S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 1 999,00 Kč (76,89 €)
Cena od: 299,00 Kč (11,50 €)
Cena od: 3 770,00 Kč (145,00 €)

Nejprodávanější

Cena od: 199,00 Kč (7,65 €)
Cena od: 1 099,00 Kč (42,27 €)

» Zprávy od vody
První výjezd s Imperial baits a SOUL

Krátkou zprávu nám poslal Jirka Krejča z jeho prvního a velice úspěšného výjezdu za kapřími bratři na Nové Mlýny v letošním roce.

Je začátek června. Objíždíme jezera pod Pálavou a rozhodujeme se jestli Dyje 5 nebo Dyje 6.Všude bez rybářů, všude liduprázdno. Čím to asi je??? Delší dobu to tu nejde. Jsme rozladěni, ale nevzdáváme to a nakonec se rozhodujeme pro šestku.

Jak se později ukázalo, byla to dobrá volba. Kupujeme povolenky a chystáme vše potřebné. Připravuji si návazce s novými háčky, háčkové rovnátka a potahované šňůrky na návazce od firmy SOUL. Každý na jeden prut nasazujeme boilies Monster-Liver 24mm a na druhý Monsters Paradise rovněž 24mm. Hned první noc máme čtyři záběry a na udicích kapři mezi deseti až třinácti kilogramy.

Druhou noc, spíše už k ránu, mi přichází záběr do padáku na Monster-Liver. Ryba je těžká a dělá mohutné výpady. Po nekonečném boji nakonec končí v podběráku. Pečlivě ho vážíme, je to šupináč 106cm dlouhý a váha nakonec ukazuje 21,30kg. Super, mám z něj velkou radost. Škoda jen, že už je většina kaprů vytřených.

Další dny přicházejí opět kapři okolo deseti kg. Mění se počasí, ochlazuje se a Jirkovi se daří zdolat krásné šupíky 14,50kg, 15kg a lysce15,50kg. Bratrovi se taky povedl hezký kousek 12kg. Ráno se opět otepluje a záběry ustávají.

Poslední ráno mám záběr pouze já. Je to 13kg šupináč. Týden uběhl jako voda a nás čeká nenáviděné balení, ale už se těšíme na další kolo našeho souboje s místníma kaprama.

Zatím ahoj a hodně štěstí Jirka Krejča

Rozlučka se svobodou

Tuto výpravu jsme s kamarády dlouho plánovali. Volba padla na námi milovanou svazovku a při jednom jsem se rozhodl, že zapijem svobodu, jelikož za 2 týdny vstoupím do chomoutu. Přijede za námi na pár dní i kamarád Tomáš Blažek, což vyvolalo značné pozdvižení, jak u kluků tak v okolí. Na Tomáše jsem se moc těšil, jelikož jsem věděl, že spolu něco vymyslíme, abychom dostali kapří maminu.

Při příjezdu k vodě jdeme s kamarády Radimem a Martinem prozkoumat dno. Nacházíme každý pěkné lavice na odhoz. Umisťujeme na nich malé boječky pro lepší orientaci při házení. Martin bude chytat s Radimem a já s Tomášem. Chci do příjezdu Tomáše místo náležitě připravit a krmím asi 2 hodiny raketou ve které mám směsici Aminopelet 15 milimetrů s tygřím ořechem. Navrch přihazuji 3 kg boilies Monsters Paradise. Radim s Martinem volí podobnou taktiku s tím , že krmí boilies Fish a Fish-Banana. Tomáš má přijet až následující den.

Přes noc se nic neděje až do 10 hodiny ranní, kdy má Radim brutální jízdu. Bohužel ryba kolem 15 kg zhruba po 5 minutách boje padá z háčku. Škoda mohla to být pěkná ryba. Po obědě dorazil Tomáš. Vymýšlíme taktiku na večer, abychom vydráždili ryby. Chystáme pořádnou dávku krmení. Na první zákrm jsme si nachystali 75 kg partiklu a k tomu přihodíme do prostoru boilies Monsters Paradise a Stickmix. Celý partikl prolévám skvělým rybím olejem Intense fish oil. Do večera máme u bójky zakrmeno. Na dně se musel udělat nádherný koberec krmení. Před setměním se začaly na našem místě ukazovat ryby, ale záběr nepřichází.

Začal foukat silný vítr na nás a všichni se shodujeme, že toto nám určitě něco přinese. Celou noc se nic nedělo. Martin v 5 hodin ráno chytá kapříka kolem 60 cm.

