S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 499,00 Kč (18,48 €)
Cena od: 1 499,00 Kč (55,52 €)
Cena od: 139,00 Kč (5,15 €)

Nejprodávanější

Cena od: 149,00 Kč (5,52 €)
Cena od: 199,00 Kč (7,37 €)
Cena od: 249,00 Kč (9,22 €)

» Zprávy od vody
Jára Randus

Ahoj Imperialisti,

Jakmile se mi v tom dnešním uspěchaném světě uvolní víkend, ihned vyrážím na svou oblíbenou šterkovnu Tovačov. Musím se ale přiznat, že se mi kouzlo této vody postupně vytrácí, neboť i zde postupně dolehla tíha komerce a po chytacích místech, kde měl člověk díky přirozenému břehovému porostu alespoň trochu soukromí k lovu, dnes zůstala jen holá pláň s nově vytvořeným umělým břehem. Naštěstí se tento zásah netýkal celého jezera, ale kdo ví, kterým směrem se lov na této krásné vodě bude ubírat.

Chytal jsem na boilies Fish ve velikosti 20mm krájené napůl s V-Popkou bílé barvy dipované v esenci Bloodworm. Vše jsem ukládal do PVA punčochy Soul s krájeným boiliem a mikropeletami zalité Liquidem.

Záběry chodily celkem pravidelně do 4 hodin od závozu. Největší ryby jsem jako již tradičně na této vodě ulovil v ranních hodinách. Jednalo se převážně o ryby od 8 do 12 kil a k tomu jeden krásný bachratý šupík 14,5kg.

Vzhledem k tomu, že se jedná o vodu s velkým rybářským tlakem a velkou populací malých kaprů, je čím dál těžší propracovat se k záběru od pěkného kapra.

Jara Randus “Imperialista“

Čau imperialisti.

Za poslední 3 týdny jsme s Tomášem udělali dva výjezdy po 3 dnech. I přes super počasí se kaprům vůbec nechtělo. Kdo byl při chuti, byli boleni a jeseni. Nakonec jsme přece jen pár kaprů do 15kg chytli. Všechny ryby včetně metrového torpéda byly chyceny na boilies Fish dipované v super selektivním dipu z EO Black Pepper a Liquidu, nebo doplněné o žlutou V-Popku dipovanou v esenci Frankfurter Saussage.

Broňa

Poprvé Naplno s Imperialem

Zdar Imperialisti

Posílám zprávu z vydařené výpravy z jedné svazové vody. Vyrazili jsme na začátku května na 16 dní na ryby s asi 25kg kuliček. Haluzák Pepa neměl práci a tak držel flek. Já jsem dojížděl co to šlo.

Tuhle vodu jsme již znali a tak jsme si vybrali místo s pěknou lavicí. Lavici jsme rozkrmili boilie Elite-Stravberry a Monster-Liver a hrstkou kuliček na které jsme zrovna chytali . Počasí nám moc nepřálo. Bylo velké teplo, voda se rychle ohřívala a záběry nepřicházeli. Nepropadali jsme panice a pravidelně přikrmovali kobrou. Celých 5 dní se nedělo vůbec nic, až ten šestý začaly být ryby aktivnější, ale záběr ještě nepřišel. Ráno jsem musel do práce a Pepa měl konečně záběr, vytáhl Lysce 12kg. Po mém příjezdu mi hlásil, že měl ještě pár menších ryb. Nemeškám a rychle nahazuji, nabíjím Elite-Stravberry a Elite. Do hodiny přicházejí 2 záběry na první zmíněnou nástrahu. První je malý, ale ten druhý stojí za to. Po krásném boji zdolávám šupináče 91cm a 16,7kg. Od té doby nám to začalo šlapat. Nachytali jsme i menší kapry a záběrů jsme měli dost. Pepa mě provokoval v práci sms-kami o úlovcích. Hned další den ulovil krásného lysce 85cm a o váze 15,3kg na Monster´s Paradise a kupu menších kaprů od 5 do 9kg. Mě se podařilo po příjezdu ulovit lysce o váze 12 kg. Pepa měl večer šupíka 88 cm a něco málo přes 13kg. Takhle nějak to pokračovalo až do konce naší výpravy. Za zmínku stojí Pepovi lysci 12 a 12,5kg na Monster-Liver. Mezi tím zdolávám na Elite pěkného lysce, kuličku 81cm a 14,3kg. Další přišel v ranních hodinách na Monster´s Paradise ve stejnojmenném Dipu a Gelu. Zdolávám krásného lysce dlouhého 87cm a vážícího rovných 17kg. To ale ještě nebylo všechno. Po menší 3-denní pauze mně na břehu navštívil poledňáček opět na Monster´s Paradise, ale tentokrát na Pop-up v dipu a gelu stejné chuti. Kapra zdolávám a jsem zaskočen. Takový "vyžranec". Tento lysec měl zase 87cm, ale tentokrát 17,8kg. Takže jsem si o 0,3kg zvedl osobák. Konečně si bouchnu to své šáňo, které jsme se sousedy vypili na zdraví tohoto kapra. Poslední den výpravy jsem ulovil ještě 3 šupíky na Monster´s Paradise 2x 86 a 87cm a váhách 12 a 12,5kg. Tak to nebylo špatné rozloučení co?

