S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 199,00 Kč (7,65 €)
Cena od: 799,00 Kč (30,73 €)
Cena od: 149,00 Kč (5,73 €)

Nejprodávanější

Cena od: 119,00 Kč (4,58 €)
Cena od: 199,00 Kč (7,65 €)

» Zprávy od vody

Moby Dick a dvacetiletá cesta za svým snem…

Francie, Lac Du Der, 4800 hektarů. Toto nádherné a velké jezero jsem měl již pár let ve svém hledáčku a věděl jsem, že dříve nebo později budu stát na břehu tohoto krásného a velkého jezera. Po velmi úspěšné výpravě na jaře, kdy jsem se svým kamarádem Martinem navštívil naší oblíbenou lokalitu v jižní Francii jezero Lac de Saint Cassien, kam jezdíme více jak deset let, jsem ještě měl naplánovány dvě výpravy na další veliké jezero, kde jsem lovil ze břehu a z lodi. Tyto dvě výpravy nedopadli podle mých představ. Největší ryba, kterou jsem ulovil,byl lysec překračující hranici dvaceti kilogramů z extrémní vyvážky jednoho kilometru, jinak jsme ulovily jen samé sumce. Trošku mě to naštvalo a potřeboval jsem si odpočinout od této vody, kam jezdím kvůli jedné překrásné rybě již několik let. V tu dobu se mi začala honit v hlavě myšlenka, že navštívím nové jezero. Je to něco nepoznaného, stále Vás to táhne dopředu a máte o mnoho víc motivace.

Začal jsem plánovat výpravu. Nejdůležitější bylo vybrat správné místo lovu. Věděl jsem o velkém šupináči, který tu žije. Velké ryby bývají teritoriální a pohybují se často na přibližně stejných místech. Noční místa, na kterých se ryba v předešlých letech ulovila, byla již obsazená a tak jsem musel vše dobře zvážit. Zarezervoval jsem noční zónu na celých dvacet dní. Často jezdím po Evropě na desetidenní výpravy, ale je to málo času a tak jsem se rozhodl, že do konce roku jinam nepojedu a strávím tu dvacet dní. Vždy vycházím z toho, že kapři jsou zvědaví a já musím něco udělat, abych je přinutil připlavat do mého loviště.

Plán jsem měl v hlavě jasný, nemohl jsem se po dobu dvaceti dní přestěhovat a aktivně vyhledávat kapry, kde se zrovna vyskytují.

Tím, že hodně zakrmíme, přilákáme cejny a malé kapry a na našem lovišti se začne něco dít. To zaujme i ty největší kapry a připlavou se podívat.

Krmná kampaň na dvacet dní:  Připravily jsme si 250kg suchého partiklu, byla to řepka a pšenice. Dále 200kg naložených tygřích ořechů, 50kg Aminopelet 15mm. Boilies jsme zvolily ve čtyřech příchutích Monster´s Paradise, Fish, Elite a Elite Strawberry celkem 300kg.

Sečteno a podtrženo, měli jsme sebou  800kg krmení, které jsme nechtěli rozhodně vézt zpátky domů.

V minulých letech se nám na velkých vodních plochách vyplatilo, pokud jsme hodně zakrmily.

Přijíždíme k jezeru za silného deště, ale stejně stavíme tábor. Je už hodně hodin a rozhodujeme se, že necháme vše ostatní na další den. Ráno po pečlivém prozkoumání na dně jezera nenacházíme žádné výrazné anomálie a umísťujeme osm bójek. Každý dáváme jeden prut pod první hranu a zbylých šest do volného prostoru, kde je hloubka okolo pěti metrů. Zakrmujeme masivně jedno velké místo před našimi bójemi a pruty rozvážíme kolem něj.

Záběry začaly přicházet každou noc pravidelně. Nebylo jich mnoho, ale zato od větších ryb.

Nejlépe nám fungovalo boilies Elite-Strawberry 24mm + V-Pops 16mm v esenci Elite a esenciálním oleji Black Pepper. Takto nastražené boilies jsme zabalili do Powder pasty z Liquidu, Powderu a Glm. Před zavezením jsme ještě přidávali k háčku PVA punčochu s Aminopeletami 4mm nabustrovanou v Liquidu, Powderu a GLM.

