S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Katalog SOUL 2017

Pelety Red Halibut boostrované

Podporuje mojeID

Doporučujeme

Cena od: 174,00 Kč (6,44 €)
Cena od: 139,00 Kč (5,15 €)
Cena od: 2 599,00 Kč (96,26 €)

Nejprodávanější

Cena od: 299,00 Kč (11,07 €)
Cena od: 199,00 Kč (7,37 €)

» Závody
4. TSCC - očima Jardy Šupíka

Je 23.4.2011

Nastal čas odjezdu na námi dlouho očekávané prestižní závody u Chlumce nad Cidlinou na jezeře Štít. Krátce před obědem vyrážím směr Kolín za Tomášem na firmu, kde máme sraz. Cesta probíhá v poklidu a za 4 hodiny se již zdravím s kamarády na firmě Imperial Baits.

Probíráme taktiku a shromaždujeme před firmu všechny potřebné věci k chytání. Ráno kluci skládali kamion se zbožím, který dorazil z Německa a já mám pocit, že mohl vyrazit rovnou k jezeru - . Po naložení Tomášovy Carravely k prasknutí, rychle ujíždím na losování s tím, že Tomáš ještě zůstává na firmě a dorazí až k večeru na uvítací večírek. Třetí člen teamu Jirka Král měl dorazit, až ráno.

Jsem trochu nervózní, jelikož do losování nezbývá moc času a díky pár objížďkám mám zpoždění. Nakonec se přede mnou rozprostírá nádherná 100 ha pískovna.

Tyto závody mám velmi rád ať již pro svou prestiž , jelikož jsou zde nejlepší závodníci z několika zemí ale hlavně pro její zarybnění. Předloni jsme byli na 2 místě, loni jsme obsadili 9 pozici a druhé místo v sektoru, což jsme letos chtěli radikálně změnit. Tak jako na všech závodech i zde hodně průběh ovlivní los i když letos byly sektory od pořadatelů vytyčeny tak, že se slušně umístit dalo z jakéhokoliv sektoru.

Nastává čas losování. Jsem v klidu jako vždy, jelikož poslední roky losuji na všech závodech. Po pravdě nevím ani proč . Prvně se losuje o pořadí losu. Tahám asi 15 místo, což není špatné. Nastává samotné losování. K mé radosti jsou pryč všechny pomyslně pro mně nejslabší fleky a vím, že ze zbylých se dá nachytat odevšad pokud bude příznivý vítr, což je na Štítu hlavní faktor. Je na nás řada. Zdravím na podiu kamarády pořadatele a sahám do osudí. I při losování mám již svou taktiku a tu praktikuji pokaždé. Držím se jí i teď a v poklidu čtu vylosované místo je to sektor Boelbaits a sice místo 1 známé jako u bagru. Hooodně se usmívám, jelikož toto je místo z kterého se chodí na bednu. Všichni jenom zahučeli a kamarádi z ostatních teamu mě plácají po ramenech, že to není možné. Super loni byl tento flek vítězný. Nemohli jsme si přát nic lepšího.

Trochu mně znervózňuje, že již celý týden fouká silný vítr na opačnou stranu, ale pomyslně zrovna na tomto místě by se ryby měli držet i v proti větru, jelikož je toto normálně klidová zóna a lov je zde zakázán, tudíž by se k nám do zátoky ryby při závodech měli stahovat, tak jak jsou zvyklé vítr-nevítr. Na večer přijíždí Tomáš na uvítací večírek a je s losem hodně spokojen. Do brzkých ranních hodin všichni patřičně užíváme veselí a dobrého pití. Ráno vyrážíme na vylosovaná místo. Za nedlouho přijíždí kamarád Jirka Král a jsme kompletní. Jirka je s místem taky hodně spokojen. Vybalujeme vše potřebné.

Začátek závodu je v 10 hodin. Máme vše nachystáno a čekáme na výstřel. Je to tady a další ročník je před námi. Vyrážíme na vodu a rozmisťujeme 5 tyčových bójí, u kterých budeme chytat. Nejprve budeme zkoušet taktiku z minulých ročníků, která nám fungovala a sice chytat přímo na špicích lavic. Hloubka je zde v průměru kolem 3,5 m a na vrcholku lavic je něco kolem 1 metru. Dno je zde hodně členité , což nám naprosto vyhovuje. Ze začátku jsme se shodli, že nebudeme nic vymýšlet a rychle ke každé montáži vysypeme kýbl krmení a honem z vody, jelikož jsme chtěli chytit 1 rybu závodů a dohodli jsme se, že vše na tuti vyladíme až na večer. Uběhly 2 hodiny a nic se neděje. Naopak dostáváme zprávu, že se již chytla první ryba z cesty. Tak to nevyšlo ale i přesto čekáme. Za další hodinu přichází brutální jízda na levý prut a Jirka zdolává naší 1 rybu pěkného šupíka s váhou 10,20 kg. No je to 3 ryba závodů, která nás na chvíli posunuje na první místo. - To ještě netušíme, jak bude těžké se na tuto pozici dostat a udržet se na ní.

