S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 99,00 Kč (3,81 €)
Cena od: 499,00 Kč (19,19 €)
Cena od: 999,00 Kč (38,42 €)

Nejprodávanější

Cena od: 174,00 Kč (6,69 €)
Cena od: 199,00 Kč (7,65 €)
Cena od: 249,00 Kč (9,58 €)

» Zprávy od vody
Letní horka

V posledních dnech nás trápí šílená horka, k vodě se všichni jezdí spíš koupat než rybařit, ale my s kamarády i přes teploty 35 stupňů ve stínu vyrážíme na naše milované kapry. U vody střídám kamaráda Richarda, který zde chytá již šestý den a zítra odjíždí. Debatujeme o jeho 6 dnech kapraření. Má slušně nachytáno, ale poslední 2 dny je bez záběru. Největšího kapra má 15.5kg a dalších 5 ryb má v rozmezí 10 až 14kg. To je hodně slušné, ale poznámka, že poslední dny to vůbec nejde mně moc nepotěšila. Celý večer přemítám nad taktikou. Richard radil, abych chytal přímo na místě kde on, protože je flek už několik dní krmen, já ale po zkušenostech z tohoto revíru montáže umisťuji asi 20metrů od jeho místa. Richard odjíždí a kamarádi se usazují kousek ode mně .

Moje volba padla po dlouhé době opět na osvědčené boilies Fish větších průměrů, které mi naroloval Tomáš. Na první zákrm dávám cca 3kg koulí průměru 30mm a k tomu 3kg aminopelet o průměru 25mm. Vše je zalité Liguidem a zasypané Powderem. Uteklo již 24 hodin a jsem stále bez kontaktu s rybou. Pod háčkem jsem měl nastraženou jednu potápivou kouli Fish o průměru 30 mm a jednu V-Pop oranžové barvy průměr 28mm, takže pořádného sněhuláka. Jelikož to teď několik dní nejde, rozhoduji se na další noc vše změnit. Večer pod háček nastražuji 2 koule o průměru 16mm a jako třetí kouli dávám V-popku stejného průměru. Vše jsem měl několik dní naloženo v esenci Fish. Takto jsem nastražil jeden prut a na druhý dávám 25-ti milimetrovou aminopeletu se žlutou V-popkou 16mm, vše naložené celý den v dipu Fish. Před náhozením jsem nástrahu ještě rychle namočil do esence a pak znovu do dipu. Chvíli jsem přemýšlel, že jsem magor, ale musel jsem dát rybám nějaký impulz.

Už je dlouho tma a jen tak klábosíme s kamarády. Z debaty nás ve 23:30 vytrhává brutální jízda na 3 koule 16mm. Po záseku bohužel konstatuji kamarádovi Arnoštovi, že to bude kapřík max. 70cm. Rybu mám do minuty u břehu a najednou ztěžkne. Okamžitě povoluji brzdu. Toto se mi již letos na tomto revíru stalo po několikáté. Letos tady takovýmto způsobem bojují velcí lysci nad 14kg. Ryba se 3 metry od břehu převalila a já jenom s úsměvem oznamuji kamarádům, že to bude pěkná ryba. Přetahujeme se spolu cca 15 minut a ryba pomalu slábne. Ještě jeden výpad a kamarád Arny při posvícení do podběráku hned konstatuje, že se jedná o lysce, kterého vytáhl před 2 týdny na váze 15.5kg. Super, ryba opět zabrala. Neodolala takové nástraze. Když je ryba na podložce, kámošovi se zdá tlustší, než minule a asi bude mít větší váhu. Taky, že měla, její čistá váha byla 16kg. Rybu rychle fotíme a pouštíme zpět do jejího domova. Do půlnoci se již nic neděje, ale uléhám velmi spokojen. Ráno vše opakuji, tak jak předešlý den . Po obědě, v největším parnu, kdy všichni umírali, mám záběr. Již podle roztočené cívky tuším, že ryba nebude malá. Zasekávám a po 10 minutách podebírám starého lysce 11.5kg. Hned na první pohled je znát, že je to ryba ze starší generace, a na váze již nepřibírá. Po chvíli ji poznávám. Chytl jsem ji před 4 léty na váze 14kg. Doma posléze porovnávám foto. Jsem nadšen, jelikož celou dobu o sobě nedala vědět a já měl za to, že je již v kapřím nebíčku. Neporušená tlamka značí, že na prutu nebyla hodně dlouho. Od tohoto momentu nám začínají evidentně na místa najíždět všem ryby. Ihned měním strategii a na všechny pruty dávám pod sebe 2 koule Fish 30mm a plovku 28mm, abych zamezil záběrům malých ryb. Nebudu popisovat detailněji další dny, ale všichni máme hodně nachytáno. Já mám ryby 14, 13.5, 13,13,12.5, 12, 11.5, 11kg a nevím co ještě.