Dorazili za námi kamarádi na zapíjeni svobody a párty se začíná dobře rozjíždět. Z druhé strany za námi dorazil i kamarád Michal Marek s přítelkyní. Je zhruba kolem 11 hodiny a všichni se náramně bavíme, když mám takový hrčák, že jsem myslel, že kapr musel dostat raketový pohon. Hned po záseku se prut ohýbá k hladině a je jasné, že toto bude velká ryba. Vymotala ze startu snad 50 metrů a stále jede. Chtě nechtě musíme na loď. Je již za bójkou a stále nabírá směr do půlky jezera, kde tuší vysvobození ve všude přítomných vázkách. První je poblíž Michal a okamžitě se vrháme spolu střemhlav do lodě. Po 10 minutách se konečně dostáváme nad rybu. Prut se ohýbá k navijáku pod vodu a to co se za chvíli vynořilo v křišťálové vodě nám oběma vyrazilo dech. Michal vyhekl jenom: „to je 20-cka vole!“. Rybě nedám ani metr a okamžitě jí vší silou pumpuji k hladině. Jde až podezřele dobře a Michal jí úspěšně, snad na podruhé podebral. Můj vítězný pokřik se nese jezerem a Michal si stojí za svým, že má přes 20 kilo. Ani nedýchám, když zvedáme kapra v saku na váhu. Po odečtení saku se váha zastaví na 20.50 kilech. Padá na mně neuvěřitelná euforie, jelikož o takovou rybu se zde snažíme s kamarády již několik let. Při focení mám jízdu na druhý prut. Bohužel kolega, který zrovna prošel kolem kapra zasekl v jízdě a tudíž ryba spadla. Mohl to být zajímavý double, ale nevadí. Ani se mi nechtělo věřit, že se nám to povedlo, když přijel Tomáš a zrovna ve chvíli, kdy jsem se loučil se svobodou. Popravdě řečeno, zase jsem se na to až tak nesoustředil. Jindy bych vymýšlel nevím co. Asi je Tomáš magnet na kapří velikány, jinak nevím. Musím podotknout, že to beru jako úspěch nás všech, jelikož místo jsme vybrali společně po dlouhých debatách s Radimem a Martinem. Že má na tom zásluhu Tomáš, se skvělým Stickmixem, nemusím ani říkat. Michal Marek pokřtil kapra jménem Pavlínka po mé budoucí manželce, nacož jsme se všichni náležitě napili.

Ten den byl hodně dlouhý a slavili jsme do rána. Další den kolem oběda má Tomáš bez jediného pípnutí krásnou jízdu. Ryba si vzala snad 100 metrů, než se ji podařilo Tomovi zastavit. Po 15 minutách úspěšně Tomášovi podebírám nádherného starého lysce rovných 15 kg. Paráda a zároveň krásná práce Tome. Rybu po natočení a vyfocení okamžitě pouštíme zpět do její domoviny.

Jsme hodně spokojeni. Navečer dokrmujeme s Tomášem 50 kg partiklu a 10 kg boilies. V noci chytáme pár menších ryb okolo 6 kilo. Brzy ráno má Radim jízdu a po 10 minutovém boji Martin úspěšně podebírá šupináče 14 kg. Super. Tuto rybu jsem chytl loni na 13 kg. Mě se daří chytit po obědě šupináče kolem 12 kg. Loni jsem tutéž rybu chytli já i Martin.

Co říci závěrem k této výpravě. Byla skvělá. Chytli jsme nádherné ryby a současný rekord jezera. Všem kamarádům patří velký dík a chtěl bych Vám říct, věřte tomu co děláte, protože sny jsou od toho aby se vyplnily a oni se plní .

Za Imperial baits team Jarda Šupík , Tomáš Blažek a kamarádi .

Konečně u vody

Zdravím Imperialisti!

Po dlouhé době se mi podařilo vyjet k vodě na víc, než jen na jednu noc. Pracovní a rodinné vytížení mi nedovolovalo u vody strávit tolik času, kolik bych si představoval. V rodině bylo mnohem veseleji v podobě narození dcerky Natálky. A teď už konečně k vodě!!!!

Po příjezdu k pískovně začíná to, co všichni dobře známe, vybalování všeho možného, co k lovu našich kapřích miláčků potřebujeme. Na první prut dávám plovku Elite-Strawberry, zalitou čistou esencí a obalenou v Powder pastě. Na druhý jednu kuličku Elite-Strawberry doplněnou o V-Pops červené barvy také v esenci Elite-Strawberry. Montáže putují na vytipovaná místa a já se nemůžu dočkat prvního záběru. Večer se nic zajímavého nestalo a my si po pár skleničkách bylinek jdeme lehnout. Ráno mě budí oblíbený zvuk signalizátoru. Zvedám prut, na kterém byla plovka v powderu a cítím, že to bude slušná ryba. Asi po dvacetiminutovém boji kapra podebírám. Dávám kapra do podložky a rychle jdu vzbudit kamaráda Tomáše, aby mi pořídil fotečku na památku. Po zvážení a odečtení podložky má rovných 17kg. Pořizujeme rychle fotografie a rychle kapra pouštíme do svého domova. Ještě jsem se nestačil rozkoukat a vtom se mi rozjíždí i druhý prut. Rychle běžíme k prutu, zvedám ho a cítím velký tah. Ryba si brala metry pletenky Visible Touch a vůbec se ji nechtělo ke břehu. Konečně se mi ji daří zastavit a po tvrdém boji u břehu i podebrat. Váha bez podložky byla 16,2kg. Cítím se jak ve snu.

