S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 149,00 Kč (5,73 €)
Cena od: 1 820,00 Kč (70,00 €)
Cena od: 4 160,00 Kč (160,00 €)

Nejprodávanější

Cena od: 174,00 Kč (6,69 €)
Cena od: 199,00 Kč (7,65 €)

» Zprávy od vody

Pozdní jaro na Jaroslavu

Rybaření na tomto jezeru jsme pojali jako relax od práce a zároveň jako rodinnou dovolenou. Z Prahy vyjíždí plně naložené auto, v něm já, přítelkyně Verunka a náš čtyřnohej Árčí.

Po příjezdu k jezeru jsem zjistil, že si mohu vybrat lovné místo mezi 6 a 7. Volím číslo 7, což je přítok jezera s velkým počtem vázek a je tady možnost rozmístění prutů jak do pobřežních partií, tak na lavice. Na nic nečekám naložím vše do dvou lodí a už pádluji na místo. Rychle vybaluji bivak, aby se mohla Verunka zabydlet, atp.

Jeden prut s plovkou do přítoku, druhej do hloubky na jesetera (snad nějakej zabere) a třetí podél břehu, na krásnou lavici před padlý strom. Čekání na první záběr bylo delší, než jsem čekal. Pouze z přítoku na plovku se spletl nějaký ten kapřík do 6 kil.

Změnil sem taktiku a k protějšímu břehu jsem rozházel 5 kilo aminopeletpelet a 2 kila boiliesu Monster-Liver.

Netrvalo dlouho a přišla první jízda, která se nedala zastavit. Nedalo se jinak, než za rybou na loď a k mé radosti to byl jeseter přes 20 kilo. V té době jsem ještě netušil, že tyhle vodní vysavače mi zaberou ještě tolikrát. Po příjezdu mi bylo řečeno, že v jezeru plave 20 jeseterů. Monster-Liver jim asi moc chutnal, protože na břeh se jich podívalo nakonec 17. Nej ponorka měla 167 a 27 kilo.

Všem přeju mít takovou rybu na prutě, po záběru výskok v celé délce nad hladinu a pak nekompromisní tah, to se prostě nedá zastavit a metry vlasce mizí z navijáku. Jinak než z lodě to nejde a na podběrák můžete zapomenout, takové monstrum se musí podebrat rovnou do nosítek jinak hrozí poranění ryby.

Po zakrmení přišel většinou záběr do několika málo hodin. Jak dny ubíhali i nějaký ten kapřík se na břeh podíval ale do 10 kil. Většího se mi prostě nedařilo ulovit a jinde na jezeru byla situace podobná. Velcí kapři prostě nebili při chuti.

Stále jsem umísťoval levý prut před padlý strom. Místo se mi líbilo, nebyl zde totiž jediný záběr od jesetera. Odpoledne přichází krásná pomalá jízda. Rychle zasekávám, skáču do lodi a blížím se k místu, kam směřuje vlasec. Čekám, že budou problémy, protože vlasec směřuje přímo do spadlého stromu. Opírám se do prutu, věřím že koncová sestava vydrží. Shock it 0,60mm a 35 liberní Quick Silver drží, ryba vyjíždí a začíná krásný souboj na volné vodě. O malou chvíli později už navádím kapra do podběráku. Je krátký, ale neuvěřitelně široký. Kapra přendávám ještě ve vodě do nosítek. Je nádherný, připravuji podložku a váhu. Váha se zastavuje na 25,90. Čistá váha je 24,5 kilo při 94cm, je to můj nový osobák. Neuvěřitelná jikrnačka s obrovským břichem. Verunka mně hned fotí a natáčí na kameru, ještě několik fotek ve vodě a s kapříkem se loučíme.

Ani chvíli nečekám a znovu nastražuji k padlému stromu na lavici. Stejná montáž s odpadávacím kamenem, krátký návazec s jednou kuličkou Monster-Liver 16mm pod 8-kou háčkem a okolo rozhodit 10 kuliček. Vůbec nešponuji vlasec, nechávám ho na volno, zapínám hlásič a čekám. Odpoledne předposlední den zdolávám ze stejného místa krásného šupináče 17 kilo a tím končí náš týden na jezeře. Ráno balíme a odjíždíme spokojeni domů, takže Imperial Baits zase zabodoval.

Za IB tým Olda Svoboda

24,50kg - Monster-Liver

Máme tady úspěšné podzimní tažení Jardy Šupíka a jeho kamarádů...

Zdravím všechny Imperialisty !

Posílám drobné shrnutí našeho podzimního tažení s mými kamarády za našimi milovanými kapry.

Začneme kamarádem Martinem, který chytal na své oblíbené svazovce a jak jinak než na boilies Monster´s Paradise vel. 24 mm . Velcí kapři si ho zde vyloženě oblíbili. Martinovi se podařilo za týden lovu přelstít několik ryb z nichž největší byli nádherní 3 lysci s váhou 16.6 kg , 17 kg a 20.5 kg. Paráda a gratulace.