Na dně jezera se nacházela spousta pařezů porostlých slávkami, kterých bylo všude přehršel. Proto jsme svoje montáže museli maximalizovat, aby vydrželi co nejvíce. Používali jsme pletenou šňůru Snaggy Water, která je velmi odolná i proti slávkám a nehrozí její přeříznutí, jako u slabých pletených šňůr nebo nevhodných vlasců, s kterými se v těchto podmínkách nedá téměř rybařit. Na konec jsem používal 30m šokového vlasce Shock it 0,70mm, který je velmi odolný. I přesto jsem ho musel měnit, po zdolání ryby byl totiž často nasekaný, jak od filmovacího nože. Olova jsme používali 280g průběžné odpadávací. Návazec jsem zvolil ze šňůrky Strip Easy Soft 25lb Brown a háček RSH 1000 velikost 4. doplněný rovnátkem. Tato montáž je uzpůsobená do vázek a dokáže udržet i ty největší kapry. Nestalo se mi, že by mi kapr uřízl návazec anebo se sám vypnul. Problém byl v tom, že většinou byla ryba zajetá pod pařezem a nezbývalo nic, než ji vykotvičkovat a často jsem kapra chytil přímo za návazec. To byl velký problém a několika kaprům jsem takto vytrhl háček z tlamky.

Stále pršelo a hadina v jezeru než by klesala, jak je zvykem, začala stoupat. Do jezera se začalo valit velké množství zakalené vody z přítoku. Přitékající voda přinášela spousty nečistot v podobě větví a trav, které se neúprosně začali chytat na naše šňůry. Celý den a noc jsem chodil dotahovat brzdy u mých navijáků, které byly k ránu natvrdo. Nečistoty natahovaly šňůry na maximum. Celou noc jsem nespal, jak signalizátory stále pípaly. Po jedenácté noci přišel ráno Vilo okolo deváté na pokec. Ležel jsem, protože jsem celou noc nespal. Sotva jsme prohodily pár vět a v tom se mi z pravého prutu, který tam ležel už dvě noci i přes hodně utáhlou brzdu začíná odmotávat šňůra. Nečekám na nic a jedu na vodu. Po cestě je šňůra zasekla v pěti pařezech a tak musím kotvičkovat, stříhat a navazovat šňůru. Je to úmorná práce, ale pokud chcete dostat svůj úlovek do podběráku, tak není zbytí. Vše dopadlo dobře, přijíždím nad montáž, a ta je také v pařezu. Pokládal jsem ji do čtyř metrů a teď byla v 5,2m. Bylo mi hned jasné, že tam kapr bude. Několikrát jsem lehce zatahal za šokový vlasec a ucítil jsem, že tam kapr stále je. Asi po pěti minutách vyjíždí na volnou vodu. Dostávám se nad kapra a ten mě neúprosně táhne asi 500 metrů a nejsou na něm znát žádné známky únavy. To už začínám tušit, že to je doopravdy obrovská ryba. Sumce bych poznal, těch už jsem na boilies nachytal desítky a nebyli to zrovna drobečci. V dálce spatřuji něco černého na hladině a myslím si, že to je bójka. Ryba jede stále stejným směrem a vtom spatřuji, že to není bójka, ale potopený strom, který kouká z pěti metrů až k hladině. Ryba se nechce nechat zastavit, najíždí do stromu a na vteřinku se tam zasekává. To mi v hlavě probíhají i ty nejhorší scénáře, vše je porostlé slávkami, stačí málo a ryba bude nenávratně pryč. Buď a nebo. Opírám se do své MK III co to jde, po vteřině se ukazují na hladině obrovské bubliny a ryba vyjíždí z vázky ven. Tak teď už tě tam nepustím a rvu rybu nahoru. Zhruba metr pod hladinou spatřuji neuvěřitelné tělo kapra, který vyjíždí směrem ke mně. Okamžitě jsem věděl, že mám před sebou MobyDicka, největší rybu, která tu žije. Srdce se mi rozbušilo, přišel okamžik, na který jsem čekal dvacet let. Neuvěřitelný zážitek, který se mi vryl hluboko do paměti. Říkám si ještě není vyhráno! Kapr se ztrácí v hlubině a až na počtvrté se mi ho daří podebrat. V tu chvíli jsem nejšťastnější člověk na světě. Nemůžu tomu uvěřit, kapra dávám opatrně do lodi a rychle sním jedu do tábora. Je totálně narvaný a je vidět, že mu na našem krmném místě chutnalo. Během chvíle z něho vyteklo asi tak kilo boiliesu Elite. Po cestě se mě zhostily velké emoce a musel jsem si několikrát silně zakřičet. To už je Jardovy na břehu jasné, že to konečně přišlo. Vedle nás chytal Viliam Štrba a Zsolt Bundik, kteří už s Jardou čekají na břehu. Pomáhají nám rybu zvážit a zdokumentovat, za což bych jim chtěl poděkovat. Ručička váhy se zastavuje těsně pod hranicí 36kg. Všichni se shodujeme na váze 35,8kg. Rychle rybu dokumentujeme i když prší. Focení a natáčení se odehrává celou dobu ve vodě, aby se tomuto klenotu evropských svazových vod nic nestalo. Po pár minutách ho vracíme do svého domova a já nemůžu radostí ani mluvit. Chtěl bych poděkovat všem kamarádům a hlavně své rodině za splněný sen, který se mi splnil u překrásného obrovského jezera.

