S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 499,00 Kč (19,19 €)
Cena od: 378,00 Kč (14,54 €)

Nejprodávanější

Cena od: 139,00 Kč (5,35 €)
Cena od: 249,00 Kč (9,58 €)
Cena od: 199,00 Kč (7,65 €)

» Zprávy od vody

Seznamte se s poslední výpravou Milana Štureka s kolegou Vaškem…

Zdravím imperialisti,

poslední výprava se nesla ve znamení deště a pak mrazu. Tentokrát jsem mého favorita Elite-Strawberry + Flying Elite-Strawberry nechal Vaškovi.

Já jsem otevřel novinku, které věřím a dal sem ji na oba pruty Worm Up Boilie + Flying Worm Up.

Všechno jsme zalévali Liquid Aminem, které jsem také přidal do partiklu v kombinaci s Aminopeletami 4mm +15mm + Explosiv Stickmix Mix. Udělali jsme z toho kaši a pořádně zakrmili.

Musím podotknout, že voda měla 4,5°C a výsledek se dostaví sám, když uděláš všechno, jak máš.

Přeji všem rybářům šťastný nový rok.
Milan

Návrat v čase v podání Jardy Švihovského

48 hodin rybářské “dřiny

Již druhou desítku let kamarádíme s bratry Jiřím a Láďou P. Kdysi nás svedl dohromady společný zájem o rybařinu a tak hlavně na rybách probíráme vše, co nám náš koníček přinese. A tak jednou na místím Duhovém jezeře Láďa dostal nápad, vrátit se na místo jeho dovolené z r. 2011. Odjížděl jsem tehdy z rybníka s pozváním na víkendové chytání s Láďovými slovy „musíš přijet ke mně a naválíme koule“. A tak se také stalo. Z kupovaných směsí firmy IMPERIAL BAITS, jsme nadělali boilies a já se začal těšit na pořádnou rybařinu.

Po příjezdu na místo jsem se přesvědčil o tom, že Láďovi informace o pěkném prostředí, vyhovujícím zázemí u cca 60 ha písáku byly přesné a tak jsem začal brát vážně info o velkých rybách a možnost si zvýšit osobáček. Po zakoupení povolenky jsme v poledne najeli na místo, rozložili věci a jeli vybrat rychle zakrmovací místo. Při přípravě prutů mě Láďa upozorňuje na potřebu navázat prvních min. 25 – 30 m 0,50 vlasce. Přijímám to však s úsměvem a přesvědčením, že se jedná o kamarádské hecování. … přeci jsem už nějakou tu rybu vytáhl a silnější vlasec ke zdolávání nepotřebuju Smile . Jenže když jsem hned v první hodině ztratil i po pozornějším zdolávání druhého většího kapra i s návázcem, šel jsem se tedy přesvědčit jak to má Láďa skutečně navázané na svých MkIII Temptation od Nollerta. Měl to přesně jak radil a když jsem to převazoval dostalo se mi poučení, že příčinou je hrana 15 m – 20 m od břehu, kde padá dno z 1,5 m na 6,2 m a celý ten zlom je porostlý trsy Slávičky Mnohotvárné. Pochopil jsem i to, že pokud budu chtít zdolat větší rybu musíme ji z tohoto místa zdolávat z lodě.

Při dalším záběru a příslibu větší ryby, jsem tedy nasedl na loď a jel zdolat rybu na vodu. Odměněn jsem byl nejen poměrně pěkně stavěnou rybou (83 cm, 13,5 kg), ale i další zkušeností. Na prutech jsem už měl pěkné ryby, avšak boj na člunu, při kterém se ohýbala špička prutu až pod hladinu, mě připravil nezvyklý zážitek. Celou tu opravdovou “dřinu“ navíc umocnila čistá voda a slunné počasí. Sledovat za těchto podmínek výpady takové ryby byl opravdu krásný požitek. Jedná se o soukromou vodu a jak jsou ryby často prochytávané, tak jsou neskutečně bojovné. Dovolím si tady pro názornost porovnání, že ryby o velikosti 75-80 cm na tomto revíru bojují tak jako 90 cm ryby na rybníku Oplatil u Pardubic.