Já s parťákem Radimem vyrážím na víkend. Místo jsme dopředu záměrně nekrmily, jelikož je zde velký tlak na ryby a krmení zde lítá do vody každý den po kilech. Radim má přijet až na večer, já již od rána vyrážím k vodě. Po příjezdu mapuji dno olovem. Nehledám žádnou hranu naopak naslepo krmím raketou asi 1,5 kg boilies Stickmix s Aminopeletami 4 mm. Vše zalévám Liquidem a zasypávám GLM-kem. Stavím bivak a v klidu ulehám k odpolednímu spánku. Na jeden prut nastražuji boilies Stickmix s Pop-up Stickmix vše v 16 mm . Na druhý dávám boilies Monster´s Paradise 24 mm na dno.

Je pravé poledne, když mně probouzí dlouhý tón mého Soulu. Vybíhám z bivaku a lehce zasekávám. Můj nový prut Max Nollert Temptation MKIII se ohýbá do oblouku . Pomalu zdolávám kapra a za 5 minut se mi ho daří na podruhé podebrat. Když mám kapra v podběráku akorát se vynořil ze křoví Radim. Dávám kapra na podložku a společně ho odhadujeme na cca 14,5 kg. No na první záběr paráda. Stickmix mně opět nezklamal.

Radim vše ladí a nahazuje. Nastražuje boilies Elite 16 mm a na druhý prut dává Elitku s plovkou Paradise vše 16 mm . Tyto koule dipuje v Liquidu a zasypává GLM-kem. Do večera se nic neděje. Hned po setmění má Raďas brutální jízdu. Prut se ohýbá po naviják . Spokojeně debatujeme, že toto bude opět hodně slušná ryba. Kupodivu bez větších výpadů se oběvuje kapr u břehu a já ho podebírám. Když mám kapra v podběráku říkám Raďasovi, že má ke 20 kilům. Po zvážení má lysec 18,9 kg. Přišel na Elite s plovkou Paradise. Super.

Další dny již chytáme menší ryby do 70 cm. I tak to byla super výprava na 2 dny.

Radim se za 2 týdny s kamarádem vypravil na jednu větší štěrkovnu kde se jim povedlo za 48 hodin na odhoz chytit asi 10 kaprů od 10 do 14 kg. Raďas chytal na boilies Elite a Fish s kombinací s V-popkou. Já se v tu dobu ubíral směr Francie, kde jsme si brousily zuby na jedné velké svazové vodě na místní obry. Jak to dopadlo, jste se dočetly od Tomáše Blažka v jeho článku.

Po mém návratu jsem hned následující víkend vyrazil naposledy k vodě, protože po tomto datu se již u nás na Severní Moravě nechytá již několik let, jelikož je zde nesmyslné hájení v té nejlepší době na celý měsíc. Plány jsem kul již ve Francii - měl jsem jasný cíl. Chytit jednu z největších ryb této velké svazovky. Po mnoha letech stopování a skládání střípků, vím kde se přibližně kapr jménem Pavlínka, kterého tak pojmenoval kamarád, když se mi ho podařilo po několika létech chytit poprvé, pohybuje. Potřeboval jsem notnou dávku štěstí a to mi šlo na ruku od samé chvíle. Rozkrmil jsem 3 dny dopředu lavici kterou jsem si vytipoval na odhoz ve vzdálenosti 130 m . Zde jsem si dal velkou práci a pečlivě vše prozkoumal, jelikož lavice která stoupá z 5.5 m na 3.5 m je silně zarostlá trávou až k hladině, jakožto všechny ostatní v okolí. Nezbývalo mi než pruty natáhnout podél lavice do hloubky 5,5 m po stranách. I tam byly rostliny a volné byly pouze oka snad 2x2 metry. Budu muset být přesný jinak vše vyjde nazmar. Krmím 10 kg boilies Elite o průměru 20 a 24 mm, 3 kg boilies Paradise o stejném průměru a do toho všeho míchám boilies Stickmix 2 kg o průměru 16 mm. Pečlivě krmím kuličku po kuličce na plochu 20 x 20 m doprava a to samé doleva od lavice na hloubku. Místo nechám 2 dny uležet a již netrpělivě čekám na pátek. K vodě jedu sám jelikož všichni kamarádi byli zaneprázdněni povinnostmi. To mi vcelku hraje do karet - nebude nikdo okolo krmit a budu mít větší šanci. Jsem překvapen, když hned po příjezdu vidím u svého místa kamaráda Staníka, aniž by jsme se domluvili. Přijel jenom na jednu noc. Včera byl krmit, tak uvidíme co nám večer přinese. Než vše rozbalím je již tma a Standa má během půl hodiny 4 záběry. Tahá kapry okolo 60 cm. Dobré znamení, velcí nebudou daleko. Než postavím bivak Standa má krásnou jízdu na boilies Liver 20 mm vysušený na kámen. Po 15 minutách tvrdého boje mu podebírám krásného šupináče 13,2 kg. Pěkná ryba. Staníkovi gratuluji. Je 22:00 a stahujeme udice. Ráno oba rychle nahazujeme. Měl jsem předem jasno na co budu chytat. Na jeden prut jsem dal Elite 24 mm s malou V-pops 10 mm růžové barvy, kterou jsem měl dipovanou v černém pepři. Na druhý prut jsem nastražil boilies Stickmix, na který se mi minule podařilo šupináče chytit a sice 2 kuličky 16 mm.