Rekapitulace:

Během těch dvaceti dní jsme měli 32 záběrů, o dvanáct ryb jsme přišli v kořenech. 90% ryb jsme museli kotvičkovat. Podařilo se nám ulovit čtyři lysce, kterých je dnes v jezeru velmi málo a v současnosti zde silně převažují šupináči. Největší ulovené ryby: 3 x 15kg, 2 x 15,5kg 2 x 18kg, 20kg šupináč, 20,4kg lysec a Moby Dick 35,80kg

Tomáš Blažek & Friends

Než nazuji brusle

Ahoj imperialisti,

je pomalu konec října a mě nezbývá nic jiného, než dát veškerou kaprařskou výbavu stranou, nazout brusle a věnovat se hokeji. Než se tak stane, využil jsem poslední šanci vyrazit za kaprama na oblíbenou svazovku alespoň na týden. K vodě jsem přijel v časných ranních hodinách. Po menších potížích jsem se dopravil na místo. Nedočkavý jsem z auta vytáhl nové pruty MKIII a z iBoxu jsem vytáhl čerstvě narolované boilies z mixu Elite a Elite-Strawberry, kterými jsem krmil dvě místa 2X denně po 1kg.

Prvních 24h hodin jsem kromě jedné neproměněné jízdy nedostal žádný záběr. Přes den jsem chytal na žluté a růžové V-Popky nadipované v kombinaci esence Elite a esenciálního oleje Black Pepper.

Byl jsem delší dobu bez záběru i když jsem viděl, že se mi v krmném místě ryby ukazovali. Zkusil jsem tedy nakrmit ještě větším množstvím, než jsem doposud krmil a vyplatilo se mi to. Po třech dnech bez záběru, jsem odpoledne na kouli Elite-Strawberry, která byla na návazci z fuorocarbonu od Soulu pod háčkem RSH 3000 vel. 6 s vlasovým rovnátkem, která ležela 48 hodin ve vodě, dostal záběr, při kterém hlásič jen pípnul a přihnula se špička mé MKIII-ky. Zkusil jsem zaseknout a udělal jsem dobře. Po krátkém souboji se mi v podběráku objevil šupináč dlouhý rovný metr a 17,5kg těžký. Konečně jsem "odpanil" MKIII.

Splnilo se mi tajné přání, chytit na poslední letošní výpravě kapra nad 15kg. Tajně jsem přitom doufal, že by ještě nějaký krasavec mohl přijít. Usmálo se na mně štěstí a pouhé 4 hodiny po šupináči se mi tentokrát rozjelo Elitko a na konci osobák v lyscích na svazové vodě 19,5kg, ze kterého boilies jen teklo a kterého se podařilo o dva dny později také na Elite ulovit i kamarádovi Ondřejovi.