Na tuto výpravu budeme asi vzpomínat dlouho. Tak zatím zdar, třeba se potkáme někde na rybách. Ještě vám popřeji spousty pěkných úlovků .

S pozdravem Jiří Pinkas

Jaro v Itálii a Francii

Ozval se nám "Tenisák" Richie a poslal pár pěkných úlovků z výprav v Itálii a Francii

Ahoj Tome ,

posílám Ti fotografie z výprav z Itálie a Francie. V Itálii jsem udělal 20 záběrů, z toho vytáhnul 16 kaprů. 3 kapři se pohybovali v rozmezí 15-16kg, 1 měl 16,90kg a největší 18,40kg. Dále jsem byl, jak jsem Ti již říkal, ve Francii, kde jsem udělal 4 záběry. 2 kapři měli mezi 10-12kg, jeden 14,70kg a největší 21,70kg.

Kapry jsem nachytal především na Monster´s Paradise ve velikosti 24mm a dále na Fish + neutralni pop up nadipovaný v esenci Banana.

Tome, jeste jednou děkuji za rychlé dodáni objednaneho boiliesu.

ČAU,

TENISÁK

Květen na Ebru

Začátek května na EBRU v podání Zdena Rybárského a kamarádů.

Zdravím I.B.Team

Po pracovných povinnostiach konečne sadám ku compu a pokúšam sa Vám dať správu zo slnečného Španielska.

Vyrážali sme v očakávaní, čo nám táto známa rieka prinesie, pretože sme na túto vodu išli po prvý krát. Do campu sme dorazili skoro ráno. Hneď nás uvítali zo slovami, že sme im priniesli konečne dobré počasie. Pretože predtým bolo chladno a ryba brala len zriedka, skoro vôbec. No moc optimizmu nám to nedodalo.

Po rozhovore s Pepom, sprievodcom campu ALMAEBRE sme sa vydali vyhľadať miesto. Vybrali sme si zátoku pri malej čerpačke vody, ktorá dodávala vodu na sady plné ovocných stromov. Vyrážam na vodu prezrieť dno a umiestniť tyčovky. Voda mala necelých 12°C. Umiestňujem bójky tak, aby sme zachytili ťah kaprov z každého smeru, pretože sme očakávali zlepšovanie počasia a ohrievanie vody, takže ryba by sa mala zdržiavať v plytkých vodách. Jednu bójku som umiestnil v 3,5m hĺbke vo vstupe do zátoky. Ďalšiu umiestňujem v zátoke asi 1,5m od rákosia v hĺbke necelého metra.

Rozkrmujeme u každej bójky plným malým iBoxom halibut peliet 20mm a 24mm guľami Monster´s Paradise a Monster-Liver. Všetko zalievame Liquidom a zasypávame Powderom. Prvý záber máme v noci od bójky zo vstupu do zátoky. Návezec sme mali zhotovený zo šnúrky SOUL Strip Easy STIFF Natural Camo 25lb na konci s hačikom RSH 1000 veľkost 4 a Longshank Nailer veľkost 8. Háčiky sme mali osadené vlasovým rovnátkom Easy Fit Line Aligner clear. Nastražili sme 24mm guličku Monster-Liver v konbinácii V-Popky namočenej v esencii Banán. Kapor hneď zamieril do neďalekého rákosia, okamžite došponovávam vlasec a po chvíľkovom preťahovaní, kto z koho kaprík končí v podberáku. Má rovných 90cm, váha sa zastavuje na 10,20kg. Na začiatok pekný španielský plnokrvník.

