S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 179,00 Kč (6,88 €)
Cena od: 139,00 Kč (5,35 €)
Cena od: 2 268,00 Kč (87,23 €)

Nejprodávanější

Cena od: 119,00 Kč (4,58 €)
Cena od: 149,00 Kč (5,73 €)
Cena od: 1 099,00 Kč (42,27 €)

» Zprávy od vody
Závody na Štítě

Také letos, stejně jako loni, jsme se s kamarádem Luďkem Doležalem vypravili na týdenní kaprařské závody na Štít.

Letošní novinkou závodů bylo, že se soutěžilo na dvě kola, takže v půlce závodů nové losování a stěhování na nové lovné místo. První vylosované místo se nám celkem zamlouvalo, revír byl rozdělen na dva sektory.

Zvolili jsme si pro lov osvědčené boilies Elite, které jsme kombinovali s V-Pops, dipované v esenci Elite a Black Pepper. Dále jsem uválel boilies ze směsi Monster-Liver Cold Water s esencí Monster a Frankfurtská klobása a navíc ještě obohacenou o esenci Banán. Kromě boiliesu jsme nastražovali také dipované Aminopelety o průměru 15mm, také v kombinaci s V-Pops.

První noc jsme byli bez záběru, s čímž jsme nepočítali. Bylo jasné, kde jsou ryby, protože již před závodem foukal silný vítr na protější stranu a foukal tam i další dny. Naším cílem tedy bylo vyhrát sektor. Již druhý den přicházejí záběry a první bodované ryby. Celkem se nám podaří za první poločas zdolat 10ks bodovaných kapříků, nejtěžší měl přes 14kg, s čímž s přehledem dosahujeme na 1.místo v sektoru.

Přichází další losování. Doufám, že si vylosujeme protější stranu, kde jsou ryby podstatně aktivnější. Los dopadl podobně, stejný sektor, pouze o několik míst vedle. Luděk byl s místem spokojen, protože vylosované místo bylo v předešlých ročnících velmi úspěšné. Mě se, při pohledu na výsledek z prvního poločasu, kdy se zde ulovili pouze tři ryby, místo nezdálo tak nadějné. Nějak se s tím popereme, je to krásné místo jak na pobyt, tak i ve vodě.

První noc na novém místě byla stejná, jako na předešlém, bez záběru! Další den a noc přicházejí záběry, kdy nejtěžší kapr váží 14.68kg. Následující den pokládám montáž blíže ke břehu na nejmělčí místo hrany. Očekávám, že by mohli přijít záběry od menší ryby. Záběr přichází po dvou hodinách. Padák a potom poskakování swingera, tak s přesvědčením že je to cejn, vyrážím na vodu. Již při prvním kontaktu s rybou je mi jasné, že je to kapr, ale že bude větší váhové kategorie, si uvědomuju, až když ho zvedám do lodi. Při zvážení zjišťujeme, že váží 22.36kg, jsem šťastný. Ještě ten den má Luděk krásný záběr, pořádnou jízdu, kapra v silném větru zdolává téměř na druhé straně revíru.

Sázíme na poslední noc, kdy sice zdoláme 5ks bodovaných ryb, ale menší váhové kategorie. Ve druhém poločase jsme skončili třetí v sektoru, ale jsme spokojeni, navíc máme nejtěžší rybu závodů. Ještě uvedu, že jsme chytili 3 ks jeseterů. Záběry byly srovnatelné v počtu jak na boilies, tak na pelety. Na zakrmování jsme používali klasiku, pelety a boilies částečně drcené krushou, zalité Liquidem a zasypané Powderem. Háčky jsme používali Soul RSH 3000 a 4500 vel.6 a 8, návzcový materiál Soul Strip Stiff a rovnátka Line Aligner.

s pozdravem  Michal"Tukan"Suchánek

Hejlovské enduro 2014

V polovině května letošního roku jsem se společně s Honzou rozhodl zkusit kaprařské závody na Hejlově, konkrétně Hejlovské enduro. Záměrně jsme zvolili tento druh závodu, protože se zde smí pouze nahazovat a naplno se ukáže, jak je kdo schopný si s těmito podmínkami lovu poradit a nachytat co nejvíc bodovaných kaprů.

Co víme z vlastní zkušenosti z minulých závodů a podle aktuální předpovědi počasí, si přejeme vylosovat místo č. 1, které je asi úplně nejlepší na tomto revíru a z tohoto místa se vítězí nejčastěji. Dále jsou dobrá místa č. 5 a 6, mezi kterými se nachází ostrůvek. Nezbývá než doufat ve štěstí při losu. Po dohodě s Honzou jdu losovat já. S napětím sahám do košíku a vytahuji místo č. 4. V první chvíli nejsme moc nadšeni, ale vzhledem k počasí a dalším místům, které bylo možné také vylosovat, jsme nakonec celkem spokojeni.