Do večera jsme tak zdolali asi 25 ryb mezi 70 – 95 cm, samozřejmostí bylo pravidelné dokrmování připravenými boilies zalitými Carptrack Liquid a zasypané Carptrack Powder. U ohýnku a opečené klobáse jsem toto odpoledne zhodnotil jako opravdový návrat rybařiny a s těžkým srdcem jsme s Laďou vzpomínali na dobu, kdy jsme takové ryby chytali u nás na svazových vodách a nemuseli za nimi cestovat 100 km. Ale to jsem ještě nevěděl co nás čeká.

Ráno mě probudilo Láďovo hartušení, jak běžel z kamenitého srázu k prutům. On totiž již všechny 3 pruty zavezl, zakrmil a dělal si ranní kávičku. Jsem v důchodu a tak na buzení v 7:00 reaguji “trochu pomaleji“, ale kamarádovo volání a duplované “řvaní“ hlásičů mě přece jen přesvědčilo vyběhnout z bivaku do probírajícího se dne. Pohled to byl opravdu hodný rybářovu oku. Nad rybníkem se válela ještě mlha, Láďa nastupoval na člun s rybou na prutu a hlásič na stojanu oznamoval rychlé odmotávání vlasce z druhého prutu. Seběhnutí po kamenném srázu a zvednutí prutu, s ještě slepenými víčky, byl pak dílem okamžiku. Rychle na druhý člun, zdolat rybu, přivézt na břeh, vyfotit a znovu zavézt prut.

Sluníčko nabralo sílu až kolem 11 hodiny a to jsme také poprvé dosedli do křesel, bez snídaně, obligátní kávičky nebo odpočinku, prostě jsme absolvovali 4 hodiny rybařiny, kdy byla vždy alespoň na jednom ze 3 prutů zdolávána ryba. Jediný možný, aspoň krátký odpočinek byl při focení. Sedali jsme si zmoženi a skoro “vyřízení“ a uvařit oběd nám musel Láďův syn. Pokud si někdo myslí že fantazíruju a nebo to není možné, nemůžu mu to brát, sám jsem si už nebyl jistý zda nesním.

Odpoledne se moc nelišilo od ranního maratonu. Dostali jsme se dokonce do stádia, kdy jsme posuzovali přímo na vodě, zda-li je ryba hodna nafocení a jestli ji dovézt ke břehu. Za zmínku však určitě stojí chycení pravděpodobného “nestora“ této vody, kterého s námi obdivovali i rybáři, kteří po poledni přijeli chytat na vedlejší místo a tak nás přišli pozdravit.

Kolem šesté hodiny to sousedům opět nedalo a přišli obdivovat ryby znovu. Na podložce v té chvíli bylo, včetně jednoho skoro metrového kusu, 5 ryb. Jejich reakce na sebe nedala dlouho čekat a intenzita jejich krmení se rapidně zvýšila, ale pokud jsme mohli soudit podle toho, že ani jednou nevyjeli na vodu zdolávat, k úspěchu to nevedlo.

Následující ráno se nelišilo od toho předešlého. Podařilo se nám mimo jiné ryby zdolat ‘šupíka“ 17,3 kg 96 cm. Už mě bolelo celé tělo, ruce od zdolávání a nohy od běhání po kamenitém srázu k prutům a nástupu do člunu. Dokonce tam byli chvíle, kdy jsem si už přál, abychom si mohli odpočinout a Láďa “nepřidával tak do kotle“. Naštěstí už se blížilo poledne a náš odjezd. A tak intenzita záběrů pomalu klesala, jak jsme přestávali krmit. Pomalu jsme sbalili bivak, příslušenství, čluny a chystali se k odjezdu.

Mimo těch mlhavých rán nás provázelo slunné počasí a tak jsme chytali jen v kraťasech a trička jsme oblékali jen na focení. Takový víkend, kdy vám přeje počasí i ryby, bych přál zažít každému. Byli jsme sice fyzicky zničeni, ale startovali jsme auto s pocitem velkého uspokojení z rybářských žní. Při odjezdu nám všichni kynuli a mě to připadalo, jak jsme pomalu objížděli rybník k výjezdu, že nás vidí odjíždět opravdu rádi. Podle slov Láďova syna, on totiž měl čas to sledovat, ryby brali stabilně a pořád jen nám. Bylo to zvláštní. Byl víkend, a jen v naši části písníku bylo na 20 rybářů.

Na cestě domů jsme měli smíšené pocity. Je to asi těžko pochopitelné, radost z takového, na zážitky plného víkendu, ale smutek z toho, že jsme takový ráj měli ve spolku taky, ve Slepoticích 2 km daleko a nechali jsme si ho snahou a spekulacemi krajského hospodáře zničit.