Za zmínku stojí pár věcí. Po 2 dnech mi přestaly chodit záběry na jeden prut, tudíž jsem podnikl radikální změnu na vydráždění ryby. Nastražil jsem V-popku oranžové barvy 28mm, jako singl hook bait, několik dní silně dipovanou v esenci banán. Dal jsem k ní pouze PVA punčochu s aminopeletama 4mm celé zalité esencí banán. Za 3 hodiny se mi rozjíždí levý prut, zasekávám a v tom se rozjíždí i druhý. Rychle volám na Arnyho ať seká druhý prut. Oba jsme rybu zdolali a na této svazovce to byl už můj druhý dabl. Jsou to 4 roky, co jsem měl kapry 14,5 a 15kg. Nyní mají 12 a 13kg , ale byl jsem hrozně potěšen, obzvlášť záběrem na tu plovku. Druhý den jsem měl na tuto plovku další záběr a dostal jsem jednu z panenských ryb této vody, šupináče 14kg . Zjevně nebyla nikdy na prutu a jestli ano tak hodně dávno. Stará ryba, kterou jsem pojmenoval „Ploutvička“ podle zranění, které utrpěla v mládí asi po střetu se sumcem. Má vykouslou skoro celou hřbetní ploutev a kousek u ocasu. Nádherná ryba. Za zmínku ještě stojí kapr kamaráda Honzy, známý to kapřík této vody s jedním okem se jménem "Žižka". Zabral v pravé poledne v tom nej horku, jak jinak, než na boilies Fish. Loni se pohyboval na váze 17kg, letos měl rovných 16kg.

Jsme hodně spokojeni, Arnymu se zase povedl dlouhý šupináč, přes metr . Co říct závěrem? Co víc chtít? Za pět dní jsme nachytali 20 ryb od 10 do 16kg. Děkuji kamarádům za skvělé chvíle u vody a Tomášovi za skvělý boilies Fish, který nám nachystal.

Za Imperial team Ostrava Jarda Šupík a kamarádi Arny,Honza a Martin .

Osobák

Stále jsem si nemohl zlepšit „osobák“, který jsem chytil v Maďarsku už v roce 2002. Nejen, že se mi ho nepodařilo zlepšit, ale ani se mu přiblížit. Nachytal jsem hodně ryb v rozmezí 10-13 kg, ale pořád to nebylo ono. Vyzkoušel jsem snad všechny tuzemské i zahraniční výrobce, ale prostě mi to nešlo. Na doporučení Tomáše jsem se rozhodl, že v roce 2009 budu chytat na IMPERIAL BAITS. A jak se později ukázalo, špatné rozhodnutí to nebylo.

Na tento rok jsem měl naplánováno několik výprav do Francie a Maďarska. Začátek roku šel trošku ztuha, ale potom se vše obrátilo k lepšímu. Pravidelně jsem začal chytat větší ryby a z Francie jsem si nakonec přivezl fotku dosud svého největšího lysce, vážívího 17,5 kg. Chycen byl na boilies z mixu Carptrack Liver napůl smíchaný s Monster mixem.

Měl jsem dva roky staré, nevyřízené účty s jedním maďarským revírem, kdy jsem se za týden chytání jenom jednou dostal přes 10 kg. Po skončení loňské výpravy jsem se mohl radovat z 15,5 kg šupíka a úžasného lysce. Navážil jsem mu pro mne neskutečných 19,80 kg chyceného opět na CARPTRACK LIVER. A v tomto roce jsem si již podruhé vylepšil osobní rekord v lyscích.

Po takto vydařené sezoně jsem se rozhodl být věrný značce. V důsledku velkého pracovního vytížení, jsem byl nucen změnit nejen místa lovu, ale i jeho dobu. Mé původní 12 denní výpravy se změnily na desetihodinové a krásná maďarská a francouzská jezera vystřídaly neméně krásné svazové revíry. V měsíci jsem absolvoval maximálně čtyři „desetihodinovky“ a i v takovýchto krátkých časových úsecích se naplno projevila kvalita boilie. Za vlastně necelých sto hodin lovu se mi podařilo nachytat přes 40 kaprů! Z toho osmnáct nad deset kg, deset nad třináct kg a pět v rozmezí čtrnáct až patnáct kg! Mým jednoznačným favoritem v tomto období se stalo boilie Elite-Strawberry a Osmotic Spice, na který jsem v loňském roce neměl ani záběr.

Sezona ještě zdaleka nekončí, ale už teď se ukázalo, že boilie IMPERIAL BAITS chytá nejen v zahraničí ale i v českých „luzích a hájích“….

Srpnová výpravička s rodinou

Opět jsem vyjel s rodinou na letní kaprařskou dovolenou a jak jinak než s produkty Imperial Baits. Naše cesta mířila na jednu Českou pískovnu, kde je krásně čistá voda a pěkní kapři, se kterými jsem
již měl co do činění v minulosti. Jeli jsme tak "na jistotu", ale znáte to, nikdy není vše tak, jak si přesně naplánujete. Problém nastal hned při příjezdu k vodě. Cesta k našemu vybranému místečku
připomínala tankodrom a projet by se dala jen nějakým pořádným teréňákem, ale ne Fabií kombi. Jinam se nám ale nechtělo, protože jsem byl přesvědčený o přítomnosti kaprů právě na našem vysněném místě. Zkusili jsme tedy celý revír objet a potom projet asi 150 metrů po mokré louce až k místu určení. Kupodivu to vyšlo. Po rutinních přípravách jsem si vybral k rozkrmení 2 místa s rozdílnými hloubkami a složením dna. Jedno místo se nacházelo v hloubce 5 metrů s tvrdým písčitým podkladem a druhé jsem vybral v hloubce 7,5metru, kde se na dně nacházela slabá vrstva bahýnka. Na první loviště jsem rozházel pro začátek asi 1kg hotového boiliesu Elite-Strawberry 20 a 28mm a na druhé místo putovalo stejné množství hotového boiliesu Monster-Liver 20mm. Jako nástrahu jsem použil 20mm potápivou kuličku s Half n´ half Elite-Strawberry a to celé jsem několikrát obalil v amino Gelu stejné příchutě. Na druhý prut jsem používal tu samou kombinaci, ale v příchuti Monster-Liver. První záběr se ohlásil již hodinu po nahození na Elite-Strawberry a hned se jednalo o pěknou rybu. Rozhodl jsem se o fotku ve vodě při západu slunce, ale než manželka zmáčkla spoušť fotoaparátu, tak mi kapr vyskočil z náruče a byl nenávratně pryč. Jednalo se o šupíka mezi 14 – 15kg. Nejdříve jsme byli zklamaní, ale nakonec jsme byli rádi, že se kaprovi nic nestalo a bez úhony odplaval. Po nějaké chvilce následoval další záběr, tentokrát na Monster-Liver. Druhý den přišla změna počasí a
kaprům to evidentně nesvědčilo. Za celý den jsem zaznamenal jen jeden záběr a ještě se jednalo o menší rybu okolo 7kg. Zato třetí den jsem si vše vynahradil a zdolal v průběhu dne 6 kaprů mezi 10 až 15kg. Vše na Monster-Liver! Jahoda mlčela. Na ni přišel záběr až pátý den, ale zase to byl kapr TOP velikosti. Když se mi objevil asi 2 metry od podběráku, tak mě málem vyskočilo srdce z těla. Byl to šupináč okolo metru a nebojím se odhadu hmotnosti kolem 20kg. Už jsem se pro něj pomalu natahoval, ale kapr udělal prudký pohyb hlavou do strany a montáž byla najednou volná… Holt i taková je kaprařina a prostě to k ní patří. Nemusel jsem však být na dlouho zklamaný, protože počet ulovených kaprů mi vynahradil i tuto ztrátu.
Zde je několik z těch nejzajímavějších. S pozdravem Zdeněk Ipser