Závod začíná druhý den ráno v 9.00 hodin. Každý tým smí chytat na čtyři pruty. Víme, že je zde na rozlohu cca 23,5 ha poměrně malá obsádka kaprů, takže pro celkové umístění bude důležitý každý záběr. Vzhledem k malé obsádce kaprů se pro začátek rozhodujeme krmit velmi opatrně, a tak krmím pouze pár kuliček boilies Elite průměru 16 a 20 mm ke každé montáži a hrst Aminopelet velikosti 4 a 15 mm, které házím na zvolená místa pomocí vnadící rakety. Dva pruty umisťujeme ke korytu, které je od tohoto místa vzdálené cca 120 m a zbylé dva pruty nahazujeme poblíž břehu na volnou vodu cca 50 m. První záběr nám přichází kolem 17.00 hodiny na Honzův prut od koryta a je z toho nádherný řádkáč s váhou 17,60 kg, který nám dává naději na dobré umístění. Další záběr mám já, také od koryta a je z toho lysec s váhou 9,00 kg, který mi zabral na panáčka Elite průměru 20 mm s plovkou V-Pops průměru 10 mm zalité esencí Elite. Parádní začátek, jen aby to takhle pokračovalo dál, říkáme si. Po každém záběru lehce přikrmuji pomocí rakety Aminopeletami a method mixem Stickmix. Nástrahy volím menších průměrů, ať to je samotné plovoucí boilies V-Pops průměru 16 mm nebo potápivé boilies Elite průměru 16 a 20 mm s malou plovoucí kuličkou V-Pops průměru 10 mm. Tato kombinace mi fungovala nejlépe.

Ostatní týmy jsou zatím většinou bez záběru, pouze na místě č. 1 a 5, se vytáhl kapr. Fouká poměrně silný vítr a teplota se drží lehce pod 10°C. Další záběr máme okolo jedné hodiny v noci a to na můj krajní prut nahozený do vzdálenosti cca 30 m od břehu, na kterém mám nastraženou V-Popku průměru 16 mm, zalitou esencí Elite a Black Pepper a obalenou v těstě z Powderu a Liquidu. Po krásném souboji navádím do podběráku nádherného šupináče, který je z jedné strany dvoubarevný (,,two tone") s váhou 19,20 kg, což znamená prozatím největší rybu závodu. Za další dvě hodiny mám opět záběr, tentokrát od koryta a je z toho krásný řádkáč s váhou rovných 8,00 kg, který zabral na panáčka Elite průměru 20 mm s plovkou V-Pops průměru 10 mm zalité esencí Elite. V takový začátek závodu jsme ani nedoufali, vzhledem k panujícímu počasí a místu, které máme. Po této noci se dostáváme do čela závodu se součtem 53,80 kg a s náskokem necelých 23 kg na tým na místě č. 1. To jsme bohužel ještě netušili, že už žádného dalšího kapra nepřidáme. Postupně jsme ještě zdolali dva nádherné líny, ale ty se bohužel do závodu nepočítají. Druhý den závodu se citelně ochladilo a s tím opadla i aktivita ryb. Pouze na místě č. 1, kde je největší hloubka, tahají kluci pravidelně nějaké kapry a postupem času se dostávají přes nás do čela závodu. Okolní týmy také nemají příliš záběrů, což nám nahrává do karet a nadále držíme s dostatečným náskokem druhé místo. Bohužel přicházíme o jednoho kapra, který nám zajel do potopeného stromu u našeho břehu, a druhého ztrácíme ihned po záseku. Moc dobře si uvědomujeme, jak je na těchto závodech každý chycený kapr cenný. Po zbytek závodu už jsme bohužel bez záběru a s napětím sledujeme okolní týmy, které se na nás začínají dotahovat. Zkoušíme různé nástrahy a množství krmení, ale bez úspěchu. Blíží se poslední noc závodu a my se modlíme, aby ostatní týmy nezačaly chytat. Ráno zjišťujeme, že týmy, které se k nám v tabulce dotahovaly, žádnou rybu také neulovily, takže nadále držíme krásné druhé místo. To se nám nakonec podaří udržet až do konce závodu.

Na první místo jsme v součtu ztratili cca 55 kg a třetí tým na nás ztrácí cca 5 kg. Je tu konec závodu a my máme nesmírnou radost z výsledku, který se nám povedl z místa, které nepatřilo mezi hlavní adepty na celkové umístění. O to si toho výsledku více vážíme.

Nastává balení věcí a přemístění na vyhlášení výsledků závodu. První místo vyhrává tým Starbaits SK, se součtem 109,40 kg. Druhé místo patří nám s Honzou, se součtem 53,80 kg a třetí místo získává tým Infinity Baits s váhou ryb 48,80 kg. Zároveň se nám povedlo vyhrát cenu za největší úlovek kapra, kterým byl můj šupináč s váhou 19,20 kg.

Závěrem bych chtěl poděkovat za výbornou organizaci a pohodovou atmosféru, která vždy provází tyto závody na Hejlově. Rád se v budoucnu zúčastním dalších závodů, které se zde konají.