Mluvili jsme i o budoucnosti rybařiny a o názorech některých rybářů, které jsou čím dál hlasitější. Vyplatí se kupovat státní povolenku, když velké ryby budou pomalu pouze na soukromých vodách, přestože ty ryby většinou ze spolkových vod většinou pochází? Je tu totiž doba, kdy se tu objevují soukromé vody a už jsou plné, nebo během 2 let se zaplní, velkými rybami.

Na závěr jen malé shrnutí. Za 48 h jsme vyzbrojeni 3 pruty a díky návnadám od “Imperialistů“ nachytali přes 80 ryb a to dobrá polovina měla přes 80 cm. Zážitek, alespoň pro mě výjimečný a přeji vám, aby jste měli v roce následujícím podobných zážitků co nejvíce i na vodách spolkových.

Petrův zdar J.Švihovský

Máme tady poslední zprávu Ondry Kubeny...

Letošní rok pomalu končí, ale stále sa dají nějací ti kapři ulovit. Zima je již v plném proudu a noční teploty se pohybují hluboko pod bodem mrazu.

Letošní zimu jsem se chtěl lovu kaprů věnovat trochu více, než kdy jindy. Přišel jsem na pro mě několik cenných informací jak ulovit opravdu pěkné kapry. Člověk musí hodně věcí přehodnotit a hlavně věřit v to, co u vody dělá. Zatím si vše nechám pro sebe, jelikož se chci ujistit, že to tak opravdu bude fungovat i nadále.

Kapři opravdu přijímají potravu i ve velmi studené vodě a nějaký ten den jsem se až divil, že jsem měl za pár hodin i několik záběrů od ryb okolo 7-9kg, což je pro mě v zimě opravdu pěkné zachytání. Přišli i daleko větší kapři.

Pro zimní lov jsem nastražil navinku pro rok 2013 Uncle bait. Toto sladké a hlavně atraktivní boilie se mě tuto zimu postaralo o opravdu dost záběrů. Na druhý prut jsem nastažil Half´n half Worm up 20mm, zalité es.olejem Oriental spice, který je opravdu hodně pálivé, tudíž na zimu atraktivní. Na každý prut přihazuji kobrou asi 10kusů boilie Worm up 16mm a Uncle bait 20mm. Po každém záběru jsem vše opakoval. Montáže jsem již vytvářel čistě z fluorocarbonu SOUL Translucent 25LB opatřené háčky RSH 3000 a RSH 4000 velikosti 8, vše opatřené vlasovým rovnátkem Line aligner clear.

Do konce roku chybí ještě pár dní, tak doufám že se ještě nějakého toho kapříka dočkám.

Za Imperial Baits team Ondra K.

FRANCIE - Hledání horkých míst

Již několik let jezdím na řeku Rhonu do jižní Francie. I tentokrát mířím na svá horká místa, ale příroda tomu chtěla jinak. Po dlouhém dešti byla řeka rozvodněná a plavající tráva a silný proud řeky nebyl zrovna vhodný k rybolovu.

Po dlouhé cestě nemám náladu hledat nové místo, tak si sedám na nedaleký rybník, kde jsem již několikrát chtěl chytat, ale bohužel jsem k tomu nikdy neměl příležitost. Až teď ta příležitost přišla a podle zpráv zde plavou hodně velké ryby.

Kamarád Venda hned první noc tahá krásného šupináče 12 kg na Paradajsku. Říkáme si, že je to skvělý start výpravy. Další noc mám záběr na vývoz 400 m a kapra ztrácím v trávě u podběráku. Byla to velká ryba - ŠKODA!!

Pár menších ryb nás přemluvilo ke stěhování na řeku. Vybrali jsme si totálně nedostupné místo 4 km po proudu. Na tomto místě jsou podél Rhony hráze a to je vždy velmi atraktivní místo. Když jsme naložili lodě, tak jsme se vydali na cestu po vodě. Ani ve snu nás nenapadlo, že za pár hodin budeme opět na stejném místě zase vykládat. Příroda je příroda. Silný proud Rhony nám stál v cestě. Po čtyřech hodinách jízdy mi odešel motor a my s Vendou jsme se museli vrátit.

Totálně vyčerpáni ze slunce, nakládání a vykládání vyjíždíme do neznáma a hledáme místa podél řeky dál a dál. Po dvou hodinách jízdy a hledání přijíždíme ke krásné a veliké pískovně. „Tak tady vydržíme celý týden“ říká Venda a taky jo! Je to nádherná voda. První noc tahá zase Venda dvanáctikilového lysce. To je vždy dobré znamení, protože kolem Rhony jsou vždy většinou nízcí šupináči.