Do konce výpravy se mi povedlo ještě 15 záběrů a dva kapři měli 10,2kg a 11kg. Takže sem si výpravu užil a musím říct, že má 10-tá sezóna lovu kaprů se mi vyvedla luxusně. A to převážně díky kvalitní bižuterii od Soulu a hlavně koulím od IMPERIAL BAITS.

Pepa Lang

Moje nové Temptation MKIII 17,50 poprvé 17,50 podruhé 19,50 nový lysí osobáček ze svazovky 19,50 podruhé růžová V-Popka

Nazdárek „kaprařská“ šlechto.

Původně jsem měl za to, že vytvořím souhrnnou zprávu od vody z více podzimních výprav za kapry z Labe hlavně pro nedostatek fotomateriálů z této první Undecided. Nedalo mi to ale a posílám vám, pro mě poctivě vydřený a vysněný úlovek, na který jsem čekal po celé dva roky, co se této řece věnuji.

Kuličku 16-ky Monster-Liver vyvezenou na větší vzdálenost zkrášlenou těstem z Powderu, Liquidu a GLM-ka, mi to velmi opatrně vzal překrásný 97cm dlouhý a 17,3 kg těžký kapr. Samospoušť na 12 sekund byla celkem náročná, ale po pěti fotkách a krátkém videu mazal zpět do svého domova.

Poprvé v životě jsem použil háček menší velikosti a to RSH 3000 vel.8 od  Soulu na Fluorocarbonovém návazci o délce cca 30cm. Seděl parádně tam, kde měl.

Zajímavostí bylo, že „šupíkovi“ chybělo 200 gramů do mého aktuálního osobáku.

Zřejmě ještě nepřišel  čas na posunutí laťky, ale věřím, že letos tuto váhu pokořím. Nikdy jsem si nevěřil tak, jako letos s podporou Monster -Liver.

Moc mě mrzel podobný a velmi opatrný záběr, který jsem zkrátka netrefil. Tak se snad zadaří příště … Jak doufám, podzim bude ještě dlouhý.

S pozdravem a přáním, abyste vydrželi bojovat i v počasí, co nás po dobu chladného podzimu  čeká, protože aspoň pro mě je to vrchol roku a nejlepší období celé sezóny na který se těším už od jara . Budu se snažit být maximálně efektivní …. Protože já rád játra.

Hodně štěstí a díky za super játra ;)

Tomáš Vondrák

Zdravím všechny Imperialisty

Začal podzim a podařilo se mi urvat na dvě krátké výpravy. První byla pouze na jeden den, ale i tak se mi podařilo ulovit 6 kaprů. Lysec dvoubarevňák 17,5kg slupnul bílou V-Popku v banánové esenci a šupinatý lysec 14kg, ten se nechal zlákat na jednu kuličku 20mm Elitu. Ostatní ryby se pohybovaly mezi 6-11kg.

Druhá Výprava směrovala k pískovně, kde už týden máchal pruty táta s bráchou. Ryby moc nebraly, ale i tak se jim povedl šupináč 16,5kg a jeden 12kg.

První noc  se mi to rozjelo hned dvakrát, ale bohužel ani jednou to nedopadlo dobře. Druhou noc jsem udělal všechno trochu jinak a výsledek se dostavil. Brácha vpodvečer zaskóroval amurem 94cm. Nad ránem jsem měl záběr já. Po brutálním boji se podíval na břeh šupináč  99cm a 18kg a chvilku po mě ještě brácha 12kg. Maximálně spokojeni jsme zabalili a odjeli domů.

Za Imperial Baits Voloďa

Ahoj Imperailisti,

Posílám zprávu od vody z konce srpna. Počasí na ryby se celkem vydařilo. Bylo zataženo a foukal silný vítr. K vodě jsem vyrazil na víkend. Na příjezdu k vodě bylo moje vybrané místo volné, takže rychle rozbalit věci a nahodit.

Na prutech jsem měl nastraženo Elite-Strawberry 20mm. První noc přišli 3 záběry. Dva byli od menších ryb, ten třetí byl už od lepší ryby. Váha ukázala po odečtení vážícího saku 13,20 kg.