Díky za krásné zážitky a hodně štěstí, ať už při závodech nebo při vycházkách za kapry, přeje Jarda Bečvařík.

17,60kg Dobrá parta, skvělá atmosféra

Zdravím všechny IB

Začátkem května jsme s přáteli podnikli 7denní výpravu za naše hranice. Byla to parádní výprava, plná nových zkušeností, přátel a hlavně úžasných lysců. Za celou dobu se nám podařilo ulovit 16ryb z toho 7 ks  15+, z nichž největší vážil 19,5kg. Nabalili jsme si sebou Aminopelety všech rozměrů, Uncle Bait, Elite a samozřejmě Popky v esenci Elite a esenciálním oleji Black Pepper.

s Pozdravem Ponty Friends

Ahoj Imperialisti...

Moje 10denní výprava na svazovou vodu nebyla od začátku super, ryba totiž nekousala. První dny nám hodně pršelo a voda hodně stoupla, ale „chábr“ Martin Štrobl, a já jsme pořád pokračovali v lovu a nikdo nic nevzdával. Vyzkoušel jsem různé boiliesy a nic. Aktivita ryb nulová. Krmil jsem jen pár kuliček k háčku nic víc...

Po čtyřech dnech přišel Martinovi záběr a mě to znovu nakoplo. Začal jsem znovu makat a ladit návazce. Předposlední den jsem zvolil kuličky Elite a Half´n half Elite průměru 20mm a šoupl jsem to tam. Bum, konečně jsem se dočkal. Šupík 21kg, bomba, pecka ryba.

Ohromná radost, zvedl jsem si osobáček na svazové vodě a moc si toho vážím!!!! Ponaučení: nikdy to nevzdávejte i poslední den Vám může přijít váš osobák!

Už se těším na další výpravu. S pozdravem,

Radek Fránek

Produkty v této zprávě:

Ryba ve tření, aneb jeden záběr stačí

Plánovaná výprava na Tovačov s kamarádem Dolfou, byla jedna krásná vzpomínka na výpravu v roce 2013 do Maďarska. Rok jsme se neviděli, až letos na veletrhu. Díky kámo.

Termín lovu byl takový epický.  Ryba byla ve tření. Navzdory tomu jsem pevně věřil, že se nám něco podaří ulovit, i když to nebude o x záběrech, ale třeba jen o jednom.

Pro tento lov jsem vsadil na jednu kartu, a to na plovoucí nástrahy.  V tomto případě to byly V-Pops v esencích Monster a Elite. K plošnému krmení jsem si vzal 5kg „růžovek“ Uncle Bait, nic lepšího snad neznám na přilákání ryb a dobře jsem udělal!!!

Je tu čtvrtek dopoledne a přijíždíme k jezeru. Prší, co teď? I přes nepřízeň počasí stavíme bivak, rozbalujeme pruty a chystáme potřebné věci k lovu, jako krmení, návazce...  Návazce jsem udělal jako vždy, úplně jednoduché. Šňůrka od Soulu Strip Easy Stiff a háček RSH 1000 vel.6 s rovnátkem též od Soulu. Na druhý návazec dávám osvědčený háček Longshank Nailer vel.8. Návazce jsem doplnil vždy o PVA punčochy s Aminopeletemi, zalitými Liquidem a zasypanými Powderem ..

Nic nemůže fungovat lépe, než tohle, říkám si. Asi po 2 hodinách mě přichází první záběr, ale byl to pouze kapřík kolem 50cm. Kapříka pouštím a nastražuji novou kuličku naloženou v esenci Monster ... Za 4 hodiny přichází další záběr a já se divím. Co to? První moment to bylo, jako zase nějaký malý kapr... Opak byl ale pravdou. Jak se mohutné tělo šupináče objevilo u břehu, kapra podebíráme. Říkám si, že má tak 15-16kg. Rybu vážíme a nestačím se divit. Ručička váhy se zastavila na 20,5kg při délce 97cm. Děkuji za ty dary a osobák je na světě. Na Tovačov se chystám zase za 14 dní, tak se zase ozvu. I v takových podmínkách se dá krásně chytat.  Ať Vám to všem slušným rybářům jezdí a plní se Vám sny.

Pro Czech Imperial Baits team Jiří Petržla

Ahoj Imperialisti,

v měsíci květnu jsme odjeli s kamarádem na jednu soukromou vodu do Maďarska. Byli jsme zvědavý a zároveň natěšeni, co nás čeká a co se podaří.

Přálo nám i počasí, ale bohužel to teplo a slunce vyprovokovalo rybu do tření a o to to bylo daleko složitější.

Zkoušeli jsme různé kombinace a až jedna opravdu zafungovala a to dvě kuličky 16 Monster´s Paradise v kombinaci s Elite a toto zachutnalo tomuto krasavci o váze 29,30kg a 105 cm. Byl to neskutečný souboj, který trval něco přes hodinu.

Zdravím všechny rybáře a každému tento zážitek přeju.