Kapří dovolená

Je léto a čas dovolených. I já jsem s mojí rodinou udělal kompromis a od plánů koupání a slunění se u moře, jsme ustoupili a zajeli se koupat a slunit ne k moři, ale k sladkovodní pískovně. Ikdyž jsem nečekal nějaké zázraky, nakonec jsem byl rád, že alespoň o dovolené mám možnost i nahodit a popřípadě zdolat nějakého toho kapra. Počasí bylo po našem příjezdu opravdu nádherné a na mě až moc horké. Druhý den naštěstí přichází ochlazení doprovázené silným větrem. Cítil jsem že by to mohlo být pro ryby to pravé, ale naopak pro ostatní členy mé rodiny nastala nuda v podobě ležení v zavřeném bivaku. Osobně jsem ožil a začal makat na tom abych využil dané situace ve změně počasí. Najednou asi tak 100metrů od břehu vidím vyskočit velkého kapra. Na nic nečekám a na ono místo letí montáž na panáčka opatřená boiliesem Elite-Strawberry o průměru 24mm s V-Popkou dipované v esenci Osmotic Spice. Vše je ještě řádně obaleno v amino gelu Elite-Strawberry. Většinou každý můj nához doprovází nějaká ta hláška co by se mělo nejlépe pověsit na tuto montáž a ani tentokrát tomu nebylo jinak. "Rozkaz zněl jasně, za žádnou cenu nesmí 20cka obeplout mou montáž!!!" To co se začalo dít, se ani nedá popsat. Čím více boiliesu letělo do vody tím více přicházeli záběry od kaprů. Dva dny jsem se doslova nezastavil, kapři všech velikostí doslova čekali na jahodu. Bylo to takhle nad ránem. Viděl jsem, že se počasí mění opět do letního parna podle úplného vyjasnění a i vítr se začal uklidňovat. Když přichází prudký padák, při pohledu na swinger jsem s nechutí vylezl z vyhřátého spacáku s tím, že se mi na montáž pověsil již asi 5 prcek za sebou. Vyšel jsem ven a k mému velkému překvapení se prut najednou prudce rozjíždí. Je tam! Po nekonečných minutách podebírám velkého kapra, dávám do vážící tašky a v koutku duše čekám že ručička se zasekne někde nad magickou hranicí 20kg. Otočím váhu a do okolního šera se ozve jooo je to tam. Samozřejmě tímto budím celou rodinu včetně psa, ale můj syn Ondra se převalí v bivaku a jen prohodí: "Táto ty máš dvacku"?? Slunce již začalo pořádně pálit a kapři se také radši opalovali než brali. Týden utekl jako voda a dovolená končí. Každý z nás si přišel na své, tomu se říká dovolená – „kapří kompromis“.
Jak již jsem zmínil většina kaprů zabrala na boilies Elite-Strawberry s V-Popkou dipovaný v esenci Osmotic Spice, Half ´n Half Strawberry vše dipované a obalené v amino gelu Elite-Strawberry, krmeno společně s amino peletami 4-25mm + method mixem Explosiv.

Za Imperial baits team Ondra kubena

Premiéra dvou krasavců

Prázdniny pomalu končí, tak je třeba si je nějak zpestřit. A jak jinak, než na rybách. Zvolil jsem si osvědčenou nástrahu Elite-Strawberry a Monster-Liver. Nástrahu dipuji v Dipech Elite-Strawberry a Monster-Liver. Používal jsem klasické In – Line 121g olova s Fluorocarbonovým návazcem a háčkem Longshank Nailer s Mouthsnaggerem. Místa jsem si rozkrmil kukuřící a řepkou, Aminopellets 4mm zalité Liquidem. K těmto prezentovaným nástrahám přihazuji hrst kuliček Elite-Strawberry a Monster-Liver.Pomalu se začíná stmívat a tak zalézám v bivaku do spacáku. Z růžového snění mě probouzí zvuk příposlechu. Dočkal jsem se záběru a skáču hned do člunu. Po pár minutách zdolávám a podebírám krásného lysce. Vážím ho, váha ukazuje 18,20kg. Další dva dny pršelo a ochladilo se, což přimělo ryby být více aktivní. Je předposlední den mé výpravy a já uléhám s myšlenkou zda přijde nějaký místní mohykán. V rozednívajícím se mlhavém ránu se mi ozval levý prut. Konečně přišel ten okamžik, na který jsem čekal. Po zvednutí prutu bylo hned jasné že se jedná o velkou rybu, proto jsem neváhal a musel jsem do člunu za rybou. Po 20 minutovém boji jsem přivezl na břeh nádherného lysce. Po zvážení a odečtení saku, ukazuje ručička váhy 20kg. Za týden jsem nachytal spoustu nádherných ryb, z toho tyto dva krasavce. Elite-Strawberry opět ukázalo své sladké kouzlo, jaká je to bomba pro ryby.