V odpoledních hodinách přišel jeden kapří dorostenec a do večera už nic. Ráno se probouzíme do slunečného dne, ale bohužel beze zvuku signalizátorů. Děláme ranní kávičku a přemýšlíme, co dál. Těsně před obědem se hlásí prut s plovkou. Po krátkém boji zdolávám kapříka o vaze 12kg. Rychle nabíjím to samé a montáž nahazuji do stejných míst. Zhruba po dvou hodinách se hlásí stejný prut s plovkou. Váha 11,5kg. Druhý prut byl už celý den bez kontaktu, tak jsem se rozhodl změnit místo i nástrahu. Pod háček nabíjím jednu kuličku Monster-Liver s bílou V-Pops, naloženou v esenci Monster a to celé obalené v amino Gelu Monster-Liver. Montáž nahazuji cca dvacet metru od druhého břehu. Druhy den v podvečer se prut rozjíždí a já po krásném boji podebírám nádherného šupíka na vaze 14,5kg. Večer se dost ochladilo a poslední den prodlouženého víkendu už žádný záběr nepřinesl.

Chtěl bych poděkovat Tomašovi za informace a perfektní produkty.

S pozdravem Jarda ,,Barošák“ Baroch

Německo + Francie

Ahoj kluci, než jsem odjel do Francie plný očekávání z mně neznámé vody, strávil jsem jeden víkend na mé oblíbené pískovně. Věnoval jsem se testování koulí, které jsem bral do Francie. Navzdory teplému počasí to docela šlo a chytil jsem celkem sedm kaprů. Hodně jsem byl překvapen tím, že mi ryby brali výhradně ve dne a to byli neskutečné pařáky. Ten první 14,5kg zabral na Fish-Banana a druhý 11,6kg na kombinaci z mixů Birdfood Banana a Elite. Tato kombinace celkem fungovala, co mně docela potěšilo.

Následovala výprava do Francie. Po příjezdu k vodě jsem byl docela nadšen. Voda byla nádherná pro kapry. Hloubka kolem tří metrů, asi 20m pobřežní části zarostlá trávou, která skrývala velké bohatství ve formě různé „havěti“, kterou mají kapříci tak rádi. Za trávou se táhnul zlom z 1,7m do 2,5m, no a pak se dno pozvolna zvažovalo na nějakých 3,2m. Asi na 500metrech se nacházelo původní koryto a tam stoupala hloubka na 2,4m pak prudce padla na 2,8m a pak pozvolna stoupala. Prostě po prvním průzkumu nádhera.

Rozkrmil jsem to od koryta do véčka a to boilies Fish-Banana a Monster-Liver. Pak jsem udělal dvě hluchá místa, kde jsem hned nechytal. Tyto místa jsem rozkrmil Fish-Banana a Monsters Paradise. První 3 noci jsem neměl ani ťuk a tak jsem to převezl. Po další noci jsem byl opět bez záběru a to už nebylo moc dobrý. Mí kolegové a další dva Nizozemci byli taky bez ryby. Dva pruty jsem dal do koryta a dva jsem nechal na místě. Kolem půlnoci se ozval konečně očekávaný zvuk hlásiče a já si vyjel konečně pro kapra. Zabral na Fish-Banana s bílou V-Popkou 16mm obalenou v pastě z Powderu a Liquidu posílenou o GLM, NHDC a tentokrát jsem přidal ještě Betain. Měl sice jenom 17 kilo, ale po vytření byl jak vytrénovaný sportovec a měřil rovný metr. Bohužel to byla jediná pěkná ryba celé výpravy. Přišel ještě jeden kapřík na Banán předposlední noc, ale to bylo všechno. Podle mě, jsem tam přijel pozdě. Ryby byli po vytření, voda měla 22 stupňů a ve vodě to doslova explodovalo vším, co kapři milují. Příště naplánuji výpravu mnohem dřív. Po pár informacích od místních rybářů a fotkách, které jsem viděl vím už teď, že se tam určitě brzo vrátím.

Čau Igor.

Stickmix vs Elite

Jakmile mi pracovní povinnosti dovolili na chvíli odjet ke svazovce, neváhal jsem, sbalil věci a zastavil se u Tomáše v prodejně v „Lučebce“ Kolín dokoupit zásoby. Mým cílem nákupu byl mnou nově oblíbený Stickmix a neopomenul jsem ani na chytací bombu Elite. Tentokrát jsem bral pouze boilie, protože gel s dipem, je pro mě samozřejmostí a mám je již v zásobě a rychle ujížděl pryč. Musel jsem odjet co nejdříve, protože Tomáš má v prodejně tak obrovský sortiment, že bych tam byl schopný nechat i „boty“ J