Celý den se nic neděje, jsme bez kontaktu s jakoukoliv rybou. Volají mi kluci jestli něco chytám a všem jenom říkám, že Pavlínka přijde. Je večer zůstávám sám u vody. Ještě před setměním mám první záběr. Kapr okolo 10kg odstartoval sérii záběrů na Elite s pepřem. Záběry mi chodí co hodinu a já jsem spokojen, jelikož jsem dosáhl přesně toho čeho jsem chtěl a sice zastavit větší hejno kaprů okolo 10kg, kteří udělají ve vodě pořádný maglajs a nenechají chladné velké kapry, kteří začnou kroužit okolo, až přijde moje šance. Již mám pátou rybu, když se rozhoduji na ráno razantně přikrmit. Jsem na chvíli na vážkách jestli nebude lepší nechat místo vyhořet, ale již jsem to tady nejednou zažil a je to bud a nebo. Rozednívá se a je přede mnou poslední den. Rychle krmím asi 10kg boilies tak jako před 4 dny s tím, že přidávám cca 4 kg Aminopelet 4mm. Vše rychle zalévám Liquidem a zasypávám Powderem. Do vody letí jedna raketa za druhou. Do hodiny mám zakrmeno. V tom se u bójky vyhazují 4 kapři v rozmezí 5 minut . Zatím mi neustále jezdí levý prut. Zjevně ryby najíždějí z klidové zóny. Přesně to jsem chtěl. Pravý mlčí a čeká na vlka samotáře opodál -:). Rychle stahuji pravý prut a nastražuji boilies Half´n half Elite o průměru 20 mm, který jsem pro tuto chvíli měsíc dipoval a doufal, že mi pomůže přelstít nějakého místního mohykána, jelikož s tímto druhem neutrálně vyváženého boilies zde kapři nepřijdou do styku. Záběr přichází až neuvěřitelně rychle snad do 20 minut od nahození. Po 10 minutách podebírám krásného lysce s hrbem za hlavou, který mi udělal radost. Rychle na potřetí trefuji tyčovku a už je Halfka zpět na místě. Neuplynulo ani půl hodiny, když mám telefon od kamaráda Vojty, se kterým debatuji co a jak jde. V tom se ozve pravý prut jedním pípnutím. Nevím proč, prostě jsem to věděl, že Pavlínka je tam. Jenom odvětím Vojtovi, že ji cítím že připlave a ochomejtá se okolo. Ukončujeme debatu. V okamžiku co pokládám telefon do bivaku mám záběr. Rychle se otáčím. Toto jsem již zde zažil několikrát s velkou rybou. Žádná brutální jízda pouze 3 pípnutí, napnutý vlasec a swinger jakože hodně vyšponovaný ale stojí na místě. Nevíte jestli se Vám na šňůru nepověsila tráva, nebo něco. Přitom je to záběr od velké ryby, která nasála nástrahu a nedala se na útěk jako menší kolegové do 10kg. Buď si toho ani při krmení nevšimne přes tvrdé pysky, že se ji již zabodnul háček do tlamy a nebo prostě mazaně se ho snaží vyfouknout bez větší známky razantního záběru. Již při pohledu na tento mazaný a velmi vychytralý záběr od profesora, který jsem zde již několikrát měl, jsem při záseku věděl, že je tam. 3 krát jsem řekl Pavlínka přišla. Prut šel do takové akce, že přihlížející pány v povzdálí, kteří čekali na konzumního kapříka, to nenechalo chladnými. MK 3 ohnutá po naviják doslova a do písmene pomalu polykala zpět na břeh metr po metru. Nutno podotknou, že jsem hodně riskoval a měl jsem pro tuto chvíli na zdolání nachystaný člun. Rozhodl jsem se pokud to jenom trochu půjde, vše udělat ze břehu. Kapr projel snad všechny trsy trav co byly po cestě, ale k mému údivu, vždy při neustálém tlaku nehledal v jejich útrobách útočiště, naopak je vždycky jenom projel podél. Jeden všude přítomný pán, strašně chtěl neustále, že mi kapra podebere. I přes mé urgování, že si ho podeberu sám trval na svém :)- Po 20 minutách jsem na odpalu. Ted už jsem klidný. Kapr krouží pod břehem na hloubce, kde nejsou rostliny. Rázně zapumpuji, abych ho spatřil. V křišťálové vodě při viditelnosti do 4m, vidím obrovského šupináče přes 1metr. Pán málem upadl do vody a já se blaženě směji na celé kolo, že jsem věděl že Pavlína přijde. Nechápavé pohledy ostatních, jaká Pavlína, mně nechávají klidným. Jenom odvětím pánovi ať se nachystá, že do 5 minut budeme podebírat s tím, že bude mít trochu problém, jelikož kapr bude mít skoro 110 cm. Všichni na mně nechápavě čučí co to melu, že už ho mám tak přesně změřeného :). Vše je jasné, když se Pavlínka položí na hladinu a okolo stojící nevěřícně zírají na toto úchvatné zvíře. Musím pána razantně vybídnout, aby jí již podebral, ten jenom dokola mele, že to není možné že to nemůže být kapr.-:) Vše dobře dopadlo a již si ji nesu na podložku. Zatím jako jedinému kapraři se mi ji povedlo chytit po druhé . Sice ne na jejím rekordu který byl před třením 22,70 kg, ale s váhou 20,30 kg jsem maximálně spokojen. Jsem rád, že je živá, zdravá a tak velká. Neustále roste na délku. Uvidíme, kde je její hranice, jestli ji růstové hormony pustí na hranici 115 cm.