Roman Belada ml.

Magická jahoda

Má první letošní výprava proběhla až v dubnu. Vydal jsem se na mou oblíbenou pískovnu. Byla středa a já netušil, že na této vodě už v průběhu týdne bude tak velký rybářský tlak. Zbylo na mne místo, na kterém jsem nikdy moc ryb nenachytal. První, a také poslední kontakt s rybou jsem měl ve čtvrtek ráno. Jednalo se o dva menší kapříky, kteří se při zdolávaní vypli. V pátek se ke mně přidal Jarda Petrák, alias nagelovaný manekýn. Jarda provedl mohutný zákrm. A tak jsme čekali na vytoužený záběr. Překvapení přišlo v sobotu ráno, ale ne v podobě vysněné ryby, nýbrž celodenních závodů kajaků. Po našich krmných místech se proháněli závodníci a vedle nich řvali trenéři a povzbuzovali je k vyšším výkonům. Je neděle ráno a stále bez záběru. Padlo rozhodnutí o změně místa. Kolem oběda jsme se přestěhovali jinam. Jedno stěhování ovšem nestačilo, k vyhlédnutému místu jsem se dopracoval až po třetím přesunu. Přišel jsem o 4 ryby, ale nevím proč mi z háčku padaly. Vyměnil jsem háčky a musím říct, že po zbylou dobu mi už nespadla ani jedna ryba. Na výpravu jsem zvolil 20mm boilies Fish, Elite-Strawberry a Half´n Half Elite-Strawberry, samozřejmě od firmy IMPERIAL BAITS. Na rozkrmení místa jsem použil asi po 1kg z obou druhů boilies a 15mm aminopelety zalité Liquid Aminem a Liquidem. Zalité boilies jsem ještě zasypal Powdrem. Na jeden prut jsem nastražil Fishku dipovanou a obalenou v Dipu a Gelu Fish a nahodil jsem asi do 1,5m hloubky. Na druhý prut jsem použil panáčka Elite-Strawberry a Half´n Half Elite-Strawberry dipovaného a obaleného v Dipu a Gelu Elite-Strawberry. Tuto montáž jsem nahodil do 4 metrové hloubky. Ani jsem nestihl dát vlasec do swingeru a hned přišel první záběr. První tři dny ryby preferovaly pouze Fishku a na Elite-Strawberry jsem neměl ani záběr. Potom se vše záhadně otočilo. Po zbytek výpravy ryby preferovaly pouze Elite-Strawberry . Za 12 dní rybařiny jsem nachytal 25 kaprů. Největší úlovek měl 18,4kg, 94cm a 18,4kg, 102cm. Další kapři 14,8, 14,2, 13,2 kg.

Magická jahoda opět ukázala svou neodolatelnou sílu, a proto je toto boilies THE BEST OF ALL.

Hodně štěstí a krásných úlovku přeje Tonda „GRIPEN“.