Jako nástrahu jsem použil 20mm kuličku v kombinaci s bílou V-pops o průměru 16mm. Celou montáž složenou z háčku č. 8, šňůrky Easy strip stiff, včetně antitangl rubber jsem měl několik dní mezi plovkami zalitou čistou esencí Elite. Tuto montáž jsem nahodil do místa, kde jsem ještě nikdy nechytal. Byl jsem plný očekávání, jestli se montáž rozjede. Na druhou montáž jsem použil kombinovaný návazec z komponentů značky SOUL. Umístil jsem na ni 20mm kuličku Sticku nyní již bez plovky. Ke každé nástraze jsem ještě přidal malou PVA punčošku s rozdrcenými kuličkami. Po nahození jsem ulehl do pick-upka zapnul zápas Cze - Svk a čekal na pípnutí. Asi hodinu po nahození se mi rozjel oblíbený Stickmix. Na prutě už jsem poznal, že to bude alespoň desítečka. Při zvážení a odečtení saku, váha ukázala lehce nad 11kg. Znovu se prut rozjel v pět hodin ráno. Na podložce mi skončil první eliťáček, šupík 10,3kg. Po ošetření a pořízení dvou fotek putoval rychle zpátky. Jelikož jsem v sedm hodin musel do práce nic se již to ráno nestalo. Po práci jsem se večer vrátil zpět a montáže putovali do stejných míst. Další záběr jsem měl zase až ráno, tentokrát v půl páté znovu na stejnou Elitovou kombinaci. Nyní si pro ni připlaval lysec na váze necelých 10kg. Poslední záběr přišel těsně před odjezdem domů opět na panáčka. Elitky sebral již vytřený 12kg krásný šupík.

Teď, až pojedu k vodě, budu zkoušet již kuličky větších průměrů tak uvidíme, jestli se v době po tření povede nějaký krasavec J

Petr „malej“ Paulus

Doc, Imperial baits a Cassien

Krátkou zprávu z úspěšné týdenní výpravy nám poslal Zdeněk „DOC“ Vašek.

Tak se nám poštěstilo poprvé navštívit proslulé jezero Lac de Saint Cassien, byť jen na jeden týden. Vybaveni vším potřebným, včetně informací o specifikách tohoto jezera od Tomáše Blažka a Jardy Suchého, jsme dorazili k legendární kaprařské lokalitě po úmorné cestě nepohodlnou dodávkou. Chytat jsme začali až druhou noc, takže jsme první noc byli alespoň svědky Jardových tří nočních kaprů mezi 15 – 20 kg.

Další den jsme Jardu vystřídali a konečně začali chytat. Boilies nám připravil Tomáš ve třech variantách: Fish-Banana, Elite a Monsters Paradise. Druhou noc Mary ulovil lysce 12 kg a o velkou rybu po dvacetiminutovém souboji přišel vinou chybného uzlu. Pak přišla řada i na mně a to třetí noc , když jsem z šestimetrové hloubky zdolal na panáka Elite s plovoucím Ananasem lysce 106 cm a 26,5 kg. Štěstí bylo zřejmě unavené, takže další noc jsem z totožného místa, v totožnou noční hodinu a na totožnou nástrahu zdolal opět lysce 21 kg. Mary noční účet doplnil jedním šupináčem okolo 10 kg.

Další noc patřila jen sumcům, kterých je zde opravdu veliké množství. Poslední noc konečně zabodoval i Stano svým novým osobákem v podobě lysce 21 kg. Mám li nějak zhodnotit náš týden na Cassienu, tak potom – NEMĚLO TO CHYBU !!!!!!!

12,00_kg 21,05_kg 26,50_kg 94cm_21,05_kg 106cm_26,50_kg

Před třením

Je květen, voda se rychle otepluje a my s kamarády vyrážíme na krátké vycházky k vodě, abychom ulovili tu svou vysněnou kapří maminu. Byl jsem teď hodně pracovně vytížen a neměl jsem čas ani o víkendu, proto jsem vyrážel aspoň na pár hodin po práci na večer.