Musím se zmínit také o skvělé výpravě Štěpána a Radka, kteří byli v tu samou dobu na další naší svazovce, kde se Šamanovi (Radkovi) povedla krásná ryba - zatím jeho osobáček s vahou 17,5kg, které zachutnalo boilie Monster´s Paradise.

Tímto bych se rozloučil se všemi slušnými kapraři a apeloval na dobré zacházení s rybou samotnou. Kapra kterého poškodíte ať už úmyslně, či omylem, již nemusíte nikdy chytit.

Za Czech Imperial Team Jarda Šupík

Přinášíme Vám zhrnutí tří výprav Michala Suchánka na Annín v Tovačové.

V letošní sezoně jsem třikrát navštívil štěrkovnu Annín III v Tovačově. Na jaře v dubnu, v létě v červenci a koncem září. Popíšu všechny výpravy z tohoto revíru v tomto článku.

Blížilo se jaro a přemýšlel jsem, jaké boilies budu letošní sezonu používat. Předešlé dva roky jsem převážně chytal Elite-Strawberry. Měl jsem s tímto boilies velké úspěchy, není však čas na změnu? Měl jsem doma ještě zásobu, tak jsem se rozhodl, že ho dochytám a pak uvidím.

První výpravu jsem naplánoval na konec dubna. Vloni jsem zde v tuto dobu nachytal krásné ryby.

Po příjezdu k jezeru jsem byl rád, že místo, kde chci chytat, je volné. Je tu menší hloubka, tak by zde voda mohla být prohřátá.

Po přípravě místa jsem ihned zavážel a zakrmoval. Na jeden prut jsem dal oblíbenou Half´n half Elite-Strawberry a na druhý prut boilies o průměru 20 mm na panáčka s jahodovou Pop-upkou. Řádně jsem zakrmil směsí boiliesu a Aminopelet různých průměrů. Na první zakrmení padl celý obsah iBox-u.

Voda byla po dlouhé zimě ještě dost studená a aktivita ryb nebyla velká. První záběr přišel po 3 hodinách. Denně jsem měl kolem tří záběrů převážně na Halfky - proto jsem na druhý prut přes den volil pouze bílou V-Popku dipovanou v esenci Strawberry. Použitím V-Popek jsem sice docílil více záběrů, ale vesměs od menších ryb.

Za celou výpravu jsem chytnul největšího kapra o váze 9 kg. Žádný zázrak oproti loňskému jaru, ale byl jsem spokojen - na první výpravu jsem si slušně zachytal.

Na druhou výpravu jsem odjel v červenci společně s parťákem Martinem.

Nedalo mi to a opět jsem si sebou vzal boilies Elite-Strawbery o průměru 24 mm a 28 mm.

Nyní jsme zvolili místo, kde je hloubka až k 18 metrům. Zkusil jsem na jeden prut místo s hloubkou kolem 6 metrů, na druhý prut hloubku mezi 10 až 14 metry.

Opět jsem nastražil na jeden prut Half´n half Elite-Strawberry a na druhý jsem dal kombinaci na panáčka s bílou V-Popkou dipovanou v esenciálním oleji Black Pepper. Rád používám těsto, do kterého dávám kromě jahodové esence i pepř. Většinou, pokud byl návazec s nástrahou po záběru v pořádku, jsem ho používal opakovaně bez výměny - pouze jsem ho smočil v jahodovém Gelu.

Záběrů bylo denně až kolem deseti. Z mělčího lovného místa braly menší ryby, proto jsem i druhý prut dal na hloubku.

Za tuto výpravu jsem zkrmil cca 20 kg Aminopelet a 10 kg boiliesu. Největší kapr z této výpravy vážil 14,5 kg, ale chytnul jsem i spoustu krásných menších ryb, ze kterých snad vyrostou jednou trofejní kapři.

Na třetí výpravu jsme odjeli koncem září, a to na stejné místo jako v červenci.

I na pruty jsem nastražil to samé jako minulou výpravu - pouze druhý den jsem vyměnil Halfku za dvě koule Elite-Strawberry průměru 24 mm řádně obalené v Powder pastě.

Záběrů bylo kolem pěti až osmi denně, ale většinou od velké ryby.

Tato výprava byla nejzdařilejší - většina kaprů vážila kolem 10 kg. Několik kaprů mělo kolem 13 až 14 kg, dva kapříci přesáhli hranici 15kg a největší měl necelých 17 kg.

Na zakrmování jsem kromě boiliesu a aminopelet používal naložený tygří ořech. Nálevem z tygřího ořechu jsem zaléval pelety a boilies a následně zasypával Squid-Liver moučkou.

Letošní sezonu jsem používal jednoduchou montáž ze svlékací šnůrky SOUL Strip stiff 25lb camo, háčky SOUL RSH 3000 nebo RSH 4500 velikost 8, ale naposledy jsem použil i velikost 6. Na háčky dávám rovnátka SOUL Line Aligner camo.