Návrat Jardy po týdnu

Týden opět utekl jako voda a těším se, až dorazím za kamarádem Radimem a vystřídám Martina. Doma jsem si přichystal boilies Monster-Liver a 2 dny předem jsem boilies dal do kyblíku. Celý jsem ho zalil Liquidem a silně zasypal Powdrem. Takto jsem nechal boilies 2 dny uležet a hurá na ryby.
Z telefonátů s klukama jsem věděl, že 4 dny tahají neustále malé kapry až na jednoho 10kg šupináče. Přijíždím k vodě. Martin musel odjet na dva dny na školení s tím, že nás zase doplní na víkend. Probíhá válečná porada s Radimem. Oba tuto vodu známe a shodujeme se, že musíme změnit místo. Velké ryby zde přestali najíždět a tak po společné shodě stěhujeme celý tábor o 500m na námi vytipované lavice, které dobře známe a tušíme, že by se zde mohli velcí kapři
pást na škeblích. Vše úmorně přenášíme včetně bivaků a všech věcí Martina. Vše trvá asi 3 hodiny a padá na nás tma. Voláme Martinovi, že jsme ho přestěhovali, ať nehledá bivak. Už za tmy rychle navazuji a montáž letí na lavici vzdálenou cca 90metrů. Krmím 5kg Monster-Liver a aminopelety. Radim zvolil boilies Osmotic Spice a krmí cca 2kg na lavici. Montáže dopadnou do vody a já jsem spokojen, že vše je tam kde má být. Usedám po hektickém stěhování do židle. Radim odvětí, že zapomněl na místě ve vodě 50kg řepky a jde pro pytel. Zmizí ve tmě, rozhlížím se po jezeře a poslouchám skákající kapry. Z toho mně vytrhává můj Carpsounder, který ječí na celé kolo. Chvíli ještě sedím jak opařený, ale to již reflexivně zasekávám a cívka se roztáčí. Tak to bylo opravdu rychle. Ryba vypadá dobře a určitě má přes 10kg. Po 10-ti minutách zdolávání se ze tmy vynoří Radim s pytlem na zádech. Zírá na mně co vyvádím, ale rychlým skokem je u kapra a již ho podebírá. Krásná šupinatá jikernačka rovných 12kg, po 10 minutách od náhozu paráda. Jsem spokojen na maximum . Opět nahazuji, když se v tom rozjíždí prut Radimovi. Ten zasekává a jen spokojeně pokyvuje, že to bude taky slušná ryba . Ryba se nevzdává snadno a bojuje, jako by jí šlo o život. Za 15 minut již podebírám krásnou jikernačku s váhou 12,5kg. Zabrala na panáčka potápivou kuličku Osmotic Spice v kombinaci s bílou V-popkou dipovanou v esenci Osmotic. No začalo to krásně a to ještě není konec. Neuběhne ani 20 minut a rozjíždí se mi pravý prut. Sekám a konstatuji, že to bude malý žolík do 60cm. Rybu mám okamžitě u břehu, ale najednou se prut ohýbá k hladině a bere si snad 20metrů na volnou vodu. Spokojeně se usmívám s konstatováním, že to bude kůň. Kapr se nechal bez sebemenšího boje přitáhnout, ale jakmile ucítil břeh zjistil o co jde. Zhruba 15 minut se přetahujeme kdo z koho . Po dalších 5 minutách navádím Radimovi nad podběrák nádherného lysce.
Váha ukazuje 15kg, skvělý večer . A pak , že to nepůjde. Nutno podotknout, že byla horká noc. Bylo opravdu teplo a ryby cítili změnu tlaku a ochlazení, které mělo přijít další den. Radim nechce být pozadu a ještě před půlnocí zdolává kapra okolo 9kg. O půlnoci stahujeme udice a připíjíme si na úspěch. Po 4 hodinách jsme na novém místě s Imperialem dosáhli výsledku 4 ryby 15,12,12,5 a 9kg. Co dodat k tomuto večeru? Snad jen, ať jich je více do roka.Na druhé straně jezera máme kamarády, s kterými jsme ve spojení a ti hlásí před půlnocí, že mají taky první den nej rybu lysce 15,10kg a šupiho 11kg. Klukům moc gratulujeme obzvláště když vím, že chytají na produkty od ředitele Tomáše, ale to bude v jejich zprávě od vody . Přichází ráno a s ním značné ochlazení. Ryby jsou ale při chuti a tak hned z rána každý krmíme 5kg boilies a pelet. Záběry chodí od menších kaprů od 50 do 70cm. Po obědě se Radimovi podaří po krásném souboji zdolat lysce 9kg.Je před námi další noc, nic podstatného se ovšem neděje, kromě toho, že začíná pršet a ochlazuje se. Oba s Radimem taháme menší ryby . Já nej 8kg šupiho. Další den přijíždí Martin a hlásí, že se na nás žene vichřice a přívalové deště. Ryby berou, ale najelo neuvěřitelné hejno ryb do 70cm. Zvolil jsem taktiku která zde funguje, prostě hodně krmit na jeden prut a s druhým bez většího krmení prochytávat okolí 15metrů. Krmím cca 0.5kg boilies na záběr s aminopeletami. Záběry chodí v půl hodinovém intervalu . Nej rybou celého dne se stává lysec kolem 9kg. Radim tahá podobnou sortu. Pomalu zjišťuju, že mi po 15 záběrech značně ubylo krmení a zbývající jeden a půl dne nebudu mít čím krmit. Volám manželce ať mi další den doveze boilies a pelety. V noci se kromě menších ryb nic neděje, ale začalo značně pršet. Do toho se přidal silný vítr a ochladilo se na 6 stupňů. Kamarád večer vytáhl rybu kolem 9kg. Je vidět, že s většími kusy to značně zamávalo a neberou.Volám kamarádům na druhou stranu, kteří to balí a utíkají před blížícím se uragánem. Volají nám ať to zabalíme taky, že zítra to má být ještě horší, nicméně mně potěšují zprávou, že se jim povedl lysec 16kg. Paráda Arnošte gratulace. My po konzultaci zůstáváme do rána. Večer, v tom šíleném počasí, kdy všichni sedí doma u pece a nevylezli by ven, my zdoláváme rybu za rybou. Je to ovšem sorta, která nás moc netěší, ale za 3 roky z nich budou nádherné ryby. Ráno to balíme doslova po kolena zaboření v bahně , ale spokojeni s touto výpravou. Opět se povedla.

Za Imperial Baits team Ostrava Jarda Šupík and Friends Radim s Martinem .

Bermudský trojúhelník

Při jedné letošní prodloužené víkendové kapřařině, jsem se rozhodl změnit trochu taktiku v předložení nástrahy. Vím že již bylo vyzkoušeno nespočetné množství montáží a prezentací mnoho různých tvarů boiliesu. Kapři již na často prochytávaných vodách znají asi vše. Většinou chytám i já na tzv. panáčka, ať už kombinovaného s popkou, nebo klasicky na dvě potápivé boiliesy.