Vybral jsem si jedno slibné místo, kde jsem ze zkušenosti minulých let tušil kapry před třením. Toto místo jsem rozkrmil 5kg boilies Elite a 10kg Aminopelet 15mm. Vše jsem den dopředu zalil Liguidem a zasypal Squid-Liver moučkou a ještě Proteinkoncentrátem. Vše jsem ještě po zaschnutí zalil celým Dipem Elite. Rozkrmil jsem čtverec o ploše 20m čtverečních. Místo jsem nechal 2 dny v klidu s tím, že třetí den pojedu po práci na noc k vodě. 2 dny uběhli jak voda a již stojím na břehu mého oblíbeného jezera. Na jeden prut nastražuji boilies Elite o průměru 24mm obalené v Powder pastě . Na druhý prut nastražuji boilies Monsters Paradise, taktéž v průměru 24mm. Je večer a já ulehám ke spánku spravedlivých a sním si svůj sen o obřím kaprovi. Bohužel až do rána se nic neděje. Místo příposlechu mně ze snu vytrhává v 6:00 budík do práce. No když už nic, říkám si pro sebe, tak jsem se aspoň dobře vyspal i když bych raději teda ponocoval. Začínám vše rychle balit, když v tom bez jediného pípnutí mám jízdu jako blesk z čistého nebe na levý prut, kde je nastražený Elite. Již podle záběru vím, že to bude dobrá ryba. Klidně zasekávám, jelikož je ryba v tahu a již si vychutnávám asi 20 minutový souboj, na konci kterého navádím nad podběrák krásného šupináče ze starší generace místních kaprů. Stříká z něho mlíčí horem dolem a já jsem hodně spokojen . Není to sice váhová kategorie mých snů, ale odhadem 12kg hodně těší zvlášť, když jsem se již balil a v záběr bych nedoufal do 5 sekund ani náhodou. Na další víkend jsem mimo hru a kamarádi Martin s Martinem musí jet sami. Z práce mně vytrhává příjemný telefon. Klukům se podařilo na Monsters Paradise chytit krásného lysce 16kg. Druhý Martin ještě úspěšně chytá kapry 8 a 10kg.

Další výpravu plánuji na příští víkend s tím, že jedou i mí kamarádi Martin, Michal a Vojta. Martin bude chytat se mnou a Michal pojede s Vojtou do jiné části jezera. Týden opět utekl jak voda a jsou před námi dva dny chytání. Bohužel se nám s Marťasem daří chytit pouze pár kaprů do 65cm. Klukům na druhém konci se daří o poznání lépe a po 2 dnech mají na kontě slušné ryby. Michal šupináče 15kg, který neodolal boilies Elite o průměru 24mm obalený v Powder pastě a Vojta má nej rybu taky šupiho 12 kg, který zabral na boilies Monsters Paradise 20 mm obalený v Powder těstě. Oba mají ještě několik ryb okolo 10kg. Dobrá práce kluci.

Já již plánuji odvetu přes týden po práci. Tentokrát si vybírám úplně jinou část jezera, kde jsem si krmil již 2 týdny dopředu s boilies Paradise a Elite 24 mm vysušenými na kámen. Celou dobu jsem zde nechytal. Rozházel jsem do prostoru 10kg koulí a nechal místo 2 týdny v klidu. Po mém příjezdu k vodě jsem dost překvapen , že dookola je tolik kaprařů, že jsem si málem neměl s kamarádem Radimem , který jel se mnou kam sednout. Nic méně mé krmené místo bylo volné a tak po debatě, ač neradi, usedáme mezi 5 lidí. Nastražuji na jeden prut boilies Elite, který jsem měl od podzimu v dipu. Boilies po půlroce v dipu vypadá jak gelová koule - . Na druhý prut napichuji taktéž Elitku 24 mm a přidávám V-Pops 20 mm dipovanou v esenci Monster. Radim volí boilies Osmotic Spice obalený v těstě ze stejné směsi. Vše je na svém místě. Diskutujeme s kapraři okolo, kteří zde již loví 5 dní a mají pouze jednu rybu okolo 8 kg. My se s Radimem radíme a řekli jsme si, že na to že to nebere dneska v noci chytneme kapra kolem 15kg. Prostě musíme. Pokud to nebude brát, tak budu experimentovat a měnit nástrahu. Chtěli jsme větší rybu udělat stůj co stůj. První záběr má Radim po 2 hodinách. Zdolává kapra 60cm. Ryba nás potěšila a již pluje zpátky s přáním ať pošle babičku. Radim do hodiny dělá další záběr a zdolává kapra 65cm. No zvedá se to. Bavíme se, že určitě přijde do rána větší ryba. Toto již odsud známe velmi dobře. Hodinu se nic neděje. Popíjíme spolu z lahvinky, když v tom mám záběr na levý prut. Píp nic, píp nic. Sotva prohodím, že tam je zase nějaká 60-sátka, cívka se mi roztáčí do rychlosti formule 1 a můj pípák od Soulu ječí na celé kolo. Jenom v běhu prohodím na Radima,že to bude kůň a již se mi prut v ruce ohýbá k hladině. Oba si zdolávačku patřičně užíváme. Ryby zde nádherně bojují a souboj trval okolo 20 minut. Radim napoprvé podebírá krásného mohutného lysce který váží 14 kilo. Paráda. Oba se smějeme, že jsme docílili to, co jsme si na večer slíbili a kapra k 15 kilům opravdu dostali. Klasicky samotářská ryba která se moc nechytá. Je majestátná. Naposledy jsem tuto rybu viděl u kamaráda před 2 léty. Má v tlamě zahojenou ránu . Loni před zimou ji musel někdo utrhnout a naštěstí se ryba osvobodila z háčku i když musela asi někde ve vázce hodně trhat hlavou a bojovat o přežití. Teď je ve skvělé kondici a snad se spolu ještě setkáme. Kapra rychle fotíme a pouštíme do rodného živlu. Přál jsem Radimovi taky větší rybu, ale další záběr přichází až v 6 hodin ráno. Radim úspěšně zdolal šupináče 70cm. Musíme odjet do práce, ale jsme hodně spokojeni. Příště jim zase dáme -

Za Imperial Baits Team Jarda Šupík a kamarádi Radim, Michal, Vojta, Martin a Martin .