Prebúdzame sa do rána, keď po rieke plávajú konáre a rôzny bordel, ktorý sem naplaval z hôr po daždi. Štyri dni čakáme kým sa vyčistí a oteplí voda: sme bez záberu. Počasie nám praje, voda sa ohrieva na 19 stupňov. Začína ožívat zátoka, ryby idú do trenia, začína sa prekrásne divadlo, ktorého sme svedkami v priamom prenose. Všetky zábery máme v noci a to priamo zo zátoky necelých 20m od brehu. Nahadzujeme asi 1,5-2m od rákosia, v 0,7m hlbokej vode. Zábery nám prichádzajú aj na Halibut pelety obalené v Liquidom a Powderu. Za zbývajúcich 7nocí sa nám podarilo vytiahnuť vyše tridsať španielov, ich váha sa pohybovala od 8 do 17kg. Zábery prichádzali striedavo na všetky nástrahy. Po každom záberu sme prihadzovali asi tridciatimi guličkami boiliesu a tak isto pelatami. Chytali sme vo vzdialenosti 15-20m v blízkosti rákosia a potopených stromov, takže sme museli reagovať okamžite a miestnym plnokrvníkom nedarovať ani meter vlasca. Lenže nie vždy sa nám to podarilo a vyhral statný protivník, ktorý bol v miestnych vodách domaJ. Na záver by som chcel povedať, že sa určite na túto vodu ešte vrátime a zmeriame si sily s týmito bojovníkmi. Ryby majú ohromnú silu vďaka ich veľkej chvostovej plutve, niektoré vyzerali ako veľké pádlo ( namerali sme im aj 30cm), pomocou ktorých robili neskutočné výpady.

Tak Nech to jazdí.

S pozdravom ZDENO

Další dvacka na kontě Monster´s Paradise

Další dvacka na kontě Monster´s Paradise ze svazovky. Šťastným lovcem je Petr „Malej“ Paulus...

Jelikož mi nynější osobní události komplikují vícedenní výjezdy, trávil jsem u vody pouze večery a brzké rána. Vše se ale zhodnotilo. Na řeku Labe jsem minulý rok vůbec nejezdil, ale letos jsem to chtěl zkoušet právě tam. Jak se často ale stává, někde krmíte a hned tam někdo sedne a tak jedete jinak a jste naštvaní. To byl i momentální případ. Přijel jsem na nové místo, kde jinak nechytám a vyplatilo se.

Po příjezdu na místo jsem na každou montáž umístil Monster´s Paradise o průměru 24 mm a nevymýšlel nic extra. Zakrmil jsem asi hrstí celých a hrstí půlek boilie na každou montáž. Asi po Dvou hodinách se to poprvé rozjelo. Na břehu skončil klasický labák. Ve čtyři ráno se pípák rozhučel znovu. Po asi dvacetiminutovém boji, převážně pod nohama jsem podebral kapra, kterého jsem tipoval kolem 19kilo. Po převážení a odečtení byla čistá váha ryby 21,10 kg.

Měl jsem možnost vyzkoušet shodou okolností faceliftové MK3 pruty. Tyto pruty vřele doporučuji, protože v kombinací šňůry Visible Touch, je to opravdový zážitek ze zdolávání.

Za Imperial baits team Petr „malej“ Paulus

Od zimy do června

Několik krásných kaprů přes 10 kg se podařilo ulovit Jakubovi Belzovi, tady jsou...

Již od rozmrznutí jsem začal aktivně jezdit na kapry. Počasí mi nepřálo a teploty sahaly někdy i pod bod mrazu. Vítr, déšť,

sníh a průtok kolikrát komplikovali rybařinu, ale touha ulovit rybu byla větší. Letošní jaro jsem se rozhodl chytat na úseku

řeky, kde jsem začínal před třemi lety lovit kapry. Volba místa byla jednoduchá. Z předešlých výprav vím, že kapři na jaře

najíždějí do blízkosti břehů. Montáže jsem tedy pokládal tam, nejlépe do kamenné regulace. Jezdil jsem každý víkend od

začátku dubna.

Je začátek června a někteří kapři už jsou vytřený. Za 10 víkendových výprav sem chytil dohromady 17 kaprů

přes 10kg. Největší kapr měl 90cm a 15,80 kg. Ještě, když byla voda doopravdy studená, nejlépe fungovalo dipované

Monster´s Paradise o průměru 20mm. Od května jsem začal zkoušet panáčka z "paradajska" 20mm a malé 16mm červené

V-popky zalité esenciálním olejem Black Pepper a esencí Elite obalené v těstě z Liquidu a Powderu. Právě na tuhle kombinaci mi zabral největší šupináč.

Nyní musím dohnat známky ve škole, abych zase mohl od začátku prázdnin jezdit ...