Všem přeji krásný zbytek sezony a hodně úlovků

Pro IB napsal Michal „Tukan" Suchánek

Carptrack Elite tour

Venku to vypadá na zimu, ale my se s Láďou Pinkasem vrátíme do žhavého léta.

Zdravíme všechny milovníky kaprařiny a dobrodružství. Je srpen, čas dovolené s rodinou. Vše se musí odehrát velmi rychle. Není čas si nic plánovat, ale rychle se rozhodnout, kam za kapry. V Čechách se nenaskytlo nic rozumného, proto jsme se rozhodli vyrazit do Francie. Rychle balíme a po cestě se stavujeme v Kolíně u Tomáše Blažka pro zásoby. Vsázíme vše na boilies Elite, GLM full-fat, Essential Oil Black Pepper, Flavour Bloodworm, InP, InL, Aminopelety 25mm a V-Pops - růžové 16mm. Vše je naložené a vyrážíme do neznáma. Cesta proběhla pohodově, nikam jsme se nehnaly.

V dopoledních hodinách se ocitáme v krásném městě, které je k prasknutí naplněno návštěvníky a tak se snažíme rychle prchnout. Na mapě zjišťujeme, že jsme 30km od našeho plánu.

Kolem poledne jdeme konečně pro povolenku k rybolovu na svazové vodě. Bohužel je zamčeno, ale na dveřích je číslo prodávajícího, tak voláme a v telefonu se ozývá: „No problem, minute.“ Z minuty se však stala věčnost. Máme alespoň čas prohlédnout si okolí.

Po příjezdu prodejce a zakoupení povolenky zjišťujeme, že je na celém jezeře pouze jedno místo volné. Nic na plat, vyrážíme rozbalit náš rodinný tábor. Aminopelety zaléváme InL-kem, zasypáváme InP, trochu zaprášíme GLM a dáváme do stínu zaschnout (5kg boilisu Elite taktéž). V-Pops rozdělujeme na polovinu, jednu část zaléváme Black Proper a Elite, druhou Black Pepper a Bloodworm. Vsázíme na šňůru Invisible touch a jako koncový vlasec používáme Shock it 0,60mm a 0,70mm.

Našli jsme si místa, která nám připadala jako ta pravá. Po zakrmení a zavezení prutů jsme byli plni očekávání. První záběr na sebe nenechal dlouho čekat, ale bohužel ne od kapra ale od krásného 4kg lína. Další dny se ukázalo, že je důležité mít záběr, ale ještě důležitější je kapra vytáhnout. Přes ty spousty trav, které jsem si do té doby neuměl představit ani v tom nejhorším snu, se to ne vždy podařilo. Konečně máme prvního kapra, který váží 11kg, udělal nám velikou radost a tím nastartoval nový pohled na danou situaci a byl cestou k úspěchu. Někdy i to málo může znamenat velmi mnoho.

Chytly jsme ještě krásné kapry, kteří nám připadali jako z jiné dimenze, prostě úžasní! Máme to štěstí, že máme fotky zachovávající vzpomínky, které máme hluboko v srdci. Je samozřejmostí, že ryby, jež jsme chytli plavou stále dále ve své domácí vodě. Chtěl bych podotknout, že to není až tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Tímto se chci s vámi podělit částí mé dovolené s rodinou a popřát také mnoho úspěchů.

Za team Imperial Baits CZ Láďa s rodinou.

Přinášíme Vám další zprávu Czech Imperial týmu Jirky Krále a Martina Pavlíka.

Jirka s Martinem navštívili jednu velkou svazovou vodu ve Francii. Vzali si s sebou na výpravu osvědčené návnady a nástrahy – Monster´s Paradise a Elite-Strawberry. Přibalili si ještě na zkoušku novinku Worm Up.

Výpravu měli naplánovanou na cca týden. Kluci se z důvodu nedostaku času na tuto výpravu důkladně připravili, věděli totiž, že je čeká hodně vyvážení. Na cívky svých navijáků namotali pletenou šňůrku Visible Touch vhodnou na daleké vyvážky a lov v travinách a překážkách.

Hned první ráno se jim podařilo ulovit prvního krasavce na Elite-Strawberry + žlutou V-Popku dipovanou v kombinaci esence Elite a esenciálního oleje Black Pepper. Jirka mohl držet ve své náruči starého kapra s váhou 22 kg.

Martin nechtěl zůstat pozadu a další den vyrovnal skóre s 21,50kg lyscem na Monster´s Paradise + růžovou V-Popku dipovanou v esenci Bloodworm.

Ryby byly na krmném místě a každý den měli kluci aspoň jeden záběr.

Nejdůležitější bylo důkladné položení montáže mezi husté traviny. Aby montáž vydržela a kapr byl dobře zaseknutý používali osvědčené háčky SOUL RSH 3000 a RSH 4000 velikosti 4 a 6. Návazce měli zhotovené ze ztužené šňůrky Strip Easy Stiff camo a na háčky navlékali rovnátka Line Aligner clear.

Jako doplněk ke krmení boiliesem používali mix Aminopelet všech tří průměrů.

