohl stáhnout všechny montáže a znovu zavézt. Nastražil jsem boilie Elite 2x20mm namáčené v esenci Elite a Elite-Strawberry 2x24mm namáčené v dipu Elite-Strawberry. Na třetí a čtvrtý prut jsem nastražil Monster-Liver 24mm obalené v těstě z Liquidu a Powderu a novinku Monster´s Paradise 2x20mm. Když jsem měl vše hotové, byla už tma a já si mohl jít lehnou, neboť převážení trvá přes dvě hodiny.

Čekal jsem, co se v noci bude dít....? Počasí se mírně uklidnilo, tak by mohli kapři začít s krmením. Ve dvě ráno mám pípance, vylézám z bivaku a koukám jak mi poskakuje swinger nahoru a dolu. Jasný cejn si říkám. Najednou se pípance promění v ukrutnou jízdu. Zvedám prut a cítím tupý tah. Naskakuji do lodi a jedu za neznámým soupeřem. Z mého Long Castu stále mizí šňůra Visible Touch. Snažím se ze všech sil, až jsem nad rybou, která mi připadala jako ponorka. Zvedám prut, domotávám šňůru, opírám se do prutu a nic?! Vázka!!! Celý skleslý to zkouším ještě jednou a náhle to povolilo. Na hladině se objevil cejn tak 60cm. Posvítím na něj čelovkou a zjišťuji, že ryba je rozmačkaná od hlavy až k ocasu. Docela jsem ztuhnul a říkám si, jak velké bylo to monstrum, co mi sebralo cejna na háčku.......??? Cestou zpátky ke břehu, v opět začínajícím dešti a větru, přemýšlím o "něm". Do rána se už nic jiného neodehrálo a tak zavážím pouze jeden prut z noci. Pod háček jsem dal 2x20mm Elite namočený v esenci Elite. Ve vzdálenosti cca 600m pokládám montáž a kolem rozhazuji pár kuliček s peletami dipované v esenci Elite. Hotovo a jde se na žvanec něčeho dobrého!!!

Kolem poledne nastává ukrutný sajgon v podobě hustého deště a vichřice. Zkouším usnout a nevnímat tento přírodní jev. Zhruba v půl čtvrté odpoledne se probouzím a jen tak bdím na lehátku, když v tom slyším brutální jízdu. Okamžitě vyletím z bivaku a zasekávám. I na vzdálenost cca 600m mam díky šňůře Visible Touch okamžitý kontakt s rybou. Cívka se stále otáčí a nasedám do člunu. Motor jede na trojku, abych stíhal šňůru vytrhávat z nenáviděných kytek. Trvá mi cca dvacet minut, než se dostanu nad rybu, která je zajetá v kytkách a naštěstí tam na mně čeká. Po vyproštění kapra začíná boj na volné vodě. Rybu mám pod lodí a díky novým prutům Max Nollert Temptation mk3 mám kapra pod kontrolou. Vychutnávám si skvělou akci tohoto výborného prutu, neboť i na krátké šňůře perfektně tlumí výpady kapra. Po chvíli se kapr ukazuje na hladině a já si s úsměvem můžu říct, že jsem si splnil přání, kterým bylo chytit Francouze nad 15kg. Na břehu odečítám vážící sak a rybě zjišťuji čistou váhu, která činí 16,7kg. Mám velkou radost a po par snímcích a krátkém videu kapra pouštím. Zabral na 2x20mm Elite namáčené v esenci Elite. Do konce týdne se mi ještě podařilo chytit ukázkového lína 60cm a 4,5kg na Elite-Strawberry 24mm dipované ve stejnojmenném dipu.

Když jsem balil věci a loučil se s vodou, věděl jsem hned, že se sem co nejdříve vrátím.

Chtěl bych poděkovat Tomášovi za super boilie a veškeré vybavení pro lov kaprů. Musím vyzdvihnout Pruty Max Nollert Temptation mkIII a šnůru Visible Touch. Opravdu jedinečné vybavení, se kterým máte vždy rybu pod kontrolou.

Za IMPERIAL BAITS JAROMÍR "JARMIL"PULDA

Hejlovští kapři Elite milují.

Ahoj Tomáši a všichni příznivci kaprařiny.

Rozhodl jsem se s kamarádem Honzou, že opustíme na pár dní všední práci a vyrazíme na klubovou vodu J.Těšínského - Hejlov. Hejlov je mi z minulých let velmi dobře znám, naopak kamarád Honza se jel na tuto vodu poprvé podívat.

Rezervoval jsem místa 7-8, což jsou místa v horní půlce jezera. Hloubka je zde průměrně 1,8m-2,2m. Oba dva jsme si připravili boilie Elite a Elite-Strawberry. Jelikož se mi tyto dva druhy zde mimořádně osvědčili, byla to volba na jistotu. Po příjezdu nás mile překvapil nový správce, který je nadstandardně ochotný a milý. To bylo příjemné překvapení pro začátek, počasí bylo velice přívětivé pro rybaření. Teploty okolo 20-25°C se zdály být optimální pro červenec. Honza rozvezl 4 pruty do hloubek 1,1m - 2,4m na koryto, já udělal více méně totéž. Pokryli jsme 90% míst v našem území na kterých jsme očekávali výskyt ryb. Připravili jsme jim už zmiňovaný Elite a Elite-Strawberry dobře nadipované a obalené v Dipu a Gelu stejných příchutí, poslední vrstvu po namočení do dipu vždy představoval GLM prášek.

Po dvou dnech, kdy naše montáže neustále čekaly na kapra jsme se dostali k rybám 8kg a 13,5kg. Bylo to velice příjemné, shodou okolností obě dvě ryby přišly z koryta. Nečekali jsme dlouho a Honzovi se rozjíždí druhý prut z hloubky 1,7m a po 30minutovém souboji podebírám nádherného šupináče o váze 21,6kg. Radost a spokojenost se nesla celým Hejlovým. Jelikož nikdo ve spodní části jezera nechytal, byl to o to hezčí pocit, že nám to funguje. Záběry chodily cik-cak a nešla vyvodit žádná logika, snad jen to, že kapři nejezdí na Hejlově v hejnu, ale povětšinou chytáte jednu rybu. Proto bych všem doporučil, kdo se na Hejlov chystá, zkoušejte různá místa a nevažte se na to co Vám kdo říká, viz stulíky jsou nejlepší atd.

Poslední noc jsem chytnul ještě 17,5kg a 14,5kg krásné šupináče.

Ps. Byl to pro nás krásně strávený prodloužený víkend a Elite nás opět utvrdil v tom, jak milovaný a žádaný je u kaprů.