Druhý den mám úspěch i já. Lysec 15 kg na Fish-Banán se žlutou plovkou od Imperialu. To tu funguje! Krmná místa nám luxujou hejna "piraních" - karasů kolem 50 cm. Musíme dávat koule dál od háčku, pak mají problém nasát dvě třicítky za sebou.

Zkouším pokládat montáž bez krmení na místa, kde tuším velkou rybu a vyplácí se to!!! V noci mi přichází záběr od ostrova na Fish-Banán se žlutou plovkou od Imperialu. Po krásném boji mi končí v podběráku lysec 22 kg. Znovu pokládám na stejné místo a do rána přichází první šupík 13 kg. Na to, že o této vodě nevíme vůbec nic, tak jsme nachytali krásné ryby. Voda je zde úživná, plná raků, mušlí a vodních želv. Želvám také velice chutnalo naše boilie. Po cestě domů konstatujeme s Vendou, že v listopadu, až bude méně přirozené potravy, bude tato voda ještě mnohem zajímavější. Tak uvidíme.

S pozdravem Petrův Zdar, Tomy

Jedinej šupík 13kg Kamarád Venda s připravenou lodí ke stěhování Lysec 22kg Lysec 15kg Lysec 22kg Lysec 22kg Tato kombinace jim velice chutnala Venda s prvním chyceným lyscem

Ahoj, zdravím všechny Imperailisty.

Začátkem listopadu jsem podnikl poslední výpravu na jednu svazovou vodu v zahraničí. Tato voda se vyznačuje extrémně čistou vodou a obsádkou kaprů, kteří se nesčetněkrát setkávají s montážemi.

Na tuto výpravu jsem si připravil boiles Elite o průměru 16mm dipované v esenčáku Black Pepper. Na navijácích jsem měl návin z pletené šnůry Invisible touch, která se mi osvědčila už při minulé výpravě. Tato šňůra zaznamená i ten nejjemnější záběr.

Kapři se moc nechtělo spolupracovat, ale přesto se mi podařilo třetí noc výpravy přelstít ze 16m hloubky krásného lysáčka s hmotností 17,30kg. Kapr už neměl tu pravou bojovnost, ale na této vodě mě potěšil obzvlášť.

Kolega dostal taky jednu šanci, ale po krátkém zdoláváním se mu kapr vypnul. Už se těším na příští sezonu s produkty IB, které mi dopomohly k úspěchu. Že by náhoda?

S pozdravem René Gargoš

Ahoj Imperialisti

V polovině října jsem vyrazil na pískovnu kousek od Přelouče s úmyslem vytáhnout už konečně pořádnýho macka! A zároveň tím překonat loňský osobáček ze Štítu, který mi dopřál za týdenní sezení u vody sice jen jednu rybu, ale pořádnou! Pro mě, začínajícího rybaře, absolutně nezapomenutelnou. Ale k této rybě později.

Na lov jsem vyrazil od pátku do neděle se švagrem, který má zkušenosti jen s malýma rybama. Obry, které jsem mu vykreslil a měl v úmyslu chytit, viděl jen na obrazcích v časopisech, nebo při sledovaní televizního kanálu Fishing & Hunting a JÁ už nějaký pátek ve snech ..

Příjezd na pískovnu byl trošičku hektický, už jen kvůli tomu, že jsme vyráželi až po práci a brzké stmívání nás nekompromisně tlačilo dělat vše na rychlo. Při příjezdu jsem neváhal ani na vteřinu a jako první ze všeho jsem vytáhl stojan a pruty, správce mi v tu danou chvilku nepřišel vůbec důležitý. Důležité pro mne bylo co nejdříve dostat montáže pod vodu a čekat na první záběr. I když mi bylo předem jasné, že nemám tento den moc šancí, věřil jsem, že v sobotu ráno vymyslím, jak vyzrát nad ostatními rybáři a ulovit tu největší rybu v pískovně.

V sobotu ráno jsem se vzbudil (bez jediného záběru) do mlhového oparu, který nechtěl za žádnou cenu opadnout, takže viditelnost byla skoro nulová. Teplota spadla na 8 stupňů, což byl vcelku velký skok směrem dolů, ale moje natěšení po úlovku bylo silnější a mlhu a zimu jsem bral jako fakt.