Do večera se již ryby rozjíždí všem teamům. Fouká silný vítr na cestu a klukům tam začínají chodit pravidelně záběry. Získávají náskok snad 50 kg. Nám se večer daří chytit další rybu k 10 kg. Po setmění máme jízdu a jdeme s Tomášem na vodu. Neuvěřitelný tah dává tušit velkou rybu. Náš prut Max Nollert Temptation Mk 3 se ohýbá k hladině. Ryba nás táhne do sousedního sektoru a já nejsem schopen s tím nic udělat, ikdyž jsem opřen na maximum. Tomík odvětí ať jí tak nervu, že o ní přijdeme. Projeli jsme sousední sektor asi 300 m a pokračujíc dál v jízdě, dostáváme se do dalšího sektoru a sice od Kamaráda Patlala JPS baits. Zde jsme skončili naši jízdu po jezeře. Kapřisko dělá pod lodí obří víry a zajíždí zpět do hloubky, než jsem stačil cokoliv říct kapr brnknul o šňůru klukům od JPS. Vidím jak kamarád Patlal vyběhl rozespalý z bivaku a v domnění, že má záběr zasekává. Šňůra protnula takovou sílou hladinu, že Tomáše málem srazila z lodi a samozřejmě se trefila přímo do návazce. Ryba okamžitě z háčku bez protihrotu padá. Klejeme neuvěřitelným způsobem. -

Nutno podotknout, že Jirka za to nemohl, teda pokud to neudělal schválně- , tímto ho zdravíme. Přijíždíme na břeh bez kapra a debatujeme o tom, jaký mohl být. Nedá se nic dělat, jedeme dál .

Do rána chytáme ještě jednoho kapra 12 kg. Po ranním sčítání jsme na 5 místě a první 2 teamy z cesty již mají pěkný náskok. Mají každý snad 100 kg a stále chytají.

Radíme se nad taktikou. Na všechny pruty nastražujeme plovoucí boilies Elite V-Pops 20 mm obalené v Powder pastě a silně dipované několik dní v esenci. Boilies Elite by mělo být selektivní. Tomáš odvětil, že se nebudeme zabývat 4 kilovými kapry a zbytečně ztrácet síly. Tudíž jsme se zaměřili na větší kusy. Od tohoto se odvíjela i nástraha. Plovka 20 mm obalená v pastě po nabytí ve vodě měla 24 až 28 mm, což ostatní po spatření na co chytáme- nechápali. Všichni dávali 10 mm boilies. My jeli přesně opačnou taktiku. Ke každé montáži jsme krmili asi 2.5 kg Aminopelet 4mm a 2.5 kg Aminopelet 15 mm. Dookola jsme krmili asi 1 kg boilies Elite a novinkami Stickmix a Monsters Paradise.

Celou proceduru jsme opakovali po každém záběru. Druhý den nám od rána chodí co 2 hodiny záběry a daří se nám zdolat asi 8 ryb. Máme perfektní váhový průměr kolem 10 kg, což nás hodně těší. Cesta stále chytá a zvyšuje náskok. Už ztrácíme snad 200 kg na první pozici, což je vcelku nářez, ale věříme tomu co děláme a makáme, jako motorové myši. Držíme se kolem 3 pozice.

Třetí a čtvrtý den cesta v celku mlčí a nesou se k nám zprávy, že ryby tam přestaly brát. To je naše šance snížit náskok. Tomáš neustále počítá, kolik musíme každý den chytit, abychom se dostali na dostřel. Ten den se nám daří chytit větší ryby. Chvíli držíme rekord závodů se šupináčem 19,30 kg , kterého se nám podařilo úspěšně zdolat. Ten den chytáme hodně ryb kolem 12 kg . Jsme perfektně rozjetí a i další den nám přeje, ikdyž nám stále nefouká vítr. Chytáme několik kaprů od 10 do 15 kg. Tento večer jsme se posunuli na druhé místo a stahujeme náskok prvního teamu na 100 kg. S našim váhovým průměrem a denními úlovky to znamená, že bychom se mohli zítra večer přiblížit k prvnímu místu.

Bohužel ten večer cesta začala opět chytat. Je zde předposlední den závodu a ztrácíme nějakých 150 kg. V ten den se ryby na jezeře bohužel úplně zastavily a přestaly brát. My jsme udělali za celý den pouze 3 ryby a to nebylo vůbec dobré. Začali jsme vozit na montáže ještě více krmení, ikdyž jsme neměli záběr. Mělo by to ryby vydráždit z letargie. Změnili jsme velikost boilies na 16 mm. V-Popku s obalovačkou dipovanou v esenci jsme ještě zasypávali skvělým GLM extraktem.