Kapři nebyli toho dne nějak ve formě a záběry přicházeli jen velice málo. Ležel jsem na lehátku a hlavou mě něco problesklo. Jelikož jsem neměl zrovna nic na práci navázal jsem tzv. bermudský trojúhelník, skládající se ze 3 kuliček boiliesu o průměru 16mm Elite-Strawberry. Jelikož jsem nechtěl nechat boilies pod sebou jako semafor tak jsem po navlíknutí třech kuliček vlas ještě provlíkl horní kuličkou a zajistil zarážkou. Vznikl takový trojúhelník. Chvilku jsem se pěkně smál a říkal si, že to už snad ani není pravda, co můžu sestrojit a docela jsem se u toho bavil. Chvilka pravdy nastala, tak jsem vytáhl jeden prut a vyměnil návazec za tuto srandu. Celý návazec jsem potopil do Dipu Elite-Strawberry a obalil několikrát v Gelu Elite-Strawberry, ve kterém jsem měl přidáno větší množství GLM extraktu. Nechal jsem to asi 30minut zaschnout a nahodil jsem. Když už budu chytat na trojúhelníkovou sestavu tak i nakrmím do trojúhelníku né?... A opět přišla chvíle, kdy jsem se smál jako malý kluk. Hrotové místo asi 100metrů od břehu zakrmuji kobrou asi 0,5kg boiliesu Elite-Strawberry do okruhu jen asi 2 metrů. Na levé straně vytvářím ten samý kruh asi 50metrů od břehu. Na pravé straně pro změnu 20 metrů od břehu to samé, ale s 0,5kg boiliesu Osmotic Spice. První prut, klasicky nastražen na panáčka, letí mezi kruhy na pravé straně a druhý nahazuji opačným směrem. Nástrahy opatřuji PVA páskou po třech kuličkách, ten trojúhelníkový samozřejmě s PVA do tvaru trojúhelníku. Dílo je dokonáno a jdu dělat něco „normálního“. Sranda mě přešla docela brzo, když se mě onen "trojúhelník" rozjíždí poprvé. Netrvalo dlouho a trojúhelníkové boilies vedlo 4:0. Na nic jsem nečekal a rychle stáhl druhý prut, který jsem opatřil úplně stejnou sestavou. Za 30minut se cívka tohoto prutu prudce roztočila, ale bohužel si to kapr zamířil přímo do potopeného stromu a vlasec nevydržel. Měním cívky za návin se šňůrou Visible Touch, kterou mě Tomáš před časem doporučil. Od té doby jsem již žádného kapra neztratil, když kolikrát zajížděli přes potopené větve obalené škebličkami ostrými jak žiletky. Šňůry fungovali naprosto fantasticky.

Takže ze srandy a trochu z nudy jsem se trefil do kapří zvědavosti.

Čas plynul jako voda a musel jsem domů. Už se těším na další výpravu abych to pořádně vypiloval a zjistil jestli to nebyla pouze náhoda. Kdo ví, kapr je přeci velice zvědavý tvor. Boilies Elite-Strawberry opět dokázalo co je v něm ukryto za potenciál v chytání kaprů. Ve spojení s trojúhelníkovým předložením se stal doslova pastí na vychytralé kapříky.

Za Imperialbaits Team Ondra Kubena

Tovačov

Na Tovačov většinou vyrážím jenom na závody, ale letos jsme si s kolegou chtěli tuto krásnou štěrkovnu otestovat ještě před CARP MARATONEM, který se hodně rychle blíží. Proto jsem zavolal Tomášovi, aby nám naroloval boilies.

Já věděl, že na Tovačov jedu s mojí jasnou jedničkou a tou je Monster-liver. Kolega vsadil na Elite-Strawberry. Po příjezdu k jezeru, jsme rozkrmili naše lovná místa, která se nacházela v různých hloubkách a vzdálenostech. Abychom se dostali na trochu optimální hloubku kolem 8 metrů, museli jsme montáže vozit až na vzdálenost 470m. Díky skvělé šňůře Invisible Touch jsme ihned poznali záběr i na tuto velkou vzdálenost.

Lovná místa jsme rozkrmili 10kg Aminopeletami, které jsem zalil Liquidem a zasypal Sguid-Liver moučkou, k tomu jsem přihodil 2kg Monster-liver. Boilies jsme dipovali a obalovali v Amino Gelu a GLM extraktu. Z důvodu velkého množství trávy na dně jezera jsme používali PVA punčochu naplněnou 4mm Aminopeletami, které byly přelity esencí + lososovým olejem a vše zalito Liquidem.

První noc jsme měli ze vzdálenějších lovných míst 3 záběry, jednalo se však o kapry od 4 do 8 kg. Druhý den odpoledne se to ale razantně změnilo, jak do počtu záběrů, tak do velikosti ryb. Kolega zdolal krásného 9,5 kg vážícího lysce na Elite-Strawberry, Monster-Liver hned v zápětí skóre vyrovnává 10kg šupíkem.

Následující noc jsme chytali opět kapříky do 8kg, ale hned brzy ráno se opět přihlásil Elite-Strawberry desetikilovým lyscem. Ten jakoby odstartoval kolotoč záběrů až do konce naší výpravy. Zdolali jsme opravdu mnoho kaprů, jak na Monster-Liver, tak na Elite-Strawberry, ale je pravdou, že Elite nachytal o něco těžší ryby. Je toho důkazem 11,7kg vážící šupík, kterého jsme zdolali poslední noc.

Za Imperialbaits Team Martin Plch.

Slovenská pískovna.