PS : děkuji Tomáši Blažkovi, za skvělé koule - -

Nezapomenutelných 40 hodin lovu

Je konec května a mně se naskytly po dlouhé době dva dny volna. Přemýšlím, kam bych mohl vyrazit zkusit nachytat nějaké pěkné kapry před třením. Původně jsem chtěl vyrazit na Labe, ale podle zjištěných informací kapři už týden nejevily žádnou aktivitu. Po chvilce přemýšlení padla volba na pískovnu ve středních Čechách.

V letošním roce už jsem tuto pískovnu jednou navštívil, ale podařilo se mi zde chytit pouze několik kaprů s váhou kolem 10 kg. To jsem chtěl změnit a pokusit se ulovit kapra nad 15 kg.

Po delší době se mi naskytla možnost vyrazit na ryby, tak jsem ani na chvilku neváhal. Kvůli vysokým teplotám, které panovaly během celého týdne před mým odjezdem, jsem se obával, aby kapři nebyly ve tření. Jak se o pár řádků níže dočtete, tak tomu tak nebylo. Tato výprava nakonec trvala pouze 40 hodin, ale podařilo se mi za tak ,,krátkou‘‘ dobu nachytat krásné kapry.

Dva dny je poměrně krátká doba na ulovení trofejních kaprů, ale s trochou štěstí, správnou volbou místa a krmení, se dají nějací pěkní kapři nachytat. S volbou krmení jsem ani na chvilku neváhal, protože chytám pouze na produkty od firmy Imperial Baits, na které nedám dopustit. Tentokrát jsem se rozhodl, že budu chytat pouze na plovoucí boilies, na které už jsem na předešlých výpravách nachytal spoustu pěkných kaprů. Plovky V-Pops průměru 20 mm jsem si předem zalil esencí Elite-Strawberry a Banana. Jako návnadu jsem si sebou vzal Aminopelety průměru 4 a 15 mm, které jsem smíchal s vysušeným boiliesem Elite-Strawberry průměru 20 mm. Poté jsem vše zalil tekutou potravou Liquid a následně zasypal moučkou Squid-Liver.

V dnešní době je stále obtížnější najít u vody nějaké volné místo na chytání. To se potvrdilo i nyní, ale teď už k samotné výpravě…

Je neděle ráno a já přemýšlím, jestli mám jet už teď nebo počkat na odpoledne a doufat, že bude volné nějaké zajímavé místo. Z předešlých výprav se mi osvědčilo vyrazit až odpoledne, protože většina rybářů odjíždí od vody v neděli kolem poledne. To se naštěstí potvrdilo i teď a mě se naskytla možnost chytat na jednom z lepších míst této nádherné pískovny. Po zhruba 60 km dlouhé cestě přijíždím k pískovně. Teplota vzduchu je na tuto dobu hodně vysoká, pohybuje se kolem 30 stupňů. Po vynesení všech věcí z auta, kterých je každý rok víc a víc J nafukuji člun a jedu prozkoumat dno před mým místem. Dno je zde velmi členité a tak se mi nabízí spousta možností na položení montáží. Nakonec si vybírám místo zhruba 100 metrů od břehu, kde se nachází asi 4 metry široká lavice, na jejímž vrcholu je hloubka 1,5 m a padá až na 4,2 metru. Rozhodl jsem se, že jeden prut umístím na vrchol, tedy do hloubky 1,5 metru a druhý před lavici do hloubky kolem 2,5 metru.

Ještě se zmíním o montážích, které jsem použil. Od minulého roku používám místo kmenového vlasce pletenou šňůru Visible touch, kterou jsem si velmi oblíbil a používám ji takřka pořád. Jako šokovku jsem použil 10 metrů silného vlasce Shock it průměru 0,60 mm. Montáže volím jednoduché z potahované šňůrky, zakončené háčky Longshank. Jako nástrahu používám plovky V-Pops jak už jsem zmínil výše. Plovky jsem ještě obaloval v těstě, které jsem si připravil pomocí Liquidu a Powderu. Vše je připraveno a můžu zavážet. Když mám zavezeno, tak jdu postavit bivak a poklidit věci. Zhruba po hodině a půl od zavezení mi přichází první záběr z hloubky 1,5 metru. Záběr byl tak razantní, že mi málem vyskočil prut z vidliček. Asi po 20 minutách podebírám krásně stavěného tlustého kapra s váhou rovných 15 kg a délkou 88 cm. Lepší začátek si nešlo přát. To jsem ještě netušil, co se bude následující hodiny dít. Další záběr mi přichází kolem desáté hodiny večer. Po záseku kapr vymotává i přes dotaženou brzdu několik desítek metrů šňůry. Souboj pokračuje dalších 15 minut a poté už podebírám šupíka s váhou 12,5 kg. Podle průběhu zdolávání jsem si myslel, že se bude jednat o většího jedince, ale jen dokázal, jací jsou zdejší kapři bojovníci. První noc se toho moc přes mé očekávání nedělo. Měl jsem záběr pouze od jednoho kapra, byl to lysec s váhou 13 kg.