Všichni okolo včetně mě, jsme od pátku neviděli ani šupinu a chodili přemlouvat hlásiče, aby zazněl právě náš tón a mohli jsme si sáhnout na jakoukoliv rybu. Proto jsem každou 4. hodinu vyměňoval a kombinoval boilies na prutech, bohužel bez šance. Nevzdával jsem se a začal více prokrmovat peletami a rozpůleným boiliesem (Monster´s Paradise, Monster a Explosiv Stickmix), abych natáhl ryby na svoji stranu a přišel alespoň jeden úlovek.

Problém byl v tom, že mlha ani zima neustupovaly, bylo už pozdě večer, tedy mě čekalo posledních pár hodin u vody a pak zpět do uspěchaného života.

Nepomáhalo nic, až mě napadlo použít už ověřenou metodu ze Štítu, kde jsem chytl na boilies Elite s těstem z InL a Powder kapra o váze 15,5 kg.

Ráno jsem tedy připravil těsto, obalil ořezané koule Monster zhruba na průměr 16mm a nahodil asi 3metry od prutu k rákosí do hloubky tak 5ti metrů. Místo jsem proházel několika peletami (také zalitých InL) a čekal na zázrak. Počasí se pomalu okolo 9 hodiny začalo zlepšovat a mlha opadala, což jsem ocenil už jen z důvodu viditelnosti.

V 11 hodin se mé snažení vyplatilo!!! Začala brutální jízda a můj příposlech nesl krajinou tón, který v tichu dopoledne zvedl všechny rybáře ze židlí. Po 10ti minutách boje vidím na hladině obrovské šupinaté tělo, které ne a ne dostat do podběráku. V tu chvíli jsem se rozklepal jak ratlík a modlil se, aby moje návazce a materiál od Soulu vydrželi nápor a silu kapra! Povedlo se! Na břeh jsem vynesl kapra o váze 19,5 kg a zvýšil tím svůj osobaček. Cítil jsem se jako král a užíval si každou vteřinu s ním! Po nafocení jsem kapra pustil zpět do vody. Na prut jsem nasadil stejnou návnadu a místo znovu prohodil hrstí peletami a boiliesu.

Na druhém prutu jsem měl Monster´s Paradise půměr 20mm obalený gelem Monster´s Paradise s bílou V-Popkou v česnekovém esenciálním oleji. Tuto návnadu jsem stáhnul a nasadil boilies 16mm s InL a Powder. Štěstíčko zapracovalo asi po 40ti minutách podruhé kapříkem o váze 9 kg. A dokonce i potřetí krásným dvoukiláčkem, se kterým jsem se rovnou rozloučil s úžasným víkendem v pískovně, na kterou mám v plánu se vrátit a překonat předešlý rekord.

Po 3 týdnech se mi podařilo urvat kousek času a znovu jsem toto místo navštivil. I tentokrát se zadařilo , na břeh jsem dostal 10kg šupíka a 10,5kg lysce na stejnou návnadu jako v předešlé výpravě. Tímto jsem se rozloučil se sezonou 2012 a budu se těšit na další lov v Novém roce !

Touto zprávou děkuji Imperialu za jejich produkty a Petrovi Paulusovi za rady a tipy k lovu těchto krasavců!

Špatné zprávy nemusí být zas tak špatné

Ahoj imperialisti.

Posílám zprávu ze zahraniční výpravy uskutečněné začátkem listopadu.

Po doražení na místo potkávám kolegy z ČR, kteří mě zrovna nenadchly. Během týdne jim fouká silný vítr, prší, mrzne a padá sníh. Ryby je nechaly téměř po celou dobu ve fázi odpočinku.

S naloženým člunem iBoat se přemísťuji na místo. Po zmapování dna krmím na každé místo dvě až tři kila boiliesu Elite-Strawberry od 16mm do 24mm a pod háčky nastražuji Half´n Half Elite-Strawberry přelité esencí Elite-Strawberry a PVA plněné Explosiv Stickmix smíchané s Carptrack In L. Háčky jsem použil KORDA KONTINENTAL vel.6, návazcový materiál KORDA N-trap a podstatný Shock it, který mi zaručil bezpečné zdolávání kaprů.

Během 7 dnů se mi povedlo zdolat šest kaprů o váze 8.50kg, 9.20kg, 12.70kg, 13.20kg, 17.40kg a nový „osobáček“ 24.90kg