Z nedostatku času se dostávám na ryby jen sporadicky. Výjimečně jsem se začátkem června utrhl od pracovních povinností aspoň na 4 dny. Navštívil jsem malou Slovenskou pískovnu s rozlohou cca 15ha. Počasí vypadalo nadějně, místo jsem chytil proti malému ostrovu. Věřil jsem, že by to mohlo přijít… Jsem na této lokalitě poprvé a tak jsem plný očekávání. Přítelkyně mně povzbuzuje a stará se o náš komfort jako na každé společné výpravě. Rekordem této vody byl doposavad šupík s váhou 17kg. Snad tam plavou i větší, pomyslel jsem si při přípravě montáží. Místo pro chytání jsem našel poblíž potopeného stromu u ostrova. Nastražil jsem své oblíbené Monster-Liver (pepřovky) obalené v těstě a Half n half Elite obalené v Gelu. Ryby se sice na provnaděném místě ukazovaly ale o nástrahu nejevily zájem. První záběr přišel až druhý den odpoledne na Monster-Liver . Další přicházely v pravidelných intervalech ráno, v poledne a večer po 23:00. Na Monster-Liver byla hmotnost ulovených ryb kolem 10kg. Na Halfku Elite bylo záběrů méně, ale hmotnost ulovených ryb byla 12,5 a 18,5kg. Abych dosáhl pravidelných záběrů, byl jsem nucen krmit většími dávkami řepky a Aminopeletami 4mm zalitými Liquidem a zasypanými Squid-Liver moučkou. Po čtyřech dnech jsem měl na kontě 17 kaprů a byl jsem příjemně unaven. První návštěva tohoto revíru splnila nadmíru mé očekávání a vůbec jsem nečekal, že se mi podaří překonat dosavadní rekord o 1,5 kg. Je tam ještě větší?...

Šťastný začátek s Half n Half

Je půlka dubna a počasí se začíná zlepšovat. Jedu poprvé na ryby s nadějí prvního úlovku. Pár mých kamarádů již bylo na rybách a povedlo se jim ulovit několik kapru nad patnáct kilo. To mě tak nabudilo, že jsem se konečně utrhl taky. Vsázím na osvědčenou nástrahu a tou je pro mě Half n Half Elite-Strawberry. Half n Half je úžasná nástraha která dokáže za krátký čas nachytat velký počet ryb. Je to neutrálně vyvážené boilies, které se skládá půl na půl z plovoucí a potápivé směsi. Dokonale, kriticky odlehčuje háček a zlehka se povaluje na dně. Nástrahu dipuji v Dipu Elite-Strawberry a obaluji ho v Gelu stejné příchutě . Voda je ještě studená a proto přidávám do pva punčochy směs z Explosiv Stick Mixu a Aminopelet 4mm zalitou Liquid Aminem. Na takto prezentované nástrahy přihazuji kobrou deset kuliček Elite-Strawberry. Začíná byt chladno a tak zalézám do spacáku. Z příjemného snění mě probouzí známý zvuk hlásiče. Zdá se mi to, nebo je to pravda?... Dočkal jsem se a ještě rozespalý zdolávám silnou rybu. Po pár minutách zdolávání podebírám krásného lysce. Vážím ho, váha ukazuje čtrnáct kilo, na první rybu je to super a mám velkou radost. Ráno balím věci a odjíždím domů. Po třech týdnech pauzy jsem opět na břehu oblíbené pískovny plný očekávání. Co asi přinese víkend u vody?. Tentokrát jsem zakrmil podstatně více boiliesu a to dvě kila na montáž. Na jeden prut jsem zvolil boilies o průměru šestnáct milimetrů a na druhý dvacetosm milimetrů. Nemohu se dočkat další ryby. Večer přijíždí Tomáš a sedá si opodál. Rychle nahazuje, pak klábosíme o kaprech a o novinkách, které se za nedlouho chystají. Čas utíká a mám první kontakt z místa, kde jsem zakrmil boiliesem malého průměru. V tom se rozjíždí i Tomášovi jeden z prutů a zdoláváme oba dva najednou. Tomáš po deseti minutách vykřikl: mám řádkáče, zapíná ho do podložky a běží mi na pomoc. Po chvilce mi podebírá dalšího řádkáče a má obrovskou radost. Jsou to kapři které tu před třemi lety s pár přáteli nasazoval jako dvoukilové kapří miminka. Naschvál je měříme a vážíme, Tomášův má 78cm a 8,20kg a ten můj krasavec je o dva cenťáky kratší a o čtyřicet deka lehčí. Druhý den se loučím s Tomášem a manželka mi přiváží na ryby pětiletého syna Šimona. Budeme spolu přes jednu noc rybařit. V pravé poledne se ozval prut, kde jsem krmil velkým boiliesem. Po zvednutí prutu jsem hned cítil silný tah velké ryby, musel jsem do vody za kaprem, který si nekompromisně bral metry šňůry z navijáku. Malý Šimonek mi musel doběhnout pro podběrák, ŠTĚSTÍ stálo na naší straně. Rychle volám Tomášovi, který přijel za deset minut a dělá nám fotky na památku s legendárním kaprem jménem Pampeliška. Ručička váhy ukázala 17,5kg . V neděli jsem měl na svém kontě jedenáct kaprů a o tři jsem přišel.

Pavel a Šimonek Kahovcovi

Výprava Petra a Jany za kaprama

Petrova výprava na Jaroslav.