Celkem se klukům za týden podařilo dostat do podběráku 9 krásných kaprů a několik línů trofejních rozměru. Při cestě domů se mohl Martin usmívat o něco víc než Jirka, protože na jeho kontě skončily tři kapři přes 20 kg, kdežto Jirkovi se podařila „pouze“ jedna dvacka. Už se těší na odvetu…

Monster´s Paradise + Elite-Strawberry Monster´s Paradise 24mm + V-Pops Yellow 20mm + es.  Bloodworm Monster´s Paradise 24mm + V-Pops Yellow 20mm + es.  Bloodworm Worm Up boilie

A máme tady závěrečnou část trilogie Od Tomáše Blažka - Podzim...

Konečně je tu podzim a mám před sebou letošní první delší výpravu. Tentokrát to je na 14 dní. Jedu na oblíbenou vodu, kterou již začínám dobře znát, proto vím co mně asi čeká. Toto období se kapři začínají zažírat na zimu a tak je velká šance na ulovení nějakého „obra“. Beru s sebou oblíbené nástrahy a návnady v podobě Monster´s Paradise, Elite-Strawberry. K tomu ještě předem nadipované V-Pops v kombinaci esence s esenciálním olejem Black Pepper. Kvůli hustým travinám mám s sebou i 5kg Aminopelet 4mm, které dávám do PVA punčošky, aby háček v hustých travinách dopadl bezpečně na dno a neuvíznul v nich.

Tentokrát je se mnou Martin. Po příjezdu k jezeru zjišťujeme, že všechna dobrá místa jsou beznadějně obsazena. Jezdíme kolem jezera, nakonec jsme objevili pouze jedno chytatelné místo a domlouváme se na společném lovu každý pouze na dva pruty. Po rozhovoru s rybáři lovícími v nočních zónách již několik dní, zjišťujeme, že jsou bez úlovku.

Připravujeme a vyvážíme montáže na vzdálenost cca 500m do hloubek 2-2,5m. Nejsme moc spokojeni, protože máme na vodě k dispozici pouze cca 70-ti metrový pruh před sebou. Kupodivu hned první noc máme kontakt z hloubky 2,5 metrů na Elite-Strawberry s růžovou V-Popkou dipovanou v esenci Elite a eo Black Pepper. Martina můžu vyfotit s krásným 17-ti kilogramovým lyscem a na to, že jsou ostatní bez kontaktu s rybou, to pro nás začíná povzbudivě.

Další 4 dny jsme bohužel taky bez jediného pípnutí, až se Martinovi za úsvitu rozjíždí prut s nastraženým Elite 24mm. Po tvrdém boji drží nakonec v náručí krasavce s čistou váhou 20,60kg. Je nám jasné, že zde moc ryb není a s klesající teplotou vody se ryby stahují do hlubších partií jezera.

Já jsem zatím bez záběru, zkouším uhnat nějakého kapra z lodi. Tentokrát jsem s sebou iBoat 400cm nevzal, svůj Amiaud Combi Carpo upevňuji na iBoat 160cm, vše potřebné mám v iBoatu 260cm a pokouším se o úlovek z lodi. Počasí mi bohužel nepřeje, tímto způsobem můžu lovit pouhé dva dny. Vím, že tu kapři jsou, ale záběry přes den nepřicházejí a můžu zde z lodi lovit pouze od úsvitu do soumraku.

Nedá se nic dělat, stěhuji se na nové místo, kde musím absolvovat extrémní vyvážky. Bez šňůry Visible Touch a Schockitu 0,70mm bych tímto způsobem nebyl schopný vůbec rybařit. Poslední den lovu sa mi konečně po několika ztracených rybách daří zdolat dva krásné kapry 20,20 a 22,0 kg. Oba zabraly na 2 x24mm Elite-Strawberry a Monster´s Paradise. Celkem jsme ulovili 10 kaprů z nichž 4 překročili hranici 20-ti kilogramů.

Tomáš „Imperialista“ Blažek

Monster´s Paradise vs Stickmix Nový osobáček Jardy Šupíka 21 kg

Letní narozeninová párty

Máme tady druhý díl trilogie o sezóně 2012 od Tomáše...

Tento rok jsem se rozhodl strávit narozeniny u vody. Jedu opět s Jardou Suchým a opět na naši oblíbenou loď. Tentokrát to bude na 6 dní a z poslední výpravy máme již vytipovaná místa. Po příjezdu a nezbytného vybalování, vyrážíme na vodu. Místo je naštěstí volné a máme vše během dvou hodin nachystané. Hned první den zdoláváme prvního 15-ti kilového kapra a před odjezdem do kempu místo pořádně prokrmíme 20kg boiliesu.

Další tři dny máme po jednom záběru a je evidentní, že se v našem lovišti nachází jen několik ryb. Přejíždíme tedy na jiné místo, kde se nám předposlední den podařilo ulovit 5 kaprů v rozmezí 15,10 – 21,0kg. Ryby opět preferovaly Elite-Strawberry a Monster´s Paradise doplněné o růžové a žluté V-Popky 16mm, růžové dipované v kombinaci Elite a Black Pepper a žluté dipované v kombinaci Blodwormu a Black Pepper.