Jakub Belza

Další osobáček 25+

Je tady osobáček Jindry Týče 25+ gratulace, jen tak dál "Voloďo"

Po roce na podložce

Možná zní nadpis bláhově, ale je tomu opravdu tak. Stejně jako každý rok, jsme se vydali na jakousi rybářskou dovolenou k nedalekému soukromáku. Tenhle revír si myslím, že znám velice dobře a přesně vím kde, jak a co funguje. Za moje snažení jsem byl odměněn už loni, kdy se mi podařilo chytit kapra s váhou 23kg. To jsem ale vůbec netušil, co mě čeká letos.

Co se týče krmení vezl jsem sebou 50kg kukuřice, 50kg pšenice, 50kg řepky, 40kg halibutek a cca 50kg boilie (Elite, Elite-Strawberry, Fish, Monster, Banana, Stickmix), spoustu V-popek v esencích, k tomu patřičné gely a dipy a samozřejmě Liquid a Powder. Do PVA jsem dával aminopeletky v průměru 4mm.

Ale teď zpět k tomu co se stalo. První den se nám to pěkně rozjezdilo a chvíli po poledni máme na podložce 15ku. Na začátek dobrý, nic méně v neděli opět okolo poledne dostává táta po urputném boji statného šupináče 17kg (osobáček) a v tu samou chvíli mám záběr i já. Tah je monstrózní , brodím po pás do vody a snažím se kapra utahat, tuším že to bude slušná ryba, ale to co mám opravdu na prutu jsem fakt netušil. Kapra podebírám a hned mi na něm něco nesedí, říkám si, že to není možné, ale je!!! Je to můj starý známý, kterého jsem ulovil přesně před rokem, ze stejného místa ve stejný týden. Nevěřím vlastním očím , je to opravdu on. Tentokrát mu zachutnala jedna kulička Elite 20mm + plovka Elite 16mm. Po zvážení jsem úplně v háji. Kapr má neuvěřitelných 25,1 kg můj nový osobák!!! Ještě dlouho potom přemýšlím o tom, jakou jsem měl obrovskou kliku. Nebo to klika nebyla??? Už teď mi šrotuje v hlavě, jaká by byla senzace kapra chytit zase za rok …………. O tom si prozatím nechám zdát a budu tajně doufat .

Ostatně i bráchovi a šímovi se dařilo. Kluci pochytali spoustu pěkných ryb s váhou od 12-15,5 kg. A jako třešničkou na dortu byl koják 83cm /10kg, úplná zlatá rybka ….. a pak štika 95cm, kterou se mi podařilo zapřáhnout při stahování banánové plovky J

S pozdravem a přáním pěkných úlovku Jindra “Volova“Týč

Czech Imperial baits team

Italští ,,špageťáci“

Pěkná zpráva nám přišla od Tomáše "Otradi" Otradovského z výpravy za "špageťákama".

Zítra je poslední dubnový den a český národ bude pálit své čarodějnice. Namísto toho, abych připravoval oslavu upálení partnerky Kiss , balím kompletní výbavičku na lov italských kapřích krasavic.

Cestovní horečka mi proudí tělem a přemýšlím nad tím, co ještě nemám zabaleno a určitě budu potřebovat. Musím se ale krotit, protože můj Passat není nafukovací a do rakve půl tuny taky nenaložím. Tentokrát na lov vyrážím s mým tátou, aby poznal krásu zahraniční rybařiny. Nezáživná noční cesta probíhá v poklidu, to se ale nedá říct o prvních pocitech po příjezdu k vodě. Průtrž mračen, která nemá konce, státní svátek, tudíž všechna místa obsazena včetně těch, které normálně neexistují, prostě parádička. V této chvíli přemýšlím o tom, že šlápnu na plyn a pokračuji směr Francie. Unavený a promočený ještě jednou objíždím revír. Ptám se rybářů jak dlouho tu budou. Odpovědi jsou pro mě docela šokující ,,jsme tu 4 týdny a ještě tu 2 budeme“.

Jelikož revír znám, tak jsem prozkoumával místa, která jsou pro nováčka poměrně skrytá a na první pohled neexistující. Mám trochu štěstí. Na fleku, ležící na soukromém pozemku, balí jeden italský rybář. S menším váháním bez dovolení otvírám bránu a střídám odjíždějícího kapraře. Ptám se ho jestli nebudu mít problémy a on kroutí hlavou a mumlá ,,NO PROBLEMO“. Ještě vyzvídám situaci o kaprech a vypadá to, že kapři v tomto ochlazení moc nezobou. Jsem rád, že si máme kam sednout a trochu si odpočinout. Chytat budeme až zítra, dnes nikde povolenku neseženeme. Otec je stále nervózní ze zítřejšího setkání s majiteli soukromého pozemku. Já to vše házím za hlavu a soustředím se na přípravy.