To bylo tuto noc vše, tak jsem se alespoň trochu prospal. Vzhledem k vysokým teplotám, které v těchto dnech panovaly, jsem přes den neočekával příliš velkou aktivitu kaprů. Kapři mi ovšem následující hodiny daly jasně najevo, že se mýlím. Kolem půl osmé ráno mi přichází záběr na prut umístěný před lavicí v hloubce kolem 2,5 metru. Zhruba po deseti minutách podebírám kapra s váhou 12,5 kg, kterému zachutnala oranžová V-Pops zalitá esencí Elite-Strawberry. Uplynuly další dvě hodiny a mám záběr na druhý prut, tentokrát z hloubky 1,5 m. Hned po záseku kapr vymotává několik desítek metrů šňůry z navijáku. Tentokrát to vypadá podle zdolávání na větší rybu. Asi po dvaceti minutách zdolávání se přede mnou z křišťálově čisté vody vynořuje nádherný šupík. Při podebírání odhaduji váhu kapra na 17 kg, což by byl můj nový osobák. Po zvážení se ručička váhy zastavuje na váze 18,5 kg, čímž jsem svůj dosavadní osobák vylepšil o 2,5 kila. Kapr měří krásných 97 cm a má pěkně nacpané břicho. Mám ohromnou radost. Po zdokumentování pouštím opatrně kapra zpět do svého domova. Připravuji prut a jedu opět zavést na stejné místo. Ani ne po deseti minutách od zavezení, se mi opět roztáčí cívka navijáku. Po úspěšném zdolání vytahuji krásného kapra s váhou 14,5 kg. Plný očekávání znovu rychle zavážím. Scénář se opakuje a po zhruba 20 minutách zdolávám dalšího šupíka s váhou 13,5 kg. Nádherní kapři bez jediného škrábnutí.

Po této sérii záběrů je chvíli klid. Až v odpoledních hodinách, kolem páté dostávám další záběr, opět z hloubky 1,5 m. Tentokrát se jedná o menšího kapra s váhou 11 kg. Neuběhla ani hodina a přichází mi záběr na druhý prut, který mám umístěný ve 2,5 m hloubce. Kapr při zdolávání neklade moc odpor, ovšem u břehu dává jasně najevo, že se jen tak nevzdá. Plynulý tah dává tušit, že by to mohla být znovu pěkná ryba. Kaprovi pomalu, ale jistě docházejí síly a já netrpělivě čekám, až se objeví u hladiny. Když kapr vyjíždí k hladině, nevěřím svým očím, je to opět veliký šupík s nacpaným břichem. Při vynášení kapra na podložku zjišťuji, že by mohl být ještě větší než ten s váhou 18,5 kg. Přepadá mě obrovská radost a zároveň netrpělivě sleduji, na kolika kilogramech se váha zastaví. Kapr váží po odečtení saku rovných 19 kg a měří 95 cm. Opět se mi podařilo zvednout hodnotu mého osobáku. To vše za pouhých 25 hodin lovu.

Připadám si jako ve snu. Večer už se nic podstatného neděje. Až ráno kolem sedmé hodiny mě budí příposlech signalizující záběr. Po úspěšném zdolání vážím kapra. Jeho váha se zastavuje na hodnotě 14,60 kg. Co dodat, další nádherný šupík. Hodinu nato vytahuji dalšího kapra s váhou 12 kg. Můj čas této výpravy se pomalu blíží ke konci. Ještě si v duchu říkám, že by mohl na závěr této pro mě neuvěřitelné výpravy přijít záběr. Jak asi tušíte, tak se opravdu stalo. Zhruba kolem jedné hodiny odpoledne, hodinu před odjezdem v největším pařáku mi přichází záběr na prut z 2,5 m hloubky. Kapra úspěšně zdolávám. Po dvaceti minutách krásného souboje podebírám úžasného šupíka s váhou kolem 15 kg, přesněji řečeno 14,75 kg.

To byla nádherná tečka za neuvěřitelnou 40-ti hodinovou výpravou. Podařilo se mi zdolat 12 kaprů s neuvěřitelným váhovým průměrem něco málo přes 14 kilogramů. Co víc dodat, doufám, že se mi bude podobně dařit i na dalších výpravách.

Ještě bych chtěl poděkovat za produkty firmy Imperial Baits, které mi pomáhají při lovu trofejních kaprů a také Jirkovi Královi za pomoc při focení.

