S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 139,00 Kč (5,15 €)
Cena od: 1 999,00 Kč (74,04 €)
Cena od: 3 240,00 Kč (120,00 €)

Nejprodávanější

Cena od: 149,00 Kč (5,52 €)
Cena od: 199,00 Kč (7,37 €)

» Zprávy od vody

Těpic lidi, zdárek Imperialisti, jak Vám to šlape?

Letošní rok pro mě nezačal moc valně, protože mám na kaprolov pouze víkendy, takže sem tam sním o tom, že jsem pracháč a můžu si na ryby odjíždět třeba na 14 dní. Problém je ale v tom, že se potom probudim a zjistím, že tomu tak není. Zvoní mi budík a já zas musím do práce a tak pořád a pořád a pokud se něco v mém životě nezmění, víkendy budou jediná možnost, jak se dostat k vodě. Další věc je to, když přijedu k vodě a na druhé straně jsou 4 karavany, řve tam centrála a borci řežou motorovou pilou strom v lese aby měli dřevo na oheň, do toho tam štěká 7 hodin dementní vořech, kterého nikdo neokřikne a to už mi opravdu leze na nervy. Jsem stoprocentně přesvědcen, že tito "kapraři" ani netuší, co je to kaprařina a doslova mi ničí život.

Proto jsem se letos zaměřil trošku na jiný způsob lovu kapra než minulé roky. Nehodlám chytat jen tak na blind zrovna tam, kde mě napadne, abych v neděli zjistil, že to bylo opět k ničemu a ještě se nechal deprimovat tím, co jsem psal v odstavci před chvilkou. Snažím se o přesnou identifikaci kaprů. Odpoledne člun a hledat, hledat a pořád jen hledat. Pokud nějaké kapry najdu, místo prokrmím a o víkendu se na tato místa s dobrým pocitem, že jsem pro to udělal maximum, vracím, ale už s klacklama. Hledání je zdlouhavé, ale na člunu je krásně, tak si to užívám jak jen to jde co nejdál od všeho, co mě žere a nasávám vše co mi dává sílu.

Pár míst jsem letos již našel a musím říci, že už tak snad budu chytat pořád. Ono zapíchnout 4 vidličky do bahna a umístit montáže do míst, které jsem vybral, víkend strávit v lese a žít tam 2 dny uplně sám je přesně to co jsem hledal. Není zapotřebí chytat daleko, protože kapři někdy přijedou až ke břehu a když jsem uplně potichu, úspěch se dostaví zcela určitě. Boilies Elite, nebo Elite Strawberry je pro mě v těchto případech jednoznačnou volbou. Jak kapři najdou krmné místo, musím je udžet co nejdéle a proto krmím poměrně hodně. Každé ráno a  večer ke každému prutu po 1 kg koulí 20 mm. Chytám ode dna a když se rybám moc nechce, používám plovky Elite Strawberry, nebo Elite, které obaluji do obalovacího těsta z Powderu a Liquidu.

Přidávám ke krátkému psaní pár fotek a brzy se Vám z lesa zase ozvu. Přeji Vám hodně štěstí na rybách Honza ,, Drak ,, Chvapil

Pprodukty v této zprávě:

9kg 10kg 11,5kg 12kg 13+

Svazová řeka aneb setkání se starými známým

Loni v květnu jsem s Honzou Blažkem a Bohuslavem Červíkem začal krmit jedno místo na naší oblíbené svazové řece. Při naší straně proud není moc silný, je tam pás stulíků a hloubka okolo jednoho metru. Shodli jsme se, že to by mohlo být to pravé místo. Párkrát jsme zakrmili a vydali se na první třídenní výpravu. První dva dny se chytlo pár tloušťů a tři malí kapři. Poslední den ráno přišel záběr a na podložce byl na jedno oko slepý kapr o váze 9kg. Zachutnalo mu boilies Fish od Imperial Baits.

V tu chvíli jsme si řekli, že tady musí být ještě vetší kapr. Tak jsme nadále jezdili zakrmovat. Na tomto místě jsme strávili několik víkendů. Potahali jsme tu hodně tloušťů, ale velmi málo kaprů. Jedním z největších problémů pro nás byli totiž vodáci.

Bohouš  9Kg

Přes den jsme tam byli zbyteční, tak jsme vždy doufali, že ryba přijde večer nebo brzy ráno. A tak to i bylo. Jednoho letního rána to přišlo - Honza měl nádhernou jízdu a po několikaminutovém boji se v podběráku ocitl kapr. Byl to nádherný šupík o váze 15,5kg chycený na boilies Fish. To byla ta ryba, na kterou jsme čekali.

Honza  15,5kg

Na podzim jsme se párkrát  vrátili na náš flek. Většinou to byli jednodenní výpravy. Jelikož jsme věděli, že Fishka jim chutná, tak ji Honza zase nastražil. Ráno se mu ozval příposlech a hned běžel sekat. Po asi desetiminutovém boji byl venku náš  starý, známý, slepý kapr, který později dostal jméno Žižka.