Celý večer nemáme záběr a nutno podotknout, že snad až na jednu výjimku nikdo dookola. Vše se rezolutně mění s 2. hodinou ranní. Máme brutální jízdu na levý a zároveň na pravý prut. Výsledkem je krásný dabl a vše se rázem mění. Od té doby máme záběr každou hodinu. Hecujeme se k neuvěřitelnému výkonu a stále opakujeme že za 10 hodin se dá nachytat 150 kg ryb. Ovšem toto je čistá váha, takže jsme museli počítat, že soupeř taky něco chytí, takže jsme potřebovali aspoň 200 kg, což je řežba.

Je 5 hodin ráno a pomalu svítá. Je před námi závěrečný finish a rozjíždí se nám prostřední prut. Po 20 minutovém souboji přivážíme na břeh 15kg, starého šupináče. Ještě jsem se ani nenadechl, sotva jsme se stačili vyfotit a Jirka již sedá do lodi. Máme další záběr. Jirka jede sám jelikož se rozjel i další prut. Voláme na sebe z vody, že bez kaprů se nesmíme vrátit a navzájem se hecujeme. Daří se nám a po celkem urputném boji podebíráme šupiho asi 12 kg. Jirka na nás volá že má koně, což je super. Nádherný lysec s váhou 17 kg tvoří s šupim okolo 12 kg překrásný dabl. Byl to snad náš 4-tý v průběhu závodů.

Rychle vyvážíme montáže na 300 m a netrpělivě čekáme. Přichází další záběry a nám se daří zdolat další pěkné ryby. Do konce zbývá hodina, když se nám rozjíždí levý a zároveň pravý prut. Daří se nám zdolat další dabl 7 a 10 kg .

Chybí půl hodiny do konce a víme, že potřebujeme 50 kg. Máme záběr, ale Jirka se nějak rychle vrací z vody. Chytil našeho zatím nejmenšího kapra což je teda fakt pech. Doposud jsme měli nejmenšího kapříka přes 6 kg. Nyní jsme chytili 4 kilového lysečka, což nám teda moc vyhrát nepomůže, ale lepší než nic. Máme 20 minut před koncem poslední záběr a rybu kolem 10 kg.

Tomáš jako blesk ještě rychle převáží 2 pruty, ale záběr již nepřichází.

Padáme vyčerpáním.

Za posledních 10 hodin jsme chytili přesně to co jsme chtěli - asi 150 kg, jenže nám bylo jasné, že na cestě kluci určitě udělali aspoň nějaký záběr a že nám to stačit na vítězství nebude. Konečný součet zní 367 kg . Na první pozici jsme ztratili pouhých 58 kg. Kdyby závod trval o půl dne déle, tak bychom první místo určitě dotáhli. Ale na kdyby se nesoutěží.

Kluci si vítězství určitě zasloužili ikdyž po mnoha debatách ze soutěžícími a organizátory, by měla být stanovena hranice bodované ryby kolem 5 kg. Teprve pak se ukáže, kdo umí chytat velké kapry.

V neposlední řadě bych chtěl vyzvednout naše rybářské vybavení, které nám dopomohlo k 2 místu v závodu:

stojan Amiaud Combi Carpo

pruty Max Nollert Temptation MK 3

navijáky Soul Freewheel 12000

šňůra Visible Touch žluté barvy potažené teflonem, která nám dopomohla k bezchybnému rozpoznáni záběru i na dálku 300 m.

návazcový materiál SOUL- Easy Strip Soft a Easy Strip Stiff s nosností 25 lb.

háčky Long Shank velikosti 8 od Martina Habakuka.

Návazce jsme měli navázané na blow back s použitím bezchybného červíka od firmy SOUL v transparentní barvě.

Dále musím vyzvednout čluny, kterými jsme brázdili vody a sice Imperial Fishing iBoat 260 . Svou neuvěřitelnou stabilitou nám dopomohli ke skvělým úlovkům. Zároveň jsme měli možnost otestovat i nové gelové baterie od Imperial Fishing AGM Cyclic SP 100Ah, které měli neuvěřitelnou výdrž..

Závěrem bych chtěl poděkovat všem za podporu a slibujeme , že se v dalším ročníku polepšíme.

Za Imperial baits team cz Tomáš Blažek, Jirka Král a Jarda Šupík

4. TSCC Štít

Team Imperialbaits 1 skončil na 4.TSCC na krásném 2. místě

Celkem kluci ulovili 36 kaprů s celkovou hmotností 366,98kg.

Dosáhli neskutečné průměrné hmotnosti 10,193kg

Velká gratulace k úspěchu.

Video z vyhlášení výsledků: www.rybarskyklubcr.cz