Závěrem přeju Všem slušným rybářů úspěšný lov… Jarda Bečvařík

Zpráva od Tomáše a Martina

Velký pozdrav kamarádům a Králíkovi s Kachnou gratulace k prvnímu místu na Hejlově. Super je to tam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:))))))))))))))))))))))))

Tento rok jsem se na žádnou zahraniční výpravu nechystal, až do té doby, než Martin dohodl natáčení s Fishing & Hunting. Tak dlouho do mě vrtal, až nakonec sedíme v přeloženém autě a valíme si to směrem k již velmi známému Cassienu, kde jsme z Martinem strávili spoustu času a nachytali nespočetné množství kaprů. Již jsme si tam připadali jako doma. Po příjezdu máme střídat jednoho Frantíka, ale ten nás nechce na místo pustit a chystá se tu zůstat delší dobu. Z úst mu lezou nesmysli a výmluvy, prostě se mu nechtělo toto lukrativní místo opustit. Navíc pár rybářů mu navykládalo lži o mě a mých kamarádech. Hold to tak v kaprařině chodí, že pokud je někdo hodně vidět a chytá velké kapry, tak to určitým lidem neleze přes patro. Nebudu se o těchto věcech rozepisovat, jen doporučím pár jedincům ať si vezmou prášek!!!!!!!!!!!!!!!

Trošku jsme odbočili od tématu, tak dál k naší výpravě.

Okukujeme lukrativní místa a všude je plno. Jsme tak unavení, že zůstáváme na parkovišti, musíme se vyspat. Druhý den ráno se rozmýšlíme co dál. Už mám v plánu několik let vyzkoušet pár nových jezer, které jsem byl již v minulosti okouknout. Nakonec vše znovu nakládáme do auta a jedeme za novým dobrodružstvím. Ujíždíme další stovky kilometrů napříč Evropou a okukujeme několik řek a jezer.

Druhý den ráno přijíždíme k bájnému jezeru, u kterého jsem se byl podívat před pěti lety. Nikdo o této vodě moc nemluví, jen se ví, že na rozloze skoro 5000ha je strašně málo kaprů. Ale zase to stojí za to, zde rybařit. Někteří Evropští kapraři tu strávili měsíce bez jediného záběru. Pro mě a Martina to je životní výzva, ulovit zde nějaké to monstrum.

Mapujeme jezero a umísťujeme na jezeře osm bójí, které si dáváme do GPS a zakrmujeme boiliesem Monster-Liver a Fish-Banana. Na každou bójku rozhazujeme cca 15kg boiliesu

a 5kg Aminopellet.

Vracíme se k autu a vybalujeme věci. Rozhodujeme se zůstat tři dny na parkovišti a lovit v mělkých příbřežních částech mezi travinami. Druhý den zavážíme montáže a jsme plni očekávání. V podvečer má Martin jízdu a oba koukáme jak blázni, co to navádí do podběráku. Na podložce si prohlížíme obrovského jesetera, který se nechal zlákat na dvě hotovky 24mm Monsters Paradise. A tak jsme pojmenovali naše nové jezero „ Jeseter Lac“. Další noc je za námi a my se pomalu připravujeme na přesun.

Po obědě sleduji zátoku a najednou vidím v dálce vykouknout hlavu kapra. Hned to říkám Martinovi a ten se jen směje. Prý mám zase "halušky" a všude vidím kapry.

Začíná se smrákat a tentokrát se ozval můj levý prut na Stickmix 24mm + Pop-up 24mm. Rychle jedeme za rybou a vyprošťujeme ji z travin. Opět zíráme jak opaření, je to další obří jesík!!!

Zatím máme každý den záběr, ale po kaprech ani vidu ani slechu. Navštívil nás jeden místní kaprař Ludovic, ten za čtrnáct dní ulovil pouze jednoho pětikilového kapra. Den plyne jako voda a Martinovi popípává jeden z prutů. Po půl hodině ho jede převézt a při příjezdu vidím jeho radost, máme prvního kapra. Má sice jen osm kilo, ale máme velkou radost. Nechal se zlákat na boilie Fish-Banana obalený v Gelu Banana. Ráno se chystáme stěhovat na nové místo, a tak jdeme brzo spát. Během noci se nic zásadního nestalo a tak si dáváme ráno jedno malé pikolo a cigárko a jdeme hákovat. Musíme přepravit dvě tuny kaprařského materiálu na nové místo. Pruty necháváme vyvezeny a chystáme se je sebrat s druhou várkou věcí. Vracíme se a stahujeme všechny pruty až na levý Martina, kde má Fish-Banana boilie. Chce ho smotat, až pojedeme pryč s kompletním vybavením. Vše máme naloženo a jsme u auta. V tom se Martinův člun plný věcí rozjíždí proti větru. Nechápeme a nasedáme do lodí. Martin jede za mnou a najednou na mě křičí je tam, otáčím se a Martinův prut je ohnutý až pod vodu. Nebojte dostali jsme ho, úžasný kapr, kterého drží Martin v náručí.