Přes den ryby moc aktivní nebyli. Po obědě jsem nastražené koule namočil do práškového Aminogelu Elite-Strawberry. Rybám to zachutnalo a záběry začali přicházet celkem pravidelně přibližně každé 2-3 hodiny. Během posledních 24 hodin se mi podařilo udělat ještě 8 záběrů. Z toho nejlepší ryby vážili 11,70 kg a 11kg.

Zbytek byl mezi 7 – 10 kg. O jednu větší rybu jsem přišel, která se mi po 2 minutách vyřízla.

Takže během 48 hodin u vody jsem měl  celkem 11 záběrů, z toho se podívalo na břeh 10 ryb.

S pozdravem David „Goldik“ Gold

Ahoj IMPERIALISTI

Strávil jsem úžasný první týden v říjnu pod Pálavskými vrchy. Počasí bylo přes den slunečné, studené, ale hlavně hodně větrné.

Doma jsem si naroloval mého favorita Carptrack Monster 21mm, které jsem prezentoval dvě kuličky pod sebe zvýrazněné v Carptrack Amino Gel Monster. Tato sestava už mi v minulosti přinesla spoustu krásný ryb včetně mého nového osobáku.

Druhou sestavou byla opět doma rolovaná Carptrack Elite nastražené s V-Pops naložené v esenci Elite a EO Black Pepper. Tuto sestavu jsem ještě zabalil do těsta z Powderu s Liquidem s pár kapkami esence Elite. U každé sestavy nesměly chybět Carptrack Aminopellets 15mm a 25mm opět zalité Liquidem a zasypané Powderem.

Koncová sestava se skládala z háčku SOUL Hook RSH 1000 vel 4, které seděly nekompromisně v kapřích tlamkách, navázané na ztužené šňůrce SOUL Strip Stiff 25lb a doplněné rovnátkem.

Mé snažení bylo odměněno kapry o váhách 11kg, 13kg, 15kg, 18kg 100cm a třešničkou byla krásná a čistá dáma s mírami 110cm a váhou 26kg. Pro Imperial Baits Jirka Pátek

10 hodin ticha

Zdravím Imperial Baits. Po úspěšné výpravě na Tovačovská jezera,jsem neměl moc času se dostat ani na pár hodin k vodě. Dlouho jsem ale nevydržel a po práci jsem vzal  věci a vyrazil směr svazová voda.

Sebou jsem si vzal jednoznačně boilies Uncle bait a aminopelety. Po příjezdu k vodě jsem chtěl mít co nejdříve mít nahozeno, tak jsem na nic nečekal. S velkou oblibou nastražuji na úplně jednoduchý návazec ze šňůrky Soul Strip Stiff 25lb a háčku Korda Wide Gape B8 s rovnátkem jednu kuličku „unclíka“Aminogelu. Pro nahazování jsem používal PVA punčošky s rozdrceným boliesem a aminopeletami. Na každou montáž dokrmuji cca. 0,5 kg unclíka a zbývá jen čekat a doufat v zázrak....

Už jsem ani nedoufal, že záběr přijde, ale přišel. Po 9,5 hodinách se rozjíždí prut a s radostí zasekávám. Už podle tahu jsem věděl, že je to slušnější ryba. A také že byla. Po krásném 15ti minutovém boji zdolávám krásného šupináče. Nebyl to sice žádný mohykán, ale na danou vodu pěkná ryba. Míry kapra byly vskutku pěkné při 79cm měl rovných 10kg. Rybu fotím a pouštím a nezbývá, než se připravit na cestu k domovu a zpět do pracovního života.

PS: Berte rybařinu takovou jaká je. Ikdyž se podaří malá ryba o to více se cení její ulovení za podmínek „rychlé akce“ v pracovním shonu. Mějte se fajn a brzy se zase ozvu!!!

za IB. Jiří Petržela

Kdy už konečně zabere.

Od mého návratu z úspěšné zahraniční výpravy, jsem se soustředil pouze na kapry u nás. I když se jednalo převážně o několikahodinové vycházky, nezvolil jsem jako nástrahy žádné tzv. "rychlé" nástrahy.

Jako návnadu i nástrahu jsem většinou zvolil boilie Elite 24mm, nebo V-Pops Pink dipované v esenci Elite a EO Black Pepper. Nečekal jsem opravdu hodně záběrů, ale když už kapr zabral tak vážil nad 10kg.