Tyto nástrahy nám na tomto jezeře spolehlivě fungují již několik let a v minulosti nám přinesly úlovky i nad 25kg.

Další dva kámoši Jirka s Martinem se rozhodli lovit ze břehu v noční zóně a podle jejich úlovků bylo jasné, že v jejich lovišti se nachází větší hejno kaprů větších rozměrů. Podařilo se jim ulovit dva kapry nad hranicí 20 kg, takže ráno můžeme všichni spokojeně vyrazit k domovu. O jejich počínání se dočtete v dalším díle.

Jaro

Přinášíme Vám první část "trilogie" sezony 2012 "Imperialisty" Tomáše Blažka, s názvem jaro

Na jaře mě omezuje pracovní vytíženost, proto se nemůžu věnovat mé nejoblíbenější činnosti (závislosti), kterou je lov velkých kaprů. Po jedné jarní 4-denní výpravě na Mušovská jezera, kdy se mi povedlo ulovit krásného lysce s váhou 21,20kg, jsem se dostal na ryby jen párkrát na noc. Povedlo se několik úlovků nad 15kg, ale nebylo to - "to pravé ořechové", po čem jsem toužil. Nemohl jsem to už vydržet, nakonec jsem si vyšetřil 5 dnů a domluvil jsem se s Jardou Suchým na výpravě na jedno velké jezero ve Francii. Samozřejmě jsem časové nestíhal a balení probíhalo ve znamení chaosu. Nakonec jsem vše naházel do auta včetně iBoatu 400cm, z kterého jsme chtěli lovit a vyrazili jsme za dobrodružstvím za Francouzskými velikány.

Kapři byli ještě před třením, proto zde byla šance na ulovení velké jikernačky. Pro lov z lodi máme veškeré vybavení osekané na minimum. Vzaly jsme si 10kg hotovek Elite-Strawberry 24mm a 10kg Monster´s Paradise 24mm, k tomu růžové a žluté V-Popky 16mm. Růžové popky jsme předem nadipovaly v kombinaci Elite a Black Pepper přidáváme k Elite-Strawberry a žluté dipované v kombinaci Blodwormu a Black Pepper k Monster´s Paradise.

V jarním období je velice důležité pro úspěch najít místo, kde se kapři zdržují a pak stačí k montáži přihodit 10 kuliček boiliesu. Tato místa jsou často v blízkosti překážek porostlých škeblemi, travin a hustého rákosí. Ne vždy je z těchto míst jednoduché kapra vytáhnout, proto musíme svou montáž přizpůsobit tak, aby vydržela nápory silného protivníka.

Celoročně používáme velmi ostré a pevné háčky firmy SOUL RSH 1000 vel. č.4 a RSH 3000 vel. č.6. Aby háčky dobře úhlovaly do tlamy kapra, používáme na ně rovnátka Line Aligner. Jako návazcovou šňůrku používáme Strip Easy Stiff Camo. Na navijáku máme navinutou pletenou šňůru do vázkových vod Visible Touch Snaggy Water, která odolá veškerým překážkám a dobře řeže trávu. Na konci máme namotaný Shock´it v délce cca 20m průměru 0,70mm, který je průtažnější než pletenka a cca 1m šňůrky s olověným jádrem firmy SOUL.

Po příjezdu nafukujeme čluny, připevňujeme přístřešek Ehmanns HOT SPOT Boat Bivvy na člun a vyrážíme hledat to správné místo.

Z člunu je zde povoleno chytat pouze od úsvitu do soumraku, takže se ukotvíme na místě, kde předpokládáme výskyt kaprů a rozvezeme montáže do hloubek od 1 do 4 metrů. Tento způsob lovu je zajímavý tím, že nečekáme na záběry na jednom místě několik dnů, ale cíleně ryby vyhledáváme. Pokud ryby objevíme v mělkých partiích, je zde vždy velká šance na brzký záběr. Velkým pomocníkem nám jsou polarizační brýle. Pokud se kapři v travách vyskytují, vždy se na nás „připlavou“ podívat, kapr je totiž velice zvědavý tvor.

Čas běží velmi rychle, když lovíme jenom přes den. Takto se nám podařilo ulovit na této výpravě pěkného lína a dvě krásné jikernačky s váhou 17,5 a 21,10 kg. Obě neodolali atraktivnímu Elite-Strawberry.

Nedá se nic dělat, musíme jet domů, ale už se nemůžeme dočkat, kdy se sem vrátíme. Naplánovali jsme to na mé 30-té narozeniny, ale o tom příště…

Tomáš „Imperialista“ Blažek

Pan Olda Svoboda náš potěšil zprávou o ulovení kapra o váze 25kg na řece Labi. Tady je jeho příběh:

Petrův zdar Imperialisti.

Posílám fotky z podzimní rybářské výpravy na svazové vodě. Naší srdcovkou je řeka Labe.

Chytáme na vlastní boilies. Do boilies používáme produkty firmy Imperialbaits řady Carptrack Flavour Bloodworm – Fish – Elite – Banán – Frankfurter Saussage a jiné. Osvědčily se nám i bílé V-Pops 16mm nadipováné v esenci Bloodworm.