Je konec července a nastává konečně čas dovolené. Vybíráme s Janinou nedávno otevřené jezero Jaroslav a odjíždíme ulovit nějakého zdejšího kapra. Po příjezdu na místo projíždím vodu echolotem a na hrany umisťuji bójky, jednu na 3,5metru a druhou na 2,7metru...Na místním revíru je povoleno chytat na tři pruty a tak třetí montáž pokládám poblíž trdliště které je ohraničeno bójemi, asi do třech metrů. Po prvním dnu bez kapra začínám být nervózní, jen trochu mně uklidňuje domnění, že kapři nepřijímají potravu kvůli velkému propadu teplot, kdy ze dne na den se ochladilo o 13stupňů a teplota vody klesla z 30 na 19 stupňů. Slunce střídá déšť a bouřky. Další den bez kapra... Má nervozita stoupá, to čekání je nekonečné. Následující noc rozhodne...změnil sem montáže, udělal delší návazce a nasadil tvrdou zbraň, kterou je Monster-Liver v průměru 24mm zalitý Carptrack Liquidem a zasypaný Carptrack Powderem... A trefa do černého....za následující noc sem dokázal zdolat 4 kapry od 9ti do 13ti kilogramů... Ryby začaly baštit, k umístěným bójím dokrmuji při každém položení montáže asi půl kila Monster-Liveru a dvě hrsti Carptrack Aminopellets 25 mm. V podvečer se o slovo hlásí i mražené boilies Fish, které zachutnalo 14ti kilovému krasavci... V noci mi Janina podebírá krásného lysce u kterého váha ukazuje čistých 15 kilo. Po vyfocení pouštíme kapra zpět do svého domova. Poslední den nechávám vše na moji budoucí ženě Ukazuje se,že i ta má ke kaprařině kladný vztah a během dne podebírá menší, ale krásné dva kapříky do deseti kilo kterým zachutnala "Fiška". Poslední fotky a zpátky do pracovní reality. Za naší výpravu se nám podařilo ulovit 12 kaprů mezi 12ti-15ti kily, dva menší do deseti kil a Jesetera 119cm.

Za Imperial baits team Petr Praus....

Jahodový týden

Přišla sobota 25.7. a pro mě a kamaráda Petra to znamenalo odjezd do jižních Čech na týdenní výpravu na jedno tamní jezero.

Toto jezero je zajímavé tím, že po příjezdu je nutné nafouknout člun a naložit na něj veškeré potřebné věci a jen takto je možné se dostat na chytací místo. Já jsem zvolil hned krajní místo u přítoku a Petr si sedl o cca 50 metrů vedle mě. Po důkladném prostudování dna, jsem začal připravovat krmení a montáže.

S sebou jsem si dovezl mraženky Monster-Liver o průměru 24 mm a Elite-Strawberry taktéž průměr 24 mm. Na vyzkoušení jsem vzal i pro mě nové Fish-Banana. K těmto mraženkám jsem měl jako doplněk plovoucí i Half´n´Half koule zalité esencemi dané příchutě. Potom samozřejmě nesměli chybět aminopelety o průměru 25 mm s proteinkoncentrátem na zásyp. Jakmile byly krmné směsi hotové, a chytací místa předkrmené, pustil jsem se do připravování montáží. Na jeden prut jsem zvolil montáž s oloven na pevno a návazec s kombinovaným fluorcarbonem a šňůrkou, zakončenou háčkem longshang velikosti 8 od foxe umístěným na obratlíku. Na druhý prut jsem připravil gumičku na odpadávání kamene a opět flourcarbonový návazec, tentokrát s háčkem korda velikost 6 s hnědým rovnátkem. Teď už nic nebránilo tomu chytnout nějakou tu rybku.

Již po nahození bylo jisté, že Elite-Strawberry bude makat jako blázen. Již za dvě hodinky to začalo jezdit. Pozadu nezůstal ani Monster-Liver na který jsem ještě jako bonus dostal do podběráku jesetera dlouhého 118 cm. Celkem jsem nachytal od soboty večer do pátečního rána neuvěřitelných 29 kaprů. Nejvíce bodoval Elite-Strawbery, který mě nachytal nejvíce kousků. Největší kousek na Monster-Liver byl přesných 15 kg vážící lysánek, na Elite-Strawberry to byl 93 cm dlouhý a 17,00 kg vážící šupík a na banánovou fishku přišel ten zatím největší a to 96 cm dlouhý a 17,30 kg vážící šupináč.

Takže díky Imperial teame za tyto produkty.

Tropická vedra pod Pálavou

Konečně jsem dodělal práci a mohu vyjet na ryby. Tahám vybavení po hrázi a už se nemohu dočkat až budu mít vše hotové. Na víkendy jezdím jen tak na lehko a tak to netrvá dlouho než dorazím na místo. Zbývá už jen připravit pruty a vybrat lovná místa. Nejprve si připravuji krmení. Dva iBoxi plním Aminopeletami o průměru 15mm, zalévám je tekutou potravou Liquid a zasypávám moučkou Squid–Liver. Takto připravené pelety jsou velmi účinné a i při velkých teplotách donutí kapry k aktivitě. Nechám je půl hodiny zaschnout a nastražuji pruty. Na první jsem zvolil můj oblíbený Osmotic v podobě dvoubarevné half n half a na druhou montáž Elite opět half n half. Připravené nástrahy nadipuji v dipu stejné příchutě a obaluji v gelu a novém famózním GLM extraktu. Lovné místa jsem zvolil u zatopených pařezu nedaleko starého koryta řeky Dyje. Pokládám montáže, zasypávám je Aminopeletami a plošně dohazuji na každý prut cca 2kg hotového boiliesu stejné příchutě na den a prut. Vše mám hotovo, dávám si jednu Plzňičku a pomalu mi padají víčka. V tom mám první záběr na Half n Half Elite a po dvaceti minutách zdolávám první patnáctku. Do konce víkendu jsem vytáhnul devět kaprů z nichž byl největší úžasný devatenáctikilový lysec, který neodolal Half n Half Osmotic. Ryby se mě podařilo zdolávat díky okamžité signalizaci záběru při použití fenomenální pletené šňůry Invisible Touch.

Zajímavostí je, že nejvíce záběrů bylo přes den, ve velmi vysokých teplotách. Díky nesnesitelnému vedru nebyl u vody kromě "masařek" téměř nikdo.