Samozřejmě když jsme šli se synem si vysloveně zachytat, použili jsme boilie Uncle bait, opatřené stejnojmenným gelem, zapíchnuté do pva punčochy naplněné aminopeletami 4mm, zalité Liquidem a zasypané Powderem. Toto byla naprosto ideální volba pro rychlé záběry, ale velikost ryb nás překvapila. Na toto boilie brali ryby všech velikostí, dokonce i velcí mazaní kapři.

Jako návazec jsem používal Soul Strip Stiff camo 25Lb s háčky RSH 3000 velikosti č.8 a RSH 1000 vel.č.4. Oba dva druhy opatřeny vlasovými rovnátky Line Aligner. A na závěr bych se chtěl zmínit o jedné rybě, na kterou jsem opravdu dlouho čekal a naštěstí jsem se po třech letech dočkal. Přeji všem kaprařům podobné splnění jejich snu. Trpělivě čekejte a snad jednou to přijde.

Za Imperial baits team cz Ondra Kubena

Boilie Elite funguje na 100% Jeden z mnoha kaprů toho večera Jeden z nejhezčích ryb letošního roku Jestli doroste, bude to nádherná ryba Tady kaprovi nehrozí žádné poranění Když kapři najeli, byl to frmol Krásných 104cm Měl jsem obrovskou radost z jeho chycení Příroda často čaruje Růžové pokušení Západ slunce po bouřce Zvířata jsou všude kolem nás Prostorná podložka je nejlepší První jarní Ranní vlaštovka Starý pamětník Splnil se mi sen po třech letech čekání na Pitbula U vody je krásně S kaprem v náručí si užívám každou chvilku Vše je připraveno Jedna z velkých ryb toho večera

Máme tady nový osobáček Jirky Chobotského

Ahoj Tomáši,

posílám pár řádek z naší poslední výpravy, na které Svatý Petr "naděloval".

Opět jsme s Jirkou pokračovali v honbě za velkými kapry z českých svazovek. Tentokrát to bylo čistě v Jiřanově režii!

Na rybách jsme plánovali strávit v září nejdřív 10 dni společně a já pak sám ještě týden. Počasí jsme měli proměnlivé, prvních pár dní bylo vyloženě letních (i s koupačkou), druhou část se nám ochladilo a občas sprchlo.

Rozkrmili jsme si plošně dlouhou lavici a chytali z ní a kolem ní. První dny jsme na "rozjetí" fleku krmili zhruba 8kg boilie (mix Uncle Bait, Elite a Fish) vel. 20 a 24mm. Ryby nám braly pravidelně, ale jednalo se spíš o kapry do 10kg. Když už to vypadalo na větší rybu, tak jsme ho buď vyřízli, nebo skončil ve vázce.

Jirka se po týdnu rozhodl přestěhovat a to byl (pro něho) zlomový bod. Já musel předčasně ukončit lov a jet domů "žehlit", takže jsem poslední noc zkoušel dochytat sám bez krmení na našem původním místě.

Když jsem večer zdolával kapra tak mi začal zvonit telefon a zvonil a zvonil. Jirka! Na potřetí jsem mu to stihnul zvednout a slyším: "Mám prase!!! okamžitě sem pojď!" No byl z toho osobák, první Jirkův kapr přes 20kg a jeden z těch největších, kteří se na této lokalitě chytají. Velká gratulace Jirko, už bylo na čase!:) Zabral na Jirkův oblíbený Elite-Strawberry 24mm. Radost byla obrovská a to se ještě Jirkovi povedlo během dalších 30 hodin chytit 2x stejného lysce 17,5kg. Jednou si zobnul Uncle Bait a podruhé Fishku obalenou v GLM-ku. Takže velká spokojenost!

Mně se o trochu lépe dařilo druhou část výpravy, kdy jsem záběrů udělal dost, ale přes hranici 15kg jsem se nepřehoupnul.... Výborně mi jako vždy šlapalo Elite.

No nevadí, ono to přijde! Třeba hned v říjnu:).

S pozdravem IB Team Choboťáci D+J.