Honza 9kg

Letos v květnu jsme se ze zvědavosti vrátili zpět a konečně se usmálo štěstí i na mě. Ráno přišel záběr a hned po zaseknutí jsem věděl, že to bude pěkná ryba. Po15ti minutovém souboji jsem podebral kapra. Byl to opět starý známý. Přelstil jsem ho pomocí NHDC. Kapr nyní vážil 16kg. Zrovna jsem měl narozeniny, takže to byl nejlepší dárek, který může kaprař dostat.

Lukáš 16kg

Ukázka návazce, na který byla chycena tato ryba

Korda  n-trap 20lb

Korda antitangle

Korda plastické olovo

Korda wide gape kaptor vel. 8

Soul Zastřižené rovnátko pop-up aligner

Na závěr bych chtěl podotknout, jak důležité je pouštět ryby zpět do vody, kde jsou doma, protože když rybu odnesete na talíř, tak už jí nikdy znovu nechytíte. A věřte mi, že shledání se starými známými za to opravdu stojí. Je to nádherný pocit.

S pozdravem Lukáš Plešinger

První výprava s IB

Ahoj kolegové kapraři.

Posílám zprávu z mé prozatím nejúspěšnější výpravy za kapry. Termín jsem měl dlouhodobě naplánovaný na pět nocí v prvním červnovém týdnu. K mému oblíbenému jezeru jsem přijel v neděli před polednem. Ze zpráv od kamarádů jsem věděl, že se pár ryb nachytalo v průběhu týdne, ale po oteplení už kapři moc nežrali a měli se asi před týdnem začít třít. Ve vodě jsem našel dvě zajímavá místa, na která jsem umístil bójky. Od začátku se mi dařilo chytat kapry solidních velikostí a záběrů jsem měl hodně, avšak v průběhu týdne jsem byl donucen změnit taktiku chytání. Od obou bójek ubylo záběrů a velikost ryb se začínala snižovat. Zkusil jsem jeden prut převést několik set metrů od břehu a montáž jsem položil mezi trávu na čisté místo. Co se dělo po změně taktiky, by mi asi nikdo neuvěřil. Bylo velice usměvavé, když jsem jel zdolávat třináctou rybu během jednoho dne a sousední rybáři stáli s dalekohledem na břehu a říkali si „už má zase kapra“.  Na poslední den přijela přítelkyně a vytáhla si také nejednoho šupinatého krasavce.

Za 5 nocí se mi povedlo zaznamenat 40 záběrů, z toho jsem zdolal 29 kaprů, 2 cejny, sumce a jesetera. O několik ryb jsem přišel z důvodu chytání v hustých travách. Nejúspěšnější nástrahou bylo boilies Elite 20 mm s oranžovou V-Popkou 16 mm, obě kuličky vymáčené v esenci Elite a boilies Monster´s Paradise 20 mm taktéž s oranžovou V-Popkou 16 mm v esenci Elite. Chytal jsem i na boilies Elite-Strawberry v různých kombinacích, ale na sladkou příchuť moc záběrů nepřicházelo.

V době psaní této zprávy jsem se vrátil ze štěrkovny, kde jsem chytal jednu noc na odhoz. Přes den byla vodní hladina jako olej a ryby nebraly. Zkoušel jsem vše možné, ale bez výsledku. Na noc jsem umístil pod háček tzv. neutrální kuličku z jedné poloviny 20 mm boilies Elite a z druhé poloviny 16 mm V-Popky vymáčené v esenci Elite. Před půlnocí jsem měl razantní jízdu a asi dvě hodiny po půlnoci druhou jízdu. Podařili se mi vytáhnout dva pěkní kapři.

Záměrně neuvádím hmotnost ani délku ryb. Nejsou to pro mě rozhodující faktory při chytání, mám velkou radost a vážím si každé ryby.

S pozdravem a přáním hezkých zážitků u vody, kdy na břehu s dalekohledem budu stát třeba já, přeje

Martin „Čuďa“ Navrátil

Produkty v této zprávě:

Elite +oranžová  V-Pops v esenci Elite Elite +oranžová  V-Pops v esenci Elite Elite +oranžová  V-Pops v esenci Elite Monster´s Paradise + oranžová V-Popka v esenci Elite Oranžová V-Popka v esenci Elite Tahle montáž fungovala na 120 %, měnil jsem pouze háčky Složité situace u vody vyžadují výjimečné návnady Slušná výbavička, kterou budu ještě rozšiřovat Monster´s Paradise + oranžová V-Popka v esenci Elite Plav zpět a pošli dědu Západ slunce nad štěrkovnou Tak to rozjeď Můj nejdelší kapr na této štěrkovně Kulička Prut je ve správných rukou Jsem na Tebe pyšný Zdolávačka z pohledu podvodní minikamery Elite-Strawberry Elite-Strawberry (2).JPG Osobák na zdejší vodě neodolal Elite + oranžové  V-Pops v esenci Elite Osobáček se musí zapít