Při prozkoumávání okolí začínám pochybovat o setrvání na tomto místě a již přemýšlím, kam se co nejrychleji přestěhujeme. Hloubky jsou tu pro jaro absolutně nevyhovující, 10 m od břehu je 7m hloubky, která se zastavuje na 10 metrech. Ve vzdálenosti 200 metrů od břehu je hloubka již 20 metrů. Jediné co mě napadá je využít příbřežní partie. Ale 6 prutů nasázet podél břehu asi nepůjde. Většina břehů je příliš strmá a neudržím na ní žádné krmení. Podobně situovaný břeh je i na ostrově, který mám 300 m daleko. No nic, poperu se s tím a udělám maximum pro úspěch. Finální rozmístění volíme 3 pruty podél břehu do stulíku v hloubkách od 1m do 3m hloubky, 2 pruty k ostrovu do hloubky 1m a 4,5m a poslední prut pod spadlý strom do 7m hloubky. Většinu prutů budeme vyvážet do vzdálenosti od 250 do 450 metrů.

Teplota vody se pohybuje kolem 15°C, to pro mě znamená, že mohu experimentovat v metodách krmení. Některé místo rozkrmuji 15kg boilie a naopak na jiném přihazuji jen pár vysušených kulí. Na každý flek rozhazuji přiměřeně obřího tygřáku. Tentokrát vsázíme na 3 druhy Boilie: Monster´s Paradise, Elite-Strawberry a Osmotic spice, vše v rozměrech 20 – 28 mm. Poměrně chladné počasí, které má panovat celý následující týden, nás znepokojuje a nedáváme si moc šancí pro úspěch. Opak je pravdou, pár hodin po vývozu přichází razantní záběr z 300m vzdáleného fleku, kde je metr hloubky.

Tímto záběrem se startuje kolotoč záběrů z příbřežních partií. Kapři do těchto míst najíždějí i když prší a voda se stále ochlazuje. Místa která jsou hlouběji než 3 metry, zůstávají hluchá, nebo z nich přichází ojedinělý záběr. Kapři jsou nejaktivnější příchodem tmy až do dopoledne. Během celého týdne, kdy panuje stále stejné počasí, se kapři aktivně krmí a 30 zdolaných ryb je toho důkazem. Váha kapřích krasavic se pohybuje od 10kg až po 16kg. Třešničkou na dortu je pigmentově dvoubarevný šupináč s váhou 20kg. Kapři přijímají všechny prezentované druhy boilie , s tím že nejtěžší ryby si vybírají Monster´s Paradise obalený v Powderu, přizvednutý půlkou Fluo V-Pop žluté barvy z místa vzdáleného 430m z 3metrové hloubky, cca 4 m od břehu z malé díry mezi stulíky.

V momentě kdy se začíná zlepšovat počasí a teplota vzduchu i vody stoupat, kapři přestávají kupodivu brát. V tento den, kdy obloha září sluníčkem mi přichází v pravé poledne nečekaný záběr ze zmíněného 430m vzdáleného pointu. V tento čas jsem za celý týden neměl záběr, tak jsem byl zvědav co z toho bude. Dojíždím nekonečných 400metrů, během této doby dokázal kapr slušně omotat můj SHOCK IT do pralesa stulíků. Vše v pohodě prořezávám a dostávám se poblíž kapra, kde ovšem už musím trhat stulíky rukama. Ryba byla tak propletená, že se mi nedaří uvolnit vlasec. V okamžiku kdy jsem po ramena ponořen pod hladinu a mám vše skoro uvolněno, objevuje se mi pod rukama tělo ohromného lysce odhadem do 25 kg. S údivem,, čumím“ na neskutečnou rybu, která se mi ukazuje v plné kráse, okamžitě vstávám, zvedám prut, v tom se kapr leká a ohromnou silou vypálí pryč a uniká s mým utrženým návazcem. Nezbývá nám nic než spálit žal tekutou hruškou.

Po zbývající 4 dny přicházejí pouze náhodné záběry od ryb do 12kg. Celkové skóre končí čtyrčeti zdolanými kapry. Přitom je květen, sluníčko svítí a stupnice teploměru ukazuje teplotu vody okolo 18°C. V tento čas by aktivita kaprů měla stoupat a záběrů přibývat. Z toho si opět beru ponaučení, že nemusí být vše tak jak se na první dojem zdá.