Z důvodu velkého množství kamenů a ostrých škebliček v řece, používáme jako šokovku Shock it 0,60mm.

První den výpravy zakrmíme každý cca.1kg boilies na jeden prut Fishkou 21mm, na druhý prut Frankfurtskou klobásou 18mm. Za celý den jsme neudělali ani pípnutí. Je škoda že musíme končit večer ve 22 hodin, ale s tím nic nenaděláme.

Ráno jsme dokrmili a přidali k boilies bílou V-Pops 16mm dipovanou v Bloodwormu na panáčka. Uvařili jsme si kávu zasedli a doufali, že dnešek dopadne lépe jak předešlý den.

Pozorovali jsme přírodu, jak ji podzim barví všemi barvami. Přibližně za 10 minut přichází na můj prut brutální jízda na Fishku s V-Pops. Ryba táhla proti vodě, což nasvědčovalo tomu, že může jít o větší rybu. Vymotala desítky metrů silonu, u břehu pak provedla několik výpadů přes ostré hrany kamenů, ale Shock it vydržel a tak může Vojta podebrat kapra neuvěřitelných rozměrů 98cm a čisté váhy 25kg po odečtení vážicí tašky. Neuvěřitelné na svazové vodě.

V další části výpravy jsme ulovili čtyři kapry do 75cm. Výpravu zakončil Vojta krásným lyscem 85cm a 13,6kg na Frankfurter Saussage.

Zdravím všechny slušné rybáře a přeji trofejní úlovky.

Chyť a Pusť. Olda Svoboda.

2 výpravy = 2 pěkné ryby

Jarda Bečvařík se nám pochlubil dvěma pěknými rybami...

Po delší době se mi naskytla možnost podniknout dvě dvoudenní výpravy. Výběr lokality nebyl vůbec složitý. Volba padla na svazový revír, který ukrývá nádherné kapry.

Konečně zde mohu strávit delší dobu, doposud jsem podnikal na tuto vodu pouze krátké 12 hodinové akce, což není zrovna ideální doba na přelstění těch velkých kaprů, které tato voda ukrývá. Plný očekávání ve volné chvíli vymýšlím taktiku, která by zde mohla fungovat. Nebudu se zde rozepisovat o stavbě brolíčka a dalších věcí potřebných pro pobyt u vody.

Snažím se používat jednoduché montáže z klasické ztužené šňůrky v délce cca 25 cm a menší háčky s vlasovým rovnátkem SOUL Line aligner. Boilies umisťuji dále od háčku, aby se při záběru mohl háček lépe stočit a následně zapíchnout do kapří tlamky. Jako nástrahy jsem používal boilies Elite a Fish průměru 20 a 24 mm spolu s bílou V-popkou průměru 16 mm, zalitou kombinací esenciálním olejem Black Pepper a esence Elite.

Krmil jsem pouze cca 20 kuliček boilies na montáž a přidával jsem i Aminopelety 15mm, které jsem rozházel do větší plochy kolem montáží.

Při první výpravě se mi v noci podařilo ulovit menšího kapra s hmotností mezi 8-10 kg. Druhý den kolem poledne mi přišel pomalý záběr na prut ze vzdálenosti asi 30 metrů a hloubky přibližně 6 metrů. Po záseku mi kapr vymotal několik desítek metrů šňůry Visible touch, než se mi ho podařilo otočit. Souboj trval asi 15 minut, než se přede mnou ukázalo tělo nádherného lysce. Po podebrání odhaduji váhu na 15 kg. Při vážení se ručička zastavuje na 17,20 kg, mám ohromnou radost, nádherný vysoký lysec. Po pár fotkách pouštím kapra zpět do svého domova. Do konce této krátké výpravy se už nic neudálo a tak odjíždím spokojen domů.

Netrvá to dlouho a stojím znovu na břehu této krásné vody. Mám před sebou znovu ,,pouze‘‘ dva dny lovu. Tentokrát si vybírám jiné místo pro lov. Taktiku volím stejnou jako při minulé výpravě, která se mi osvědčila. Na jeden prut umisťuji samotné boilies Fish 24 mm a na druhý dávám Elite 24 mm + V-pop 16 mm zalité esencí Black Pepper. Nahazuji pruty do hloubky cca 7 metrů. První den jsem bez záběru. I druhý den se nic neděje a tak pomalu smířen, že tentokrát odjedu bez záběru, začínám pomalu balit věci. Když už mám skoro sbaleno tak mi přichází krásná plynulá jízda na pravý prut. Po zaseknutí mi je jasné, že mám na prutu opět velkého kapra. Během souboje mi dává kapr svými výpady najevo, že se jen tak nevzdá. Teprve po 20 minutách poprvé vidím kapra u hladiny. Podle stavby těla zjišťuji, že je to známý kapr, kterého jsem si přál ulovit. Daří se mi ho podebrat hned na poprvé. Mám obrovskou radost, která se nedá popsat a pro kterou tohle všechno dělám. Kapr váží rovných 19,20 kg, nádherný šupík. Po rychlém zdokumentování pouštím kapra zpět do vody s přáním brzkého shledání J

Závěrem chci poděkovat za produkty Imperial Baits a také klukům z Imperial Baits teamu za pomoc při focení. Díky kluci!!!