Za Imperial Baits Tomáš Otradovský ( Otráďa)

Další osobák přes 20kg

Další osobáček ve formě životního úlovku nám popsal Petr Hluchaň gratulace!!!

Zdravím Imperialisty,

je začátek května a s bráchou jsem naplánoval krátkou výpravu na naši ,,srdcovku´´ Pálavská jezera, konkrétně Dyje 7. Datum odjezdu byl čtvrtek 17.5.2012. Vyjeli jsme radši už brzy ráno, protože jak moc dobře víte, chytnout na Dyji 7 zajímavý místo je o víkendu problém. Brácha vypůjčil od kamaráda vozík, zapřáhli jsme ho za mou Feličitu a vyrazili jsme.

Kolem 10h přijíždíme k jezeru a hledáme už dopředu vytipované místa...Máme štěstí, místo v které jsem snad ani nedoufal je volné. Ještě vedlejší flek byl taky volný, ale brácha nechal rozhodnutí na mně... Vedle foukalo méně, což evidentně bráchovi vyhovovalo, ale mně něco říkalo, ať zůstaneme tady, takže jsem rozhodl a zůstali jsme!!!

Brácha nafouknul člun a mohli jsme vyrazit prosondovat dno. Asi po 150 metrech jsme našli hlubší místa a nějaké vázky, tak jsme si místo označili a jeli na břeh chystat kapří dobrůtky. Vlny nám bohužel přidali více práce, protože bez motoru je vyvážka ve vlnách pěkná dřina.

Brácha se rozhodl chytat první dny pouze na odhoz. Místo si rozkrmil kukuřicí a tygřím ořechem, já jsem navnadil plošně přibližně třemi kily aminopelet, které sem namíchal ve velikostech 15 a 25 mm. Brácha první den nachytal kapříky kolem 50 cm, ale záběr od větší ryby mu nepřicházel. Pod háček jsem nastražil dvě neutrálně vyvážené kuličky Half n Half Fish o průměru 20 mm. Montáže jsem vyvezl mimo krmné místo a čekal až se rozezní mé hlásiče...

…. a v pátek to v 15hodin přišlo.

Swinger pomalounku vyjel k prutu a rozhrčela se brzda mého navijáku...zasekl jsem a hned poznal, že se jedná o větší rybu, ale co byla chyba, že jsem nevyjel pro rybu na vodu a ryba mi rázem zajela do vázky. Aby to nebylo málo, to samé se opakovalo o hodinu později a opět vázka!!!! Ryby se zbavili háčku ve vázce a mně zbyly oči pro pláč. Tak jsem se naštvaný rozhodl chytat na odpadávací kámen...

Večer jsme s bráchou rozdělali ohýnek, popíjeli slivovičku a čekali kdy to přijde a ono přišlo!!! Ve 23hodin se rozjel můj levý prut a dvě koule Half n Half Fish obaleny v Powderu opět zafungovaly!!! Tentokrát s bráchou neváháme a vyrážíme na vodu. Domotávám vlasec a po celkem krátkém souboji podebírám kapra 77cm s váhou 7kg. Spokojeni, že konečně jsme chytli pěknou rybu usedáme k ohýnku...Levý prut už ani nevyvážím a jelikož dvě koule Half n Half s příchutí Fish mám i na pravém prutu, čekám další akci...Blížila se pomalu půlnoc, když v tom se mi rozjíždí brutální jízdou i ten pravý prut...zvedám ho ze stojanu a pozoruji, jak ubývá na mé cívce vlasec, jako bych zapřáhl lokomotivu. Rychle vyrážíme opět s bráchou na vodu, ryba si neustále odvíjí a asi až 600 metrů od břehu se mi začíná naplňovat cívka vlascem a začíná souboj. Ze začátku cítím, že rybu přitahuji přes nějakou vázku, ale po chvíli se vlasec uvolní a já se snažím rybu dostat na hladinu. Ryba se nevzdává a zkouší prudké výpady, které ale očekávám a brzdu mám přiměřeně povolenou. Snaží se držet u dna a moc se mi nedaří ji dostat ke hladině. Už jsem celkem unavený, ale po chvíli se nám ve světle čelovky mihlo tělo mohutného kapra šupináče. Ještě chvíli s ním bojuji a nakonec se mi ho daří dostat na hladinu a brácha ho prvním pokusem mistrovsky podebírá. JO!!!!! Vší sílou se snažíme kapra vyzvednout do člunu a podle toho, jak nám to dalo zabrat nám dochází, že se jedná o kapra hodně přes 10 kg. Brácha nás konečně přiváží ke břehu a já se nemohu dočkat až kapra pořádně uvidím a zvážím. Pokládáme ho na už mokrou podložku, polévám ho a vytahuji metr a váhu. Když vidím jeho nádherné tělo doufám, že se dostanu k hranici 20 kg. Nejprve ho měříme a má 102 cm, poté vážíme a má váha ukazuje 22kg!!!! Fantazie!!!! O takovém kapru se mi ani nesnilo...vždyť to přišlo na svazové vodě a na mé srdcovce - Pálavských jezerech. Krása!!!!!!!!!!!!!

Z euforie nás vytrhávají světla řítícího se auta na nás. Z auta kvapem vystupují tři pánové s čelovkami na hlavě. Dobrý večer rybářská stráž!!!!!!!! A do háje...tuším, že už je hrubě přes půlnoc a já mám kapra na břehu. Pan (zřejmě Reno) a jeho další dva pikolíci šmejdí kolem a kontrolují montáže. Reno mě buzeruje dost naštvaným tónem, jak dlouho sem ho tahal a kolik je hodin!!! Já mu povídám, že hodně dlouho. Když vidím, jak je Reno naštvaný, radši kapra rychle fotím a pouštím do jeho ráje. Reno po kontrole montáží (kde nic neshledal) nasupený odjíždí hledat jiné rybáře, co porušují naše pro mně nesmyslné Rybářské řády...moje fotky jsou sice nic moc a foceny ve stresu, ale i tak jsem šťastný za nádherný životní úlovek a zážitek. S bráchou ještě do rána zapíjíme kapra a mé štěstí slivovičkou. I jemu se další den povedlo ještě ulovit kapra okolo 70 cm a každý jsme měli ještě záběr, ale ryby skončili ve vázce.

Přišlo nedělní ráno a my se balili k odjezdu...spokojeni z krátké a úspěšné výpravy odjíždíme v poledne domů a těšíme se na brzký návrat na naši milovanou Pálavu...Petrův zdar.

S pozdravem Petr Hluchaň

Kapří milostné radovánky

Ahoj Imperialisti,

posílám zprávu od vody z krátké 48 hodinové výpravičky, kterou jsem absolvoval v období tření kaprů. Byl jsem poměrně skeptický vzhledem k naplánovanému termínu zmíněné výpravy, ale bohužel, volný čas je pro mě poslední dobou čím dál větší vzácností. Byl jsem i docela smířený s tím, že budu po celou dobu bez záběru, ale nejdůležitější pro mě byl samotný pobyt v klidu krásné přírody a setkání s mým kamarádem Jirkou, kterého jsem neviděl několik měsíců.

Předpověď počasí následujících dnů byla velmi optimistická, takže nemohlo být pochyb o tom, že se budou kapři oddávat rozmnožovacím aktům.

V odpoledních hodinách jsme dorazili k jednomu krásnému jezeru, které je velmi bohaté na vodní traviny v mělkých partiích lokality. Na první pohled bylo znát, že se právě zde třou velcí kapři. Voda se doslova vařila. Rozhodli jsme se kapry v tomto nijak nerušit a své montáže vyváželi a nahazovali do jiných partií revíru.

Na pravé straně jezera se v blízkosti břehu nacházelo větší množství spadaných větví, nad které se skláněly baldachýny větví vzrostlých stromů. Předpokládal jsem, že by se sem mohli kapři stahovat na noc odpočívat a při té příležitosti „zobnout“ nějakou tu voňavou kuličku. Ze břehu jsem do okolí vázek rozházel cca 1kg boilie Monster-Liver 20mm, které jsem před tím zalil tekutou potravou Liquid a poté zasypal Powderem. Na jeden prut jsem jako nástrahu použil panáčka složeného z boilie Monster-Liver a růžové V-popky naložené v čisté esenci Monster spolu s esenciálním olejem Black Pepper. Druhou montáž jsem osadil samotnou bílou V-popkou naloženou v esenci Banán. Nahazoval jsem do těsné blízkosti vázek, takže jsem tomu musel přizpůsobit i montáže. Ty jsem poskládal z háčků Fox Arma Point SSBP vel.5, návazcové šňůrky Korda Arma-kord 30lb, in-line olova a 1 metr dlouhého vlasce Shock´it v průměru 0,70mm, který sloužil jako ochrana proti zamotání návazce a také proti poranění ryby při zdolávání. Šokový nástavec v délce 10m jsem zhotovil rovněž z produktu Shock´it, tentokrát v průměru 0,50mm.

Byl jsem neskutečně překvapený, když se mě již po hodině od nahození montáží rozezněl jeden z hlásičů. Záběr přišel na prut, kde byl nastražený „panáček“. Rybu jsem držel z dosahu vázek a snažil se ji dostat na volnou vodu. Po nějaké době se mi to podařilo a já se později mohl těšit z krásného dlouhého šupináče ve světle zapadajícího slunce. Jednalo se o mlíčáka, který měl na těle stopy zranění z předešlého tření.

Asi 30 minut po opětovném nahození montáže se ten samý hlásič ozývá znovu a já zdolávám dalšího šupíka, který svou stavbou těla připomíná sazana. V noci jsem měl další 3 záběry, které úspěšně proměňuji ve svůj prospěch a na břeh se postupně dostávají dva lysci, z toho jeden menší, kterého vypínám ještě ve vodě, a jeden šupináč. Druhý den se dělá ještě větší teplo než v předešlé dny a kapři se třou jako o závod.

Záběr během dne nepřichází, a tak se spoléhám opět na večer a noc. Okolo 21h přichází záběr na prut, kde je nastražena bílá V-popka s banánovou esencí. Již po záseku je mi jasné, že se bude pravděpodobně jednat o největší rybu výpravy. Po dlouhých minutách zdolávám velkého šupináče, který mi udělal ohromnou radost. Potom během noci bohužel přicházím o dvě ryby, které vyřezávám ve vázkách.

Do dalšího dne se již nic neděje a dopoledne přichází balení. Jsem velice spokojený, protože na začátku výpravy hrály prakticky všechny faktory proti mně. Ať už to bylo velmi málo času k lovu nebo milostné řádění kaprů, i tak nedokázali ryby odolat kvalitním produktům od Imperial baits.

S pozdravem Zdeněk Ipser

Osobáček

Dorazila k nám od Petra Prause zpráva o překonání dosavadního osobáku. Gratulujeme!

Je sobota ráno a vyrážíme s kolegy z práce, Láďou a Martinem, na třídenní rybačku. Po příjezdu na místo připravujeme krmení a usedáme ke stolku, otevíráme pivko a připravujeme návazce.

Kluci byly na kaprech poprvé, takže jim ukazuji nějaké jednodušší montáže a já samozřejmě připravuji svou nejoblíbenější, kombinovanou montáž z fluorokarbonu SOUL Translucent 25lb, šňůrky Kryston QuickSilver a perfektního háčku SOUL Hook RSH 4000 8.

"Vše je připraveno, tak to tam můžeme naházet", povídá Ládík. Asi po hodině se rozezní Martinův signalizátor. Netrvalo dlouho a na břehu je krásný Lín atakující délku 50cm, kterému zachutnaly dvě 16tky Elite Strawberry. Po pár fotkách vracíme rybu zpět vodě a posíláme montáž zpět. Před setměním ještě pruty převážíme a těšíme se na následující noc, která bude podle předpovědi chladná.

Předpověď se naplnila a my se budíme do mrazivého rána, kdy se teplota pohybovala okolo 2°C. Přes noc se Martinovy podařilo chytit dva kapry okolo 10ti kg, kterým zachutnala opět "jahoda" a plovoucí Monster-Liver v esenci Monster, což ho velice potěšilo.

Stále čekající na svůj první záběr, Ládík dostává svou šanci, když se brutálně rozjíždí jeho prut s nástrahou Monster´s Paradise průměr 20mm. Po několika minutách boje se může Láďa pyšnit svým prvním kaprem na boilies u kterého váha ukazuje lehce přes deset kg.

Konečně přichází řada i na mě a můj proutek Max Nollert Temptation MkIII s nástrahou Monster´s Paradise. S Martinem vyrážíme za kaprem, který mi dal jasně najevo, že se bez boje nevzdá.

"Je to táááááám"... můj hlasitý výkřik po podebraní kapra musel být slyšet na vzdálenost několika kilometrů. Při vážení ukazuje váha číslo, na které jsem čekal přes pět let. Šupináč dlouhý 98cm váží 19,8kg, což se stává mým novým osobním rekordem. Do odjezdu se ještě podaří chytit jednoho kapřího dorostence a pro mě i pro kluky vele úspěšná výprava končí.

Závěrem chci poděkovat Martinovy a Láďovy za super tři dny u